עושים סטופ לאלימות נגד נשים: השת"פ המעניין בין גולף ליעל אבקסיס וענת לב אדלר - פואנטה

עושים סטופ לאלימות נגד נשים: השת"פ המעניין בין גולף ליעל אבקסיס וענת לב אדלר

השבוע הושקה חולצה עם הכיתוב STOP, שנמכרת ברשת גולף וכל ההכנסות ממכירותיה ייתרמו לקידום המאבק באלימות נגד נשים

יעל אבקסיס וענת לב-אדלר בחולצת GOLF לתרומה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אם שאלתם את עצמכם איך אתם יכולים ויכולות לתרום תרומה צנועה למאבק באלימות נגד נשים, הנה רעיון: רכישת חולצה גולף לבין השחקנית יעל אבקסיס והסופרת ענת לב-אדלר, אשר פועלות למען נשים נפגעות אלימות. החולצה הושקה באירוע חגיגי אך אינטימי שנשא את המסר "STOP – עוצרים את הרצח הבא", בהשתתפות משפיעניות שונות, החל מאבקסיס עצמה, דרך יעל גולדמן (שהיא גם הפרזנטורית של גולף) ועד אופירה אסייג, אורנה דץ, משי ונועם קליינשטיין, לירז צ'רכי ועוד.

"התעוררתי היום והרגשתי תהום", סיפרה אבקסיס בעת ההשקה. "בחודשים האחרונים נשים רבות מתקשרות ומבקשות עזרה. נחשפנו לסיפורים קשים מאד. האשה נושאת נטל עצום ואם אין לנו אחת את השנייה, אם אין לנו חיבוק של הזדהות, אז אין תכלית לחיים האלה. אישה שמצילה את עצמה, מצילה אותנו".

החולצה היא חולצת יוניסקס, כך שגם גברים וגם נשים יכולים לרכוש אותה וללבוש אותה כדי להעביר את המסר. מחירה כ-70 שקל, וכל הרווחים ממכירתה הן קודש לעמותת "להיות בתנועה". מדובר בגוף שהקימו אבקסיס ולב-אדלר, עם אג'נדה ברורה: "היכן שמתקיימת תנועה, מתקיימים חיים: ביד אחת לקדם באופן מיידי את תקצוב התוכנית למיגור אלימות ולהניע את הממשלה לפעולה, וביד השנייה להקים מערך שיפעל לשינוי תודעה בציבוריות הישראלית", הן מסבירות. "כדי שזה יקרה, גם קולם של הגברים חייב להישמע".

אירוע השקת חולצות STOP: יעל גולדמן, אופירה אסייג, ג'ני צ'רוואני, אורנה דץ, סנדרה רינגלר לירז צ'רכי ומשי קליינשטיין. צילום: רפי דלויה

עינת יונגר-כרמלי, סמנכ"ל שיווק קבוצת גולף מספרת כי הבחירה לעצב חולצת יוניסקס ועליה הקריאה STOP, שתתאים גם לנשים וגם לגברים, אינה מקרית: "החיבור עם הסופרת ענת לב-אדלר החל בשנה שעברה, עם יצירת קולקציה נשית וחזקה, שחיברה בין אופנה ומילים. השנה לא יכולנו להתעלם מהנושא החברתי, הרלבנטי כל כך, וחיפשנו דרך לתרום ולקחת חלק במאבק החשוב לעצירת האלימות כלפי נשים".

יעל אבקסיס וענת לב-אדלר פועלות כבר עשרות שנים פועלות ביחד ולחוד למען נשים במצוקה. הן נפגשו לפני 15 שנים במקלט לנשים מוכות, אבל משהו בגל האלימות האחרון גרם להן להעלות הילוך במאבק. זה קרה במחצית אוקטובר האחרון, שבו נרצחו תוך יומיים שתי נשים על-ידי בנות זוגן – עליזה שפק ואנגווץ וואסה. יחד עם חברתן הקרימינולוגית רונית לב-ארי ובעזרת נשים מתנדבות, הן הוציאו מאות נשים לעשרות מוקדים ברחבי הארץ, כדי להעלות למודעות הציבורית את הצורך הדחוף במציאת פתרון.

"רצח נשים הוא לא גזרה משמים. אפשר למנוע אותו על ידי חינוך וטיפול בגברים האלימים, שגם הם קורבנות של נסיבות חייהם, והקצאת המשאבים הדרושים למימוש התוכנית לטיפול באלימות כלפי נשים שנכתבה על ידי מיטב המומחים בתחום וממתינה לתקצוב הממשלה" – הן אומרות. לדבריהן, יותר מ-200,000 נשים בישראל נמצאות במצב של סכנת חיים בגלל איומים ואלימות. הנשים הללו חיות באימה מתמדת מפני בן זוג או גברים אלימים. "נשים הן קורבנות של דעות חשוכות ופטריאכליות שיש למגר בעזרת שינוי תודעה, שינוי פעולה, שינוי שפה וחינוך לטווח ארוך, וזה מה שאנחנו מתכוונות לעשות במסגרת הגוף שהקמנו ושנקרא "להיות בתנועה"".

החולצות זמינות ברש גולף במידות XS-XL בצבעים לבן ושחור. כל הרווחים תרומה לעמותת להיות בתנועה (המנוהלת על ידי "שיתופים").

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 1

  1. מוזר שמנהלת השיווק של גולף מדברת על אלימות והעצמה נשית כאשר היא עושה בדיוק ההיפך בכל מקום שעבדה…

נגישות