אלו סמארטפונים זולים מתאימים לילדים?

סמסונג, LG או שיאומי? השוואת סמארטפונים עד 1,500 שקל

ההחלטה איזה סלולרי לקנות לילדים מורכבת מלא מעט שיקולים: גיל הילד, השימושים שלו, עד כמה הוא אחראי ואיזה תקציב יש לנו

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

ההחלטה איזה סלולרי לקנות לילדים מורכבת מלא מעט שיקולים: גיל הילד, השימושים שלו, עד כמה הוא אחראי ואיזה תקציב יש לנו.

בעיניי, משך הזמן הסביר לשימוש במכשיר אצל הילדים הוא כשנתיים, ובשנים האחרונות ניסיתי כמה טקטיקות עם הילדים – פעם קניתי מכשיר זול מיובא, פעם קניתי דגם לא יקר של LG ופעמיים קניתי סמסונג גלקסי איכותיים.

ההתנסות בכל אלה הביאה אותי להעדיף מכשיר "מבית טוב", כזה שלא יתחיל לגמגם כעבור חודשים ספורים או יאלץ אותי ללכת ולהוציא עוד כסף כעבור שנה.

יש כמובן דיון עקרוני ער באשר למתן סלולרי לילדים צעירים, אך לכתבה זו הוא לא רלבנטי. לכל הורה שיקולים משלו לגבי הגיל שבו הילד מקבל את המכשיר הראשון, והניסיון מלמד שיש לא מעט תלמידי כיתה ב' שכבר יש להם סלולרי.

ככל שהילדים גדלים, השימושים שלהם גדלים איתם, וגם את זה צריך לקחת בחשבון: נערה בכיתה ט' וילדה בכיתה ד' לא זקוקות לאותו מכשיר.

בשלוש השנים האחרונות החלו להימכר בארץ מגוון סמארטפונים של מותגי ביניים, שמציעים תחרות למותגים חזקים כמו סמסונג, LG וכמובן אייפון. ניב ליליאן מבלוג הטכנולוגיה החיבור בדק 7 סמארטפונים שמחירם עד 1,500 שקל:

מאת: ניב ליליאן

בשביל סנאפצ'אט או ווטסאפ לא חייבים טלפוני דגל שעולים אלפי שקלים, ואפשר להסתפק באופציות צנועות יותר שבהחלט יענו על הצרכים. לרוב הטלפונים ברמת המחיר הזו, יהיו מסכי HD בלבד, כלומר רק 720 קווים, עם מעבדים חלשים יותר ופחות נפח אחסון וזיכרון. לקחנו שבעה טלפונים מכל המותגים הגדולים לראש בראש, והתמקדנו בשימושים שיותר יעניינו ילדים ונוער: צפייה בסרטים ומשחקים וחיי סוללה. בהכרח, טלפונים שמצטיינים בסעיפים יותר יתמודדו בלי בעיה גם עם מטלות קלות יותר כמו אפליקציות חברתיות.

המסקנה מהבדיקה מעניינת: בשעה שפלח השוק הנמוך ממש לא מעניין את היצרנייות הגדולות, היצרניות הסיניות הקטנות מתנפלות על השוק הזה בחדווה. אז איזה מכשיר הצטיין, ובמה? בקטגוריית צפייה בסרטים בלטו וואווי P8 Lite וסוני Xperia E5, בקטגוריות המשחקים וחיי הסוללה בלטו שיאומי Redmi Note 3 וזוק Z1.

קראו כתבות מעניינות נוספות בפואנטה:

בשורה התחתונה, שני הטלפונים שזוכים כאן לדירוג הגבוה ביותר הם סיניים. ZUK Z1 של לנובו הוא לא רק טלפון סולידי עם חומרה מרשימה לרמת המחיר, אלא גם מציע יחס עלות/תועלת יוצא דופן, ושיאומי Note 3 מספק חומרה טובה יחסית למחיר, ביצועים טובים וסוללה חזקה.
הנה הסקירה:

סמסונג גלקסי J5

bts1
דגם J5 של סמסונג, השייך לסדרת הביניים של החברה, הוא קטן וחלש מהממוצע.

מסך: של 5.2 אינץ' נעים ונוח לאחיזה. כמו כל מסכי ה-AMOLED של סמסונג, מדובר במסך סביר, עם צבעים עזים ולא הכי חד.

מצלמה: מצלמה אחורית של 13 מגהפיקסל. פתח הרמקול סמוך אליה ומצדה השני המבזק. המצלמה סבירה, עם מיקוד מהיר יחסית.

רמקול: הרמקול סביר בגלל המיקום המוצלח והפחות שגרתי שלו.

סוללה: 3,100 מיליאמפר/שעה. מבחינת זמן סוללה הוא השיג תוצאה טובה מהממוצע של שש שעות פעולה ו-15 דקות לפעולה רציפה במבחן הסוללה של PCMark, שמריץ באופן מתמשך שימושים שונים כמו גלישה, צפייה בווידאו, העלאת תמונות ושאר ירקות.

חומרה, תוכנה וביצועים: מתחת למכסה נמצא את ערכת השבבים סנאפדרגון 410 של קוואלקום עם מעבד שמונה ליבות במהירות 1.2 גיגההרץ, שהיא קצת חלשה, ושני גיגהבייט של זיכרון והביצועים בהתאם: 4338 נקודות במבחן Ice Strom של 3DMark, ורק 52 נקודות במבחן Slingshot המחמיר יותר, החלש ביותר בסקירה. גרסת התוכנה פה היא אנדרואיד האחרונה, גירסה 6.

עיצוב: "ריבוע סמסונג" טיפוסי, עם כפתור בית ושני כפתורי מגע בתחתיתו. למכשיר גב פלסטיק נאה בגימור לבן שניתן לפירוק.

שורה תחתונה: מכשיר ממוצע מינוס, שמתאים יותר לשימושים חברתיים שוטפים, העלאות סלפי וכדומה. סביר לצפייה מזדמנת בסרטים, אבל לא כל כך מתאים כמכשיר למשחקים.

וואווי P8 Lite

bts2

וואווי עשתה קפיצת דרך מרשימה עם הטלפונים שלה, וזינקה מליגה א' לליגת העל של הגדולות כמו סמסונג, LG ואפל. לסקירה הזו נשלחה גרסה "קלה" של ה-P8, הדגם הקודם בסדרת הדגל של וואווי (הנוכחי הוא P9).

מסך: 5 אינצ'ים, חד עם פירוט טוב וצבעים לא רעים, מה שמאוד אופייני למסכים של וואווי.

מצלמה: 13 מגהפיקסל ומבזק. המצלמה קצת איטית.

סוללה: 2,200 מיליאמפר/שעה היא פנימית ולא ניתנת להחלפה עצמאית. בסעיף חיי הסוללה, באופן לא מפתיע, ה-P8 לייט הוא לא מהמצטיינים. במבחן שלנו הוא השיג רק ארבע שעות (ושתי דקות) של חיי סוללה.

רמקול: יחסית לרמת המחיר, מצוין ומפתיע לטובה, מה שהופך אותו לטלפון אידיאלי לצפייה בסרטים.

חומרה, תוכנה וביצועים: המעבד, קירין 620, הגירסה של וואווי ל-410 עם מערך דומה של שמונה ליבות במהירות 1.2 גיגההרץ, קצת עצל והצליח להריץ את Ice Storm, שבו הוציא ציון ממוצע של 5,335 נקודות – שנחשב, לפי 3DMark, לציון טוב למכשיר זה. על אף שוואווי מרעיפה מגוון כלי תוכנה וזה בהחלט לחיוב, גרסת האנדרואיד פה היא גרסה 5 בלבד.

עיצוב: הטלפון מגיע בשחור, עם מסגרת מתכתית ובעל מראה אלגנטי ומרשים יחסית למחירו. כל הכפתורים (עצמה והפעלה) לצד שני מגשים, אחד לכרטיס ה-SIM והשני לכרטיס הזיכרון (שיכול גם לתפקד כמגש ל-SIM שני), נמצאים בצלע הימנית. הרמקול ושקע הטעינה בתחתית, ללא כפתורי חומרה בחזיתו. הגב גם הוא בשחור אלגנטי עם מרקם מעט מחוספס.

שורה תחתונה: מצטיין עבור חווית צפייה בסרטים, אבל תצטרכו מטען לדרכים.

שיאומי Redmi Note 3 Pro

bts3

זו הפעם הראשונה שאני סוקר טלפון מתוצרת שיאומי, ועל אף ששמעתי וקראתי עליה תשבוחות, הופתעתי לטובה ממה שהגיע לידיי לסקירה. הנוט 3 קצת חורג מהתבנית של הסקירה הזו, בכך שמדובר בטלפון גדול יחסית, ועם חומרה חזקה יותר מהשאר (למעט הזוק, ראו בהמשך). ניכר ששיאומי הולכים על תמורה לכסף – עם מסך גדול, סוללה חזקה ואפילו קורא טביעות אצבע.

מסך: 5.5 אינץ' ב-HD מלא (כלומר 1080 קווים). המסך גדול ובעל שטח תצוגה משמעותי, אם כי הצבעים קצת חיוורים והחדות בינונית.
מצלמה: 16 מגהפיקסל. המצלמה היא היחידה שקצת מקלקלת את החגיגה. התרשמנו מיכולות עומק השדה שלה, אבל קצת פחות מההפרדה והצבעים. זו מצלמה סבירה ולא יותר.

סוללה: 4,000 מיליאמפר/שעה ואפילו קורא טביעות אצבע. בחיי הסוללה, החומרה עושה את שלה: סוללת ה-4000 מיליאמפר/שעה, הוציאה במבחן שלנו קרוב ל-11 וחצי שעות של פעולה, מה שמשאיר את רוב המתחרים הרחק מאחור, עם כמעט כפול זמן פעולה רצופה מכל טלפון אחר.

קורא טביעות אצבע: לא הכי מהיר שראינו, אבל הוא בהחלט הגון.

רמקול: ממוקם בתחתית הגב. לא רק שהוא עצמו לא מוצלח, בעת צפייה בסרטים ובהנחה שאתם אוחזים בטלפון לרוחב – אתם תכסו עליו באצבעותיכם ותחסמו את יציאת הצליל. כל אלה הופכים אותו לפחות מאידיאלי לצפייה בסרטים.

חומרה, תוכנה וביצועים: לחובבי המשחקים (שגם יצטיידו באוזניות) זה בין הטלפונים הטובים שראינו בסקירה, בעיקר בזכות החומרה שבתוך הגוף המתכתי. הגרסה הזו של הנוט 3 משתמשת בסנאפדרגון 650, מעבד ביניים מהדור האחרון של קוואלקום עם מעבד שש ליבתי שמגיע עד 1.8 גיגההרץ, שמציע ביצועים טובים מאוד ביחס למחיר, ומגיב מהר וטוב: 17453 נקודות במבחן Ice Strom ו-816 נקודות במבחן Slingshot, מציבים אותו במקום גבוה בטבלת הביצועים.
גרסת התוכנה היא אנדרואיד 5.1.1. שיאומי הוסיפה פה לא מעט צעצועים משלהם עבור משתמשים מתקדמים.

עיצוב: המכשיר שקיבלנו הוא בצבע זהב ובעל גוף מתכתי ולא פלסטי, והופתענו לטובה מרמת הגימור. בחזית שלו יש כפתורי מגע, ואילו בגב נמצאת המצלמה, מתחתיה המבזק (דו גוני) וקורא טביעות האצבע, שהוא לא הכי מהיר שראינו, אבל הוא בהחלט הגון.

השורה התחתונה: טלפון מצוין למשחקים, חיי סוללה ארוכים ארוכים.

סוני Xperia E5

bts4
הטלפונים של סוני הם קצת כמו סרטים זרים – המבקרים מאוהבים בהם, אבל הקהל לא קונה בהמוניו. ובכל זאת, חטיבת הסלולר של סוני, שכבר הייתה מועמדת למכירה, ממשיכה למכור מגוון של דגמי אקספריה. דגם E הוא הסדרה המוזלת, לעומת דגמי הדגל, Z וסדרה X החדשה.

מסך: 5 אינצ'ים (מצחיק לחשוב שאלה פעם נחשבו למסכים גדולים), ברזולוציית HD. אצל סוני כמו אצל סוני, אין הפתעות – המסך חד וברור, והצבעים מדויקים. לצפייה בסרטים זהו אחד הטלפונים המומלצים שלנו, לצד הוואווי.

רמקול: חלש באופן יחסי למתחרים, אבל ממוקם נכון – השבכה נמצא בפאה התחתונה של המכשיר, לצד שקע הטעינה.

מצלמה: מצלמת 13 מגהפיקסל, טובה בסך-הכול, מבוססת על החיישנים המשובחים מבית (סוני מוכרת אותם לחצי מהתעשיה).

סוללה: נמכשיר לא מפגין ביצועים – קצת פחות משש שעות פעולה רצופה (5 שעות, 52 דקות למדקדקים), מה שממקם אותו שוב במקום לפני האחרון.

חומרה, תוכנה וביצועים: באופן לא כל כך שגרתי, סוני שילבה כאן ערכת שבבים של מדיהטק ולא של קוואלקום, עם מעבד חלש מאוד: מעבד ארבע ליבות, במהירות של 1.3 גיגההרץ בלבד. עוד, בניגוד לשאר, ששמו במכשירים שלהם שני גיגהבייט של זיכרון, פה סוני שמו רק גיגה וחצי, שזו מידה מוזרה כשלעצמה. כמובן, כל זה מביא לירידה בביצועים – עם 5073 נקודות במבחן Ice Storm ו-128 נקודות ב-Slingshot, מקום שני מהסוף, כשהיחיד שמשתרכים מאחוריו אלה סמסונג ו-LG. מאכזב, על אף שגרסת התוכנה פה היא אנדרואיד 6.

עיצוב: מדובר במכשיר קטן יחסית, כמו רבים אחרים פה בסקירה. החזית חלקה לחלוטין, הגוף עצמו עשוי פלסטיק באפור חביב, ענייני, אך לא נוצץ. גם הגב חלק לחלוטין, כאשר המצלמה והמבזק ממוקמים בפינה השמאלית העליונה. הכפתורים, בצלע הימנית, ממוקמים גבוה יחסית משום מה, לא הבחירה הכי נוחה. בגדול, הטלפון כולו משדר אלגנטיות שקטה.

שורה תחתונה: לא מהמצטיינים בכיתה.

פלאפון Gini W5

bts5
פלאפון השיקה לפני כחצי שנה מותג טלפונים פרטי משלה, תחת השם Gini. ג'יני, הוא בעצם טלפון סיני, שנמכר במקומות אחרים תחת המותג Gionee. הדגם הספציפי שקיבלנו נקרא בישראל W5, ואילו בעולם הוא מוכר כ- Gionee elife S, בקונפיגורציה דומה.
בדומה לטלפונים סיניים אחרים, גם פה הושם דגש על כמה שיותר ברזלים בתמורה לכסף.

מסך: גדול יחסית, 5.5 אינץ', אבל בניגוד לשיאומי, ברזולוציה של 720 קווים בלבד. האיכות בינונית. הצבעים מאוד מודגשים, עם נטייה קלה לאדמדמות, הפירוט סביר ולא יותר.

עיצוב: בחזית יש כפתור מגע, והגב הוא גב פלסטיק זול, וכנראה גם לא חסון במיוחד. המצלמה והמבזק קבועים בפינה השמאלית העליונה של הגב, בדומה לסוני.

שקע טעינה: USB-C מהדור החדש ולא מיקרו USB סטנדרטי, שזו תוספת נחמדה.

רמקול: חזק, אבל עם טווח תגובה לא טוב, ולעתים מגיע לצרימה. הוא היה יכול להיות טלפון נחמד לסרטים, אלמלא שבכת הרמקול, שבדומה לשיאומי, ממוקמת רע – בתחתית הגב.

מצלמה: איכות המצלמה מפתיעה לטובה באופן יחסי. לא היינו לנו ציפיות, אבל התמונות יצאו בהירות, מפורטות יחסית, ועם צבעים לא רעים בכלל. בהחלט הפתעה.

סוללה: הג'יני מגיע גם למקום שני מבחינת חיי הסוללה עם כמעט שמונה שעות של פעולה – שבע שעות ו-37 דקות. לא מפתיע בהתחשב בסוללה הגדולה יחסית שדחפו לו בגב, בהספק של 3,150 מיליאמפר/שעה.

חומרה, תוכנה וביצועים: עוד הפתעה ציפתה לנו במחלקת הביצועים. גם כאן יש ערכת שבבים של מדיהטק, עם מעבד שמונה ליבות במהירות של 1.3 גיגההרץ ומעבד גרפי מאלי T720. השילוב הזה מקפיץ את הביצועים של הג'יני למקום השלישי והמפתיע, עם 6979 נקודות במבחן Ice Storm, ו-183 נקודות במבחן Slingshot המחמיר יותר.

השורה התחתונה: מכשיר משחקים זול, ההפתעה של הסקירה.

LG Stylus 2

bts6
LG שלחה לסקירה הזו גם פאבלט, בדומה לשיאומי, שמחירו נע סביב 1,200 שקל. זהו הטלפון היחיד בסקירה שבמקרה כתבנו עליו סקירה מלאה (שאפשר לקרוא כאן). הוא גם הטלפון היחיד בסקירה שמצויד בעט חרט, ומכאן שמו.

מסך: גדול – 5.7 אינץ', אבל ברזולוציה של HD בלבד, הוא קצת גדול מדי. הצבעים נעימים ומדויקים בסך הכול, והבהירות טובה, אבל בצפיה בסרטים, הרזולוציה הנמוכה של המסך מורגשת, וגם כאן אתם עלולים לכסות על שבכת הרמקול בכף ידכם, כך שעל אף המסך הגדול, הוא לא מומלץ כטלפון לצפייה בסרטים.

מצלמה: מצלמת ה-13 מגה פיקסל האחורית מפיקה תמונות די מפורטות ומדויקות מבחינת צבעים. ברם, על אף שזמן המיקוד מהיר יחסית, זמן החשיפה והעיבוד הכולל ארוך מדי, כך שהתמונה עשויה להתפספס או שאתם עלולים לקבל תמונות מטושטשות. חבל.

סוללה: גם בסעיף חיי הסוללה, הסטילוס 2 איננו מככב, עם כחמש שעות פעולה בקושי (4:58 שעות ליתר דיוק).

חומרה, תוכנה וביצועים: ערכת השבבים היא הסנאפדרגון 410 החלשה כמו זו שמצאנו בסמסונג, הטלפון עצמו תגובתי, אבל התוצאות שלו בביצועים אינן טובות, ולא במפתיע. רק 4301 נקודות במבחן Ice Strom, ו-53 נקודות במבחן Slingshot.

עיצוב: הטלפון בנוי ממסגרת פלסטיק, והשוליים שלו מעט רחבים יותר מהמסך עצמו, כך שנראה כאילו המסך מונח על הטלפון. הגב שלו, בצבע חום מטאלי עם חריטה מעגלית עדינה, נפתח, ומתחתיו נמצאות הסוללה, שבכת הרמקול, והחריצים לכרטיסי ה-SIM והזיכרון להרחבה. עוד קבועים בגב המצלמה, ובמה שכבר הפך להיות המזהה של המכשירים של LG – גם כפתורי הווליום וההפעלה. הוא נוח ונעים לאחיזה, ואילו לעט החרט יש מקום משלו בתוך הגוף.

השורה התחתונה: גדול אך מאכזב.

Lenovo ZUK Z1

bts7
מרשת באג מגיע אלינו הזוק, שמגיע גם מבית טוב – היצרנית שלו חוסה תחת הגג של לנובו.

מסך: 5 אינץ'. גם כמכשיר צפייה בסרטים, הוא יותר מהגון. המסך, מסך HD מלא, הוא טוב מאוד, עם צבעים עזים ופירוט יותר טוב מהממוצע כאן. בסך הכול מאוד נהנינו ממנו.

רמקול: עושה עבודה טובה, רק צריך להיזהר לא לכסות אותו עם כף היד. אם אתם משתמשים באוזניות, יש פה תוספת חמודה של אקולייזר וצליל היקפי.

מצלמה: מצלמת 13 מגהפיקסל די הגונה. המיקוד שלה טיפה משתהה לפעמים, אבל הצבעים טובים וגם החדות. במסגרת החומרה שדחסו לפה, המצלמה הקדמית היא מצלמת 8 מגהפיקסל במקום חמישה.

סוללה: בכל הנוגע לחיי סוללה, הטלפון הזה הוא בין הטובים שראינו ברמת המחיר הזו. אמנם, הוא לא מגיע לרמות של השיאומי על אף שנפח הסוללה זהה, אבל תופס את המקום השני המכובד ביחד עם הג'יני – 7 שעות ו-35 דקות פעולה (הבדל של שתי דקות הוא זניח).

חומרה, תוכנה וביצועים: הזוק מחזיק בחומרה החזקה ביותר בסקירה. מלבד 3 גיגהבייט של זיכרון (כמות נאה גם בסטנדרטים של היום), ערכת חומרה, תוכנה וביצועים: השבבים פה היא הסנאפדרגון 801, ערכת שבבים ששימשה מכשירי דגל מלפני שני דורות (מצויה למשל בנקסוס 5 הראשון). היא כוללת מעבד ארבע ליבות, אבל במהירות שעון של 2.5 גיגההרץ – כפולה מזו של מרבית המעבדים כאן בסקירה.

המשמעות: תוצאות מנצחות. במבחן Ice Storm, הזוק הוציא תוצאה של 19085 נקודות שעוברת אפילו את שיאומי, ו-1197 נקודות במבחן Slingshot, מה שהופך את הזוק לטלפון ראוי למשחקים.

התוכנה היא בערך הקוץ היחיד באליה. לא מדובר באנדרואיד סטנדרטי (5.1.1, אגב) אלא בסיאנוג'ן 12, שהיא מערכת הפעלה נגזרת מאנדרואיד. זה אומר שיהיו לכם פה ושם כל מיני שיהוקים כמו שעון תצוגה הפוך או חנות הפליי שקרסה לנו פעם אחת, אבל בחישוב של תמורה לכסף, לדעתי, זה בטל בששים.

עיצוב: הדגם הראשון של ZUK הוא טלפון אלגנטי בלבן (יש גם באפור), עם גב חלק בגימור מבריק דמוי לכה, ובאופן כללי, טלפון יפה שגם התחושה שלו ביד, מצוינת. עוד בגב, המצלמה והמבזק בראשו. בחזית, מתחת לשבכת רמקול האפרכסת ולמצלמה הקדמית, יושב מסך 5.5 אינץ', שלא נראה עצום הודות לשוליים דקים. מתחתיו יושב כפתור בית שהוא כפתור חומרה וגם קורא טביעות אצבע, בדומה למה שמוצאים במכשירי הדגל של סמסונג. משני צידיו שני כפתורי מגע שרק מסומנים בנקודות. בתחתית יש שקע טעינה מסוג USB-C והרמקול.

יש כאן מקום לשני כרטיסים, אבל לא כרטיס זיכרון להרחבה, וזה קצת חבל. כפיצוי, הזוק מגיע עם נפח אחסון פנימי נדיב מאוד של 64 גיגהבייט.

שורה תחתונה: אחת העסקאות הכי טובות כיום בשוק ברמת המחיר הזו.

הסקירה פורסמה במקור בבלוג הטכנולוגיה החיבור של ניב ליליאן: http://www.lnk.co.il/longread/lowcost-smartphones-battle

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות