מדריך חיפוש לימודים - איך בוחרים מה ללמוד ואיפה ללמוד?

מדריך חיפוש לימודים – איך בוחרים מה ללמוד ואיפה ללמוד?

חיפוש לימודים הוא עסק מאתגר, החל מבחירת התחום וההבנה מה מתאים לכם ללמוד, ועד בחירת מוסד הלימודים. איך עושים את זה?

חיפוש לימודים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




(תוכן מקודם)

השתחררתם מהצבא או סיימתם שירות לאומי, עבדתם קצת ועשיתם טיול גדול. עכשיו הגיע השלב שבו אתם רוצים לעבור לשלב הבא בחיים – לימודים. ייתכן שאתם כבר יודעים מה תלמדו והיכן, אך ישנם אנשים שקשה להם למצוא תחום אחד שירצו ללמוד. חיפוש לימודים כרוך בבחירת תחום שמתאים לכם ומוסד לימודי שמתאים לכם, כך שזה מאתגר. החדשות הטובות הן שאתם לא לבד במצב הזה, וישנן דרכים שיעזרו לכם לגבש החלטה מושכלת שמתאימה לכם.

1. חיפוש לימודים: חפשו מידע בפורטלים השונים

במקום שתעבדו קשה ותצטרכו לפזז בין המון אתרים שונים, יש אתרי חיפוש לימודים שמרכזים עבורכם את כל המידע על הלימודים הקיימים בארץ.

באתרים אלו תוכלו למצוא מידע על תואר ראשון, תואר שני, לימודי הנדסאים, קורסים, מכינות טרום אקדמיות ועוד. אם תרצו, תוכלו לעבור בין העמודים השונים שבאתר, לקרוא על הלימודים השונים ולראות אילו תחומים מושכים אתכם.

באופן זה תוכלו לסנן הרבה מקצועות שלא תרצו ללמוד ולהתמקד באלו שעוררו בכם עניין.

באתרים תוכלו למצוא מידע כללי המקצועי, אפשרויות תעסוקה, הכוונה למי מתאימים לימודים אלו, אפשרויות ללימודי המשך וכדומה.

מעבר לכך, באתרים תוכלו למצוא מידע על תנאי הקבלה ללימודים השונים, וכך גם תדעו למה את יכולים להתקבל או מה עליכם לעשות על מנת להתקבל ללימודים שמעניינים אתכם.

2. היכנסו לאתרי מכללות ואוניברסיטאות

לאחר שדפדפתם בפורטלים והתחלתם לחקור על התחומים שמעניינים אתכם, זה הזמן להיכנס לאתרי האוניברסיטאות והמכללות שבהן אפשר ללמוד את התחומים הללו. באתרים אלו תוכלו למצוא מידע כללי על הלימודים, משך הלימודים במסלולים השונים, נושאי הלימוד, אפשרויות ללימודי המשך ועוד שלל דברים נוספים.

ללימודי מסלולים שונים תנאי קבלה שונים, והתנאים גם לא אחידים בכל מוסדות הלימודים. באתרים של מוסדות הלימוד תוכלו למצוא את תנאי הקבלה הספציפיים באותו מוסד וכך תכינו את עצמכם בהתאם.

3. דברו עם אנשי מקצוע שעוסקים בתחומים שמעניינים אתכם

חקרתם על הלימודים, הבנתם מה הם מוסדות הלימוד שבהם ניתן ועכשיו הגעתם לשלב הבא. חפשו אנשים מקצוע שעוסקים בתחום שאותו אתם רוצים ללמוד.

מצד אחד, תוכלו להתייעץ איתם על הלימודים ולשמוע מהם על מסלול הלימודים, אופיים וחוויתם האישית.

מצד שני, שהוא גם המעניין יותר, תוכלו לשמוע מהם על העבודה במקצוע. לפעמים אנחנו פונים ללימודים מסוימים רק מכיוון שהם מעניינים אותנו, מבלי לדעת כיצד נראית העבודה בתחום. תוכלו לשאול שאלות על אופי העבודה, חוויות אישיות ולהבין מה עושה בעל המקצוע בשגרת היום יום שלו. באופן זה תוכלו לקבל בחירה מושכלת שמושתת הן על הלימודים והן על מה שצפוי לקרות בסופם. כמו שאומרים – אין חכם כבעל ניסיון.

4. מלאו שאלוני אישיות המכוונים למציאת לימודים

במסגרת חיפוש לימודים תגלו שיש שאלוני אישיות שיכולים להציג לכם את התכונות הבולטות שלכם לפי סדר, ולפי הנתונים להציע לכם לימודים בהתאם. אם השאלה שמטרידה אתכם היא מה מתאים לי ללמוד, מומלץ בהחלט לעשות שאלון שכזה.

בדרך כלל, הניתוח מנתח את האישיות שלכם לפי הקריטריונים הבאים: יצירתיות, חקרנות, ריאליות, חברותיות, קונבנציונליות ואומנותיות. בבחירת לימודים חשוב למצוא הן מה מעניין אתכם, אך לא פחות חשוב מזה – כדאי לדעת מה מתאים לכם.

לפעמים אנחנו מגלים עניין במספר מקצועות לימוד, ובאופן זה ניתן לנפות מקצועות שאולי פחות מתאימים לנו מאחרים. לחילופין, ייתכן שיופיעו לכם מקצועות שלא שקלתם ללמוד אך שהם מתאימים לכם ביותר, וכך תוכלו להיחשף למקצועות שמחוץ לאזור הנוחות שלכם.

5. פנו לייעוץ לימודים

לאנשים רבים קשה לבחור תחום לימודים, ובעקבות צורך זה התפתח מקצוע שלם שתכליתו היא לסייע לאנשים שונים לבחור מה ללמוד. מדובר באנשים המומחים בתחום שידעו להכווין אתכם. מחד, תוכלו להתייעץ איתם על מקצועות לימוד שגיליתם בהם עניין ולשמוע עליהם עוד מברי דעת. מאידך, תקבלו מידע נוסף על מוסדות לימוד שונים המציעים מקצועות אלו. באופן זה תקבלו את הכוונה איכותית שתוכל לסייע לכם רבות. מה החדשות הטובות? שקיים היום ייעוץ לימודים לגמרי בחינם! תוכלו להשאיר את הפרטים בקישור הבא (להוסיף קישור) ויצרו איתכם קשר בהקדם.

לסיכום, נסו לקבל החלטה מושכלת

בדקו היטב איפה יהיה לכם נוח להתקבל, אך מבלי להתפשר על איכות לימודים.

חקרו היטב על המקצועות שמעניינים אתכם ונסו להבין מאילו תוכלו להפיק תועלת לאחר שתסיימו. בבחירות מוסד לימודים, לקחו בחשבון גם את מיקום המוסד ואופן ההגעה לשם, וכמובן באיזו מתכונת מתקיימים הלימודים.

הכי חשוב – תתייעצו! אנשים רבים בסביבתכם ישמחו לסייע לכם לקבל את ההחלטה שתשנה את גורלכם.

היה לכם מעניין? פרגנו לנו בלייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 





1
נגישות