המועצה לצרכנות מפרסמת אזהרה לציבור מביצוע עסקאות באתר שוז אונליין. כבר כמה שבועות שידוע כי האתר נתון בקשיים, אך למרות זאת הוא פועל כרגיל. נגד האתר הוגשה בקשה לצו עיכוב הליכים בשל חדלות פירעון כנגדו, אך הוא ממשיך לפעול ולשווק מוצרים לציבור, מבלי לציין כי הוא במצב כספי בעייתי. באופן די חריג, המועצה לצרכנות מתריעה כי לקוחות שיזמינו מוצרים מהאתר עלולים שלא לקבל אותם. היא רואה בחומרה רבה את התנהלות החברה ומפרסמת הנחיות כיצד לפעול.
המועצה לצרכנות נגד שוז אונליין
את האזהרה מפרסמת המועצה לצרכנות לאחר שהצטברו אצלה תלונות נגד אתר שוז אונליין. השם הרשמי של החברה הוא סיפקו אונליין בע”מ ח.פ 515064129, והיא המחזיקה באתר האינטרנט https://shoesonline.co.il/. מהמועצה נמסר כי רוב המתלוננים דיווחו שהמוצרים שרכשו בשוז אונליין לא נמסרו להם ושאין מענה מן החברה.
“המועצה העבירה את תלונות הצרכנים להתייחסות החברה, ברם ועל אף שבעבר התקבלו תשובות מאת החברה, נכון למועד כתיבת שורות אלה החברה חדלה מלהשיב למועצה”, מספרים שם.
לפי פרסומים מהעת האחרונה, החברה נקלעה באחרונה לקשיים לאחר שצברה חובות של 10 מיליון שקל. ביהמ”ש הוציא צו עיכוב הליכים נגד החברה והמנכ”ל שלה למשך 60 יום. לחברה אף מונה נאמן: עו”ד יוסי בן-נפתלי. “משמעות עיכוב ההליכים היא שלא ניתן כרגע לתבוע את החברה”, אומרים במועצה לצרכנות.
מה שמוזר לא פחות הוא שנכון לכתיבת מכתבה של המועצה, ההליך טרם עודכן באתר כונס הנכסים הרשמי.
סמנו 3 חברות שתרצו לקבל מהן הצעת מחיר:
מה יעלה בגורל אתר שוז אונליין?
לפי המכתב שמפרסמת המועצה לצרכנות, בשלב הראשוני בית המשפט יבחן כיצד יש לטפל בחברה בהתאם לדו”ח הנאמן ובהמשך תינתן החלטה בדבר:
- שיקומה של החברה ועמידה בהתחייבויותיה;
- פירוק החברה בדרך שתאפשר להשיא את שיעור החוב שייפרע לנושים.
ככל שתינתן החלטה המורה על פירוק החברה, יהא על ציבור הצרכנים להגיש תביעת חוב לנאמן כדי שיכללו בקופת הנשייה. הגשת תביעת חוב מתבצעת בקלות ובמהירות:
https://www.gov.il/he/service/debtors-in-bankruptcy-files-corporate-liquidations-or-insolvency-of-individuals-or-corporations
המתנה או ביטול הזמנה: הנחיות לצרכנים
מה הסיכוי שתקבלו מוצרים שהזמנתם משוז אונליין?
אם תינתן החלטה על שיקום החברה והמשך פעילותה, ייתכן כי המוצר שנרכש יסופק בהמשך, או שתוכלו לבטל את ההזמנה מול החברה, בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן (עד 14 ימים מיום קבלת המוצר).
ביטול הזמנה – האם אפשר?
בשלב זה, וככל שהמוצר לא סופק ויש תשלומים עתידים לחברה, או אם חברת האשראי טרם חייבה את חשבונכם, המועצה לצרכנות ממליצה לשלוח הודעה לחברת האשראי, ובה פירוט של תנאי עסקת האשראי ובקשה לעצור את התשלומים העתידיים בשל כשל תמורה.
יש לצרף את ההזמנה ואת הודעת הביטול שנשלחה לחברה. בנוסף, יש לציין במכתב כי הוגשה בקשה לעיכוב הליכים בשל חדלות פירעון.
המועצה נגד שוז אונליין:
“מתבקש שהחברה תעדכן את הציבור על מצבה המשפטי”
בדיקת המועצה העלתה כי האתר ממשיך לפעול ולשווק מוצרים לציבור, מבלי לציין כי היא במצב כלכלי-משפטי בעייתי, מאחר והוגשה בקשה לצו עיכוב הליכים בשל חדלות פירעון.
המועצה רואה בחומרה רבה את התנהלות החברה אשר אתר האינטרנט שלה ממשיך לפעול כרגיל וניתן לבצע בו הזמנות, זאת על אף שהגישה בקשה לפי חוק חדלות פירעון דבר העלול להטעות את הצרכנים בדבר הסיכויים לקבל את המוצרים שהוזמנו על אף ששלמו את מלוא התמורה.
לכל הפחות היה על החברה לעדכן את ציבור הצרכנים באתר האינטרנט שלה כי הוגשה בקשה דנן ולמנוע אפשרות הזמנות עד למתן החלטת ביהמ”ש בדבר המשך פעילות החברה.
אם אהבתם את הכתבה הזאת, אנחנו ממליצים ש: