נתונים לחרדה חברתית? הטיפול הזה עשוי לעזור לכם

נתונים לחרדה חברתית? הטיפול הזה עשוי לעזור לכם

עבור מי שסובל מחרדה חברתית, כל אינטראקציה עלולה להוות קושי. טיפול CBT מיועד בדיוק לאנשים הללו

חרדה חברתית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מצבים חברתיים הם מצבים שיכולים להלחיץ כל אדם. אולם, כאשר מדובר על אנשים שסובלים מחרדה חברתית, מדובר על אנשים אשר כל סיטואציה חברתית מעוררת בהם חרדה לא פרופורציונאלית וסבל גדול. חרדה חברית היא בעצם פחד מופרז מביקורת של אנשים אחרים על ההתנהגות של האדם בחברה.

כך למשל, אדם ה סובל מחרדה חברתית חושש להראות טיפש ליד אנשים, חושש שאנשים יראו עליו סימנים של חולשה או חרדה ועוד. על אף שאותם האנשים יודעים כי מדובר על חרדה לא פרופורציונאלית, הם לא מצליחים לשלוט בה. אחד הטיפולים היעילים ביותר עבור חרדה חברתית הוא טיפול cbt.

כיצד באה לידי ביטוי חרדה חברתית?

אנשים אשר סובלים מחרדה חברתית יתקשו להתמודד עם מצבים שונים כגון: אכילה בנוכחות אנשים, שימוש בשירותים ציבוריים, דיבור לפני קהל, דיבור עם אנשים בעלי סמכות למשל עם המנהל שלהם, שיחה עם אדם זר, דייטים ועוד. אדם אשר מצוי באחד מהמצבים האלה יכול לפתח תסמינים שונים הדומים לתסמינים של התקף חרדה.

אותו אדם יחוש פאניקה, זיעה קרה, דופק מהיר, רעד בידיים, רעד בקול ועוד. לא פעם מרוב שהאדם יחשוש לבצע פעולה מביכה, הוא יעשה זאת בלי לשים לב. מן הסתם, אין צורך להכביר במילים מדוע כדאי לטפל בבעיה של חרדה חברתית, שהרי התופעה מפריעה לניהול חיים תקינים ועלולה לגרום לאדם להימנע מסיטואציות רבות, הכוללות מפגש ישיר או עקיף עם אנשים.

טיפול cbt לחרדה חברתית?

למי שסובל מחרדה חברתית מומלץ להכיר את התחום של טיפול cbt. מדובר על טיפול בעל מרכיב קוגניטיבי והתנהגותי, שמטרתו היא לסייע לאדם להתמודד עם החרדה החברתית שלו ולהתגבר עליה. המרכיב הקוגניטיבי שבטיפול cbt שם דגש על כך שהגורם לחרדה החברתית איננו הסיטואציה עצמה, כי אם הפרשנויות והמחשבות של האדם אודות הסיטואציה. בחלק הזה המטפל יתמקד במחשבות של האדם העולות במצבים חברתיים וינסה לסייע לאדם להבין שהמחשבות שלו והפחד שלו אינם תואמים למציאות.

במהלך הטיפול, המטפל ילמד לזהות את הפרשנויות שלו לסיטואציה ולבחון האם מדובר על פרשנויות שתואמות לסיטואציה או שמא מדובר על עיוות של המציאות. בחינת המחשבות של האדם והפרשנויות שלו באופן אובייקטיבי הן חלק חשוב מאוד מהטיפול.

החלק ההתנהגותי של טיפול cbt

חלק נוסף של טיפול cbt בחרדה חברתית מתמקד בהתמודדות עם הפחד. האדם יוצר יחד עם המטפל רשימה של סיטואציות שונות אשר מפחידות אותו, מהסיטואציה המפחידה ביותר לסיטואציה המפחידה פחות. בהתאם לכך, ייחשף המטופל בעזרת המטפל למצבים אשר מעוררים אצלו פחד ובליווי המטפל יבצע מטלות בין פגישה לפגישה במהלך החשיפה שלו לסיטואציות המדוברות.

החשיפות החוזרות של האדם יחד עם העבודה שלו על המחשבות, מאפשרות למטופל ללמוד כי אם הוא לא נמנע מהסיטואציות אשר מעוררות בו פחד וחרדה באופן אוטומטי ויחד עם זאת איננו בורח להתנהגויות הרגילות שלו במצבים חברתיים, החרדה שלו תפחת עם הזמן.

מובן שבאף שלב של הטיפול המטפל לא יכריח את המטופל לבצע דברים שהוא איננו מעוניין לעשות. המטופל יבצע את המשימות באופן הדרגתי ובהתאם לרצונו החופשי.

כיצד בוחרים טיפול cbt לחרדה חברתית?

מכיוון שכיום ישנם לא מעט מטפלים המציעים טיפול cbt לחרדה חברתית, חשוב מאוד שכל אדם יבחר את המטפל המקצועי והמנוסה ביותר בתחום שיטת הטיפול הזאת, אך מעבר לכך, על האדם לבחור במטפל שהוא חש חיבור טוב אליו, אינטראקציה טובה ובסיס טוב לטיפול.

בחירת איש המקצוע הנכון עבור טיפול cbt לחרדה חברתית, יכולה לחולל פלאים בקרב כל אדם הסובל מחרדה זאת.

מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!





    תגובות: 0

    נגישות