בילויים בסוכות: טועמים עולם בירושלים, חדר בריחה, פיסול בחול ועפיפוניאדה - פואנטה

בילויים בסוכות: טועמים עולם בירושלים, חדר בריחה, פיסול בחול ועפיפוניאדה

רק שלושה ימים מלאים יש לחול המועד, אבל בילויים או אטרקציות בסוכות לא חסר – החל מפסטיבל טועמים עולם בירושלים, דרך תחרות פיסול בחול בפלמחים ועד הסוכה הגדולה בעולם בתל אביב. ויש גם בילויים חינם

הפנינג העת העתיקה בקיסריה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מזמן לא היה חופש, נכון? אם אתם אובדי עצות לגבי בילויים בסוכות או אטרקציות בסוכות עם הילדים, הנה כמה רעיונות – חלקם בילויים זולים בסוכות וחלקם אפילו חינמיים. מה שחשוב לבדוק הוא את שעות הפעילות, כי בחלק מהקומות מדובר בשעות מוגבלות בלבד בבוקר או בערב.

למטיילים שבינינו נזכיר כי משרד הבריאות והמשרד להגנת הסביבה הודיעו שעקב בדיקות שהצביעו על כמות חיידקים חריגה, הכניסה למים אסורה זמנית בנחל אל על ובזאכי. הכניסה לבריכת המשושים מותרת.

החל מעפיפוניאדה בירושלים, דרך נדידת הציפורים באגמון החולה ועד פסטיבל הקרקס במודיעין, הנה טעימה:



בן שמן – אגדה של יער

הקרן הקיימת לישראל מובילה פעילויות בקונספט של "סוכות מהאגדות", כאשר ההפנינג המרכזי יתקיים ביער בן שמן.  הפעילויות: מתחם יצירה מעץ של סבא ג'פטו ופינוקיו, מתחם קצב ותיפוף עם פוקהונטס וחברים, סדנה להכנת ממתקים עם עמי ותמי, מופע מרכזי ועוד שלל חוויות מעולם האגדות. יש להירשם מראש בטלפון 1-800-350-550.

  • מתי: 15 באוקטובר בשעות 18:00-12:00, 17-16 באוקטובר בשעות 17:00-10:00.
  • כמה: חינם.

פסטיבל הקרקס במודיעין

פסטיבל הקרקס במודיעין
פסטיבל הקרקס במודיעין, סוכות 2019. צילום: דפנה הראל כפיר

מי שכבר ביקר פעם בפסטיבל הקרקס במודיעין יודע ודאי שמדובר בהפנינג מושקע ומיוחד שנהנים ממנו לא רק הילדים אלא גם ההורים. מדובר במתחם ענק המתפרס על פני פארק עצום ובו מתקיימים מופעי קרקס עם אמנים ואקרובטים ממדינות שונוות, כאשר כל מופע מתקיים כמה פעמים כך שאפשר להסתובב בין המופעים ולהספיק לראות את רובם. הפסטיבל מתקיים במשך שלושה ערבים, ובמקום יש גם דוכני אוכל ויצירה.

  • מתי? 15-17 באוקטובר 2019 כל יום בשעות 18:00–22:00.
  • מחיר: חינם.

פסטיבל המוסיקה בראשון לציון בחול המועד סוכות

בראשון לציון יתקיים פסטיבל מוזיקה ענק, זו הפעם ה-32. המופעים מתקיימים במספר מוקדים – היכל התרבות, לייב פארק ראשל"צ, גן המושבה, כיכר העירייה ורחבת בית העם – ובין האמנים הבולטים שמופיעים אפשר למצוא את שירי מיימון, ירדנה ארזי, אתניקס, ליאור נרקיס, נסרין קדרי ומוש בן ארי.

בנוסף יהיה פסטיבל מיוחד לילדים וכן סדנאות, פעילויות יצירה מיוחדות וצבעוניות, אטרקציות ומתקנים מוזיקליים.​

  • מתי? 14-19 באוקטובר 2019 בשעות 18:00-22:00
  • מחיר: חינם.

פסטיבל טועמים עולם למרגלות חומות ירושלים

למרגלות חומות ירושלים יתקיים פסטיבל "טועמים עולם", בהשתתפות מיטב השפים והמסעדות – החל מעומר מילר, רושפלד ומאיר אדוני ועד בנדיקט וגורדוס. תפאורות ענק ייצגו את המדינות, והכול יתובל גם במוזיקה שינגנו הרכבים מוסיקליים עם מוזיקה אותנטית-עממית ושחקנים בתלבושות ססגוניות. המנות יכללו אוכל רחוב, מנות גורמה, קלאסיקה צרפתית, אוכל אמריקאי, ומנות מהודו, צרפת, איטליה, ברזיל והמזרח הרחוק. המנות יהיו במחיר ממוצע של 35 ש"ח.

עפיפוניאדה במוזיאון ישראל

אחרי מאות עפיפוני תבערה בדרום, הגיע הזמן להחזיר לעפיפון את השמחה. במוזיאון ישראל תתקיים העפיפוניאדה ה-34. המבקרים יוכלו להשתתף בסדנאות לבניית עפיפונים בגדלים שונים.

  • מתי? 15.10 בשעות 10:30-18:30  (כניסה אחרונה לסדנה ב-17:00) באגף הנוער
  • מחיר: הכניסה למוזיאון ישראל לילדים חינם, אך בניית העפיפונים כרוכה בתשלום של 35 ש"ח לעפיפון קטן ו-40 ש"ח לעפיפון גדול (בעלי מנוי משפחתי מקבלים 5 ש"ח הנחה).

מעלית הזמן בירושלים

מעלית הזמן בירושלים
מעלית הזמן בירושלים. צילום: אלישע ברודסקי

במעלית הזמן בירושלים מוצגים ארבעה מיצגים: מסע במעלית הזמן אל סודות ירושלים, מסע מרתק אל החלל, מסע בקפסולה זעירה בגוף האדם ומסע מרגש אל נפלאות העבר, ההווה והעתיד של ירושלים. אולם ההקרנה מאובזר ב-250 מ"ר של מסכי לד היקפיים שעוטפים את הקהל ב-180 מעלות, מערכות שמע ותאורה מתקדמות. כך, באמצעות טכנולוגיות מתקדמות המבקרים נשאבים לעולמות חדשים מבלי לזוז מהמושב.

מתי? בימי חול המועד בשעות 10:00-22:00 (מיצג אחרון ב 21:20). בימי שישי וערבי חג בשעות 10:00-14:00.

מחיר: 54 ₪ ברכישת כרטיס בקופת האתר / 46 ₪ ברכישה מוקדמת באתר האינטרנט. כרטיס משפחתי ל-4 אנשים – 196 ₪.

קטיף בצפון לצורך תרומת מזון

הנה בילוי עם משמעות. ארגון לקט ישראל, העוסק בהצלת מזון ובתרומת מזון לנזקקים, מארגן קטיף חוויתי לכל המשפחה
בחול המועד סוכות. הקטיף יתקיים בצפון הארץ והירקות שייקטפו יועברו לתרומת מזון.

  • מתי? יום חמישי, 17 באוקטובר, 10:00 – 14:00.
  • מחיר: 25 ש"ח.

רחובות: פסטיבל "שרים בסוכות" 2019

בסוכת ראש העיר רחובות, המוקמת ברחבת בניין העירייה, אפשר יהיה לפגוש את ראש העירייה ואת חברי המועצה, וכן להתכבד בכיבוד קל. בסוכה יתקיימו גם מופעים, ביניהם המופע של "צמד רעים", דודו פישר, וורדינה כהן וקובי אפללו. הפעילויות מתקיימות בשעות הערב.

  • מתי? 17-16 באוקטובר בשעה 20:00.
  • כמה: חינם.

תחרות פיסול בחול בחוף פלמחים

פיסול בחול בחוף פלמחים. צילום: הלל גלזמן

תחרות פיסול בחול בנושא חופש לכל המשפחה. תחרות משפחתית, שמתקיימת בפעם השמינית בחוף פלמחים, מחפשת כישרונות צעירים וותיקים. בנוסף תתקיים פעילות נופש פעיל, תחנות הסברה וסדנת עפיפונים. הכרזת הזוכים וחלוקת פרסים בשעה 14:00. מומלץ להקדים ולבוא. חוף הרחצה מוסדר ושירותי ההצלה מוכנים לרוחצים.
הדרך לחוף נגישה לבעלי מוגבלות בהליכה.

  • מתי: שבת 19.10, בשעות 09:00 – 14:00.
  • מחיר: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר (כניסה לאתר: 25 ש"ח בימי חול; 30 ש"ח בשבת וחג).

לונה ג'אנק – סוכה ופארק שעשועים ומקפצות בחירייה

הפסולת התעשייתית והביתית שנזרקה לפני החגים הפכה למתחם משחקים הומוריסטי ומפתיע המצית את הדמיון ומראה דרכים יצירתיות לשימוש בפסולת. את כל זה אפשר למצוא ב"לונה ג'אנק" – המתחם ענק ומיוחד במינו, כולו "תוצרת חירייה".

במקום יש גם סוכה ענקית כולה מחומרים בשימוש חוזר 100% תוצרת חירייה. עוד יתקיימו סדנאות DIY יצירה בשימוש חוזר, סיור בעקבות משאית הזבל וסיור פל"א במפעל ה-RDF החדש.

  • מתי? חוה"מ סוכות בתאריכים 15-17.10.2019, בין השעות 10:00-16:00.
  • מחיר: 40 ₪ לכרטיס | 175 ₪ למשפחה של 5 נפשות | רכישת כרטיסים במקום בלבד ועל בסיס מקום פנוי.

תל אביב: הצגות ולגו במתחם התחנה

מתחם התחנה הופך בחול המועד למתחם פעילות ענק לילדים, ובו יוקם מתחם לגו, ג'ימבורי לקטנטנים, משחקי שולחן, מתחם בועות סבון, עמדות קליעה, עמדת כדורסל ופינת יצירה. כדאי לשים לב ששעות הפעילות מוגבלות עד הצהריים.

  • מתי: 15-17 באוקטובר, בשעות 10:30-14:00.
  • מחיר? חינם. 

תל אביב: סוכת ענק בנמל תל אביב

גם השנה המטיילים בנמל תל אביב יוכלו לבקר בסוכת הענק שמתהדרת בתואר "הסוכה הגדולה בעולם". הסוכה מתפרשת על פני 650 מ"ר ונישאת לגובה של 5 מטרים, ומציעה מגוון פעילויות ותכנים לכל המשפחה בסימן חגיגה של סובלנות בחברה הישראלית: הצגות ילדים, מופעים מוזיקליים, קבלת שבת וחג, הקפות מוזיקליות ועוד. הסוכה ממוקמת ברחבת ארגז החול בדק מרכזי.

  • מתי: 21-13 באוקטובר בשעות 23:00-10:00.
  • מחיר: חינם.

תל אביב: משחקי ילדות על גג עזריאלי

על גג קניון עזריאלי יתקיימו משחקי חצר שיזכירו להורים את ילדותם – גומי, קלאס, קפיצות בחבל, 3 מקלות, הולה הופ. עוד על הגג – לוח משחק ענקי – עם משימות ופרסים, וכם משחק ים-יבשה וכיסאות חוף. בנוסף, משחקי שולחן, מתחם צילום רטרו, כדורגל שולחני ועוד.

  • מתי? 15-17.10 בשעות 16:00-19:00, ​11:00-14:00.
  • מחיר: חינם.

תל אביב: חיות ליל קיץ במוזיאון ארץ ישראל

סוכות 2019
תערוכת "חיות ליל קיץ" במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב. צילום: יח"צ

גם בחול המועד תימשך תערוכת החיות הגדולה המוצגת בגן מוזיאון ארץ ישראל. כ־30 פסלים בדמות חיות מוצגים בתערוכה, ביניהם טווס, פיל, חרגול, דג, נחש, אריה, סוס, תנין, עז, צפרדע, ברווז, גמל שלמה, לטאה ועוד. כולם נולדו בדמיונו של האמן אהרל'ה בן אריה, וחלקם מתנשאים לגובה של שישה מטרים. כל חיה עומדת בפני עצמה, אולם ההצבה שלהן יחד מזכירה שילוב בין גן חיות קדמוני, אירוע אמנות אלטרנטיבי ופארק שעשועים שיצא מכלל שליטה. אלו לא פסלים לראותם בלבד. המבקרים מוזמנים לגעת, להזיז וליצור עם החיות אינטראקציה. בפעולה פשוטה, כל ילד יכול לגרום להן לפרוש את כנפיהן, לפתוח את פיהן או לכשכש בזנבן. התערוכה כוללת ערכת חיות לכל ילד בסדנת יצירה אמנותית וספרון מאויר.

  • מתי? בימים שלישי רביעי וחמישי | 15, 16, 17 באוקטובר | מהשעה 10:00 עד 18:00.
  • מחיר: עלות: 60 ₪ | למחזיקי דיגיתל 35 ש"ח.

תל אביב: סובב טורקי 2019

אירוע האופניים יתקיים זו השנה ה-11. כ-30 אלף רוכבים צפויים לחרוש את העיר בשישה מסלולים שונים לכל הגילים, בכל הרמות, לרוכבי אופניים ולגולשים על רולר-בליידס. השנה, לראשונה, תחרות "האופניים המשוגעים" ותחרות "המשפחה המתחפשת".
ההרשמה מראש באתר tel-aviv.gov.il

  • מתי? 18 באוקטובר. זינוק וסיום בשדרות רוקח, צמוד לגני התערוכה, תל אביב.
  • מחיר: 90 ש"ח ליחיד; 260 ש"ח למשפחה עד 4 נפשות. הרשמה מאוחרת עד 16.10.19.

הגנים הבהאיים בחיפה

הגנים הבהאים בחיפה
הגנים הבהאים בחיפה

הגנים הבהאיים בחיפה הם פינת חמד קסומה בעיר הכרמל. לרגל חגיגות 200 שנה להולדת הנביא המבשר של הדת הבהאית (ה"באב"), יתקיימו שני לילות שבהם הגנים פתוחים לקהל בשעות הערב. מקדש הבאב והגני יוארו בחגיגיות.

  • מתי? 16,17.10 בשעות 17:00-21:00.
  • מחיר: חינם.

חדר בריחה וגרפיטי במוזיאוני חיפה

בימי חול המועד יציעו המוזיאונים בחיפה פעילויות מיוחדות – החל מחדר בריחה שמתמקד בספינה אבודה במוזיאון הימי, ועד סדנת גרפיטי שמתמקדת בסוכות במוזיאון הרמן שטרוק. לחובבי היצירה תוצע במוזיאון טיקוטין גם סדנת קיפולי נייר שבה יכינו המשתתפים קישוטים לסוכה.

  • מתי? 14-19 באוקטובר.
  • מחיר: משתנה בהתאם למוזיאון.

עמק המעיינות: שלום חנוך, ברי סחרוף ופעילות אתגרית

פסטיבל המעיינות הפך למסורת בסוכות. השנה יעמוד הפסטיבל, שמתקיים כמובן בעמק המעיינות, בסימן עשור לפריצת שביל עמק המעיינות. מדובר בשביל טיולים מעגלי המקיף את העמק באורך 140 ק"מ. חלק מהאירועים יתקיימו על השביל עצמו. בין האירועים: מופעי מוסיקה בתשלום באולם הקימרון – ישי ריבו 15.10, שלום חנוך 16.10, ברי סחרוף 19.10, לצד אירועים לכל המשפחה בכניסה חופשית ביניהם הפנינג ענק בסימן רוח על שביל הטורבינות במעלה גלבוע ומופע מוסיקלי 'שרים לילדים' (15.10), פעילות אתגרית בחורשת בית יוסף והמופע 'פעולת קרקסית' (16.10), קבלת שבת מוסיקלית עם חבורת הזמר 'שדות בעמק' שתארח את מקהלת החזנים (18.10), הקפות שניות, תערוכות מיוחדות ביניהן תערוכת צילומי טבע משביל עמק המעיינות ועוד אירועים רבים ונוספים.

  • מתי? חוה"מ סוכות, בין התאריכים 15-21.10
  • מחיר: טיול בשביל המעגלי – חינם.
    פעילויות אחרות – המחיר משתנה בהתאם לאירוע (דוגמה: הופעה של שלום חנוך – 60-100 שקל).
  • פרטים נוספים: באתר המועצה האזורית עמק המעיינות

אבירים בכוכב הירדן

בגן הלאומי מבצר כוכב הירדן מתקיים לאורך היום משחק אבירים חווייתי הכולל סדנת חרבות ומגנים ומשימת ניווט משפחתית בתוככי המבצר הצלבני העתיק. פעילות ערב: סיורים מודרכים לאור תאורת לילה חדשה וקסומה עם 'האבירים המתעוררים לחיים'.

  • מתי? פעילות יום : 14-21.10 בין השעות 10:00-17:00, פעילות ערב: 14-20.10 בשעות 16:00, 18:00, 20:00.
  • מחיר: 22 ₪ למבוגר, 9 ₪ לילד, חינם למנויי מטמון.

סוכות בשמורת החולה

שמורת החולה. צילום: דורון ניסים

 

 

 

קק"ל: ביקור בתחנת הטיבוע באגמון החולה

אגמון החולה-קק"ל מתמלא בסתיו בציפורים אשר יש עליהם טיבוע (כלומר, סימן זיהוי המאפשר לזהות אותן). תמצאו כאן עגורים שטובעו בפינלנד וברוסיה, חסידות מהבלקן וממזרח אירופה, ציפורים מנמיביה, מאתיופיה וממדינות נוספות. כולן מתקבלות בברכה ומוסרות מידע יקר ערך על מסלול נדידתן ואזורי החריפה המועדפים עליהן.

תחנת המחקר והטיבוע באגמון מפגישה את המבקרים עם הציפורים הקטנות יותר ומזמינה אותם להצצה נדירה אל חיי הציפורים ולמפגש מעמיק עם החוקרים.

  • מתי? שלישי-חמישי, 15-17.10.2019, כל שעה עגולה, בין 8:00 ל-11:00.
  • מחיר: חינם.

רשות הטבע והגנים: פעילויות בשמורה

שמורת החולה היא בית גידול לבעלי כנף, יונקים, זוחלים, דו-חיים וצמחים. בית זה הוא שריד של ביצה מפוארת.
בין הפעילויות בסוכות: זיהוי עופות, שירי ציפורים, דמויות ענק של מוטת כנפיים, ותחנה מיוחדת ובה סיפור על ייבוש הביצה, ברווז משויש וסקרים שנעשים בשמורה. בסיום הפעילות אפשר לצאת לסיור עצמאי על השביל הצף ולבקר.

  • מתי? חמישי ושישי 17-18.10, 14:00-10:00.
  • מחיר: 21 ש"ח לילד; 35 ש"ח למבוגר (דמי כניסה לשמורה).

פסטיבל העת העתיקה בקיסריה

הפנינג העת העתיקה בקיסריה. צילום: כפיר בולוטין

בחול המועד סוכות ייהנו המבקרים בגן הלאומי קיסריה מחוויית תאטרון המשלבת אמנויות מופע: נגינה, לוליינות, אקרובטיקה אווירית, מיצגי תאטרון הומוריסטיים מהווי החיים בקיסריה בימי המלך הורדוס, והכול ברוח של העת העתיקה.
עוד באירוע: דוכני ממכר ופעילות יצירה ברוח התקופה (בתשלום).

  • מתי? שני עד חמישי 14-17.10, בשעות 10:00 -16:00.
  • מחיר: ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויים.

מרכז המבקרים מקורות

מול קיבוץ חנתון שבגליל התחתון (כביש 784) תוכלו לגלות איך מגיעים המים לברז שלכם, במרכז המבקרים של "מקורות". כאן ממוקם אתר אשכול, שהוא אתר הדגל של מקורות ובו ממוקם מתקן הסינון המרכזי, הרביעי בגודלו בעולם, המסנן את מי הכנרת לאיכות מי שתייה ברמה בין-לאומית. "מקורות" הקימה באתר מרכז מבקרים המאפשר לגלות את מסעה של טיפת המים מהכנרת אל הברז בבית.

הביקור כולל הדרכה, סרטונים, אנימציות, דגמים מוארים ומפות. משך הסיור – כשעה.

  • מתי? חול המועד סוכות בשעות 09:00 עד 16:00 (סיור אחרון 15:00).
  • מחיר: חינם.

פסטיבל השוקולד בנוף הגליל (נצרת עילית)

אם בא לכם משהו מתוק, שווה לקפוץ לפסטיבל השוקולד בנוף הגליל (נצרת עילית). חוץ מהופעה של שירי מיימון ביום שלישי בערב והופעה של אגם בוחבוט ביום חמישי בערב, תהנו מיריד שוקוליטיירים הכולל תצוגה ומכירה, מסדנאות שונות וקדרות העשויות כולן משוקולד.

  • מתי? חול המועד סוכות.
  • מחיר: חינם.

קטיף ירקות וסיורים חקלאיים במרכז הארץ

חברת "ירק השדה" בשיתוף פעולה עם "משק קנטור" ברמת השרון יוצאים עם סיורי הדרכה חקלאית וקטיף עצמי. מאחורי הסיורים הללו עומד סיפור מעורר השראה: שיתוף פעולה בין החקלאי אלי כהן מאזור כרם שלום בעוטף עזה לבין רמי קנטור, הבעלים של משק קנטור ברמת השרון, הוליד את שוק האיכרים "אי ירוק בעיר". מדי בוקר אלי כהן קוטף תוצרת חקלאית טרייה בעוטף עזה ומשנע אותה לרמת השרון למשק קנטור. כעת החליטו אלי כהן ובניו לעבד 100 דונם של אדמה מסביב למשק, במטרה לגדל בה גידולים לקטיף עצמי וסיורי הדרכה של חקלאות. בסוכות הציבור מוזמן לקטיף פלפלים מ-7 סוגים בעלות של 20 ₪ בלבד לאדם. בתמורה מקבלים סלסלת פלפלים ססגונית. בנוסף, מתקיים קטיף מלון בעלות של 5 ₪ למלון (המחיר הסופי יקבע לפי כמות יחידות המלון שיקטפו הילדים). אפשר גם לסייר בין הערוגות בחממות של "ירק השדה".

מתי ואיפה? הקטיף העצמי וביקור בשוק האיכרים של משק קנטור ברמת השרון יתקיימו ביום חמישי 17/10 בין השעות 13:00-18:00 וביום שישי 18/10 בשעות 9:00-13:00.

יש להירשם מראש בטלפון 050-8134444.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות