סקירה: בצקים מצוננים מוכנים לאפייה של שמרית

סקירה: בצקים מצוננים מוכנים לאפייה של שמרית

מה יותר נוח מבצק קפוא שאפשר לשלוף מהמקפיא? בצק מצונן שלא צריך להפשיר… שמרית החלה לשווק בצקים מצוננים לאפייה. האם הבצק טעים וכמה הוא עולה בהשוואה לבצק קפוא?

בצקים מצוננים שמרית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

בעולם שבו אין לנו זמן ואנחנו צריכים לעשות הכול מהר, מוצרים מוכנים לבישול ולאפייה הם דיירי קבע במקפיא – ובפרט בצק מסוגים שונים. אלא שמוצרים קפואים מספקים לנו חצי פתרון – משום שעדיין צריך להפשיר אותם, וזה לוקח זמן. כעת נכנסת סדרת בצקים חדשה לתמונה: בצקים מצוננים הנשמרים במקרר. את חברת שמרית כולנו מכירים בזכות השמרים, אבל היא זו שעומדת מאחורי הקטגוריה החדשה: בצקים מוכנים – ולא בצקים קפואים אלא בצקים מצוננים. הבצקים המצוננים של שמרית מגיעים מרודדים מוכנים לאפייה, וכוללים בצק עלים, פיצה, פילו ופריך לעוגיות ומאפים מתוקים.

הבצקים המצוננים משווקים באריזות של 415-300 גרם, במחיר של 17-15 ש"ח. המשמעות היא שמדובר במוצר קצת יותר יקר מבצק קפוא – אשר בדרך כלל נמכר באריזת 500 גרם או יותר ובחישוב ל-100 גרם מכר במחיר נמוך יותר (ראו בהמשך). הם ממוקמים ברשתות השיווק במקרר ליד הפסטות (ולא במקפיא).

מה כוללת סדרת הבצקים המצוננים של שמרית?

חשוב לשים לב למה שהבצק אינו כולל, ולא רק למה שהוא כולל…

  • בצק עלים: ללא מרגרינה, ללא חומרים משמרים וללא שומן מוקשה, מגולגל בנייר אפייה. מתאים לשמוש עם מלית מלוחה או מתוקה (300 גרם).
  • בצק פילו: ללא חומרים משמרים, נוח לשימוש ואינו מתייבש במהירות. 14 דפי פילו מוכנים לשימוש, טריים לאורך זמן ואינם נקרעים בקלות. מתאים לשימוש עם מלית מלוחה או מתוקה (300 גרם).
  • בצק פיצה: מוצר חדש בשוק הישראלי. הבצק ללא חומרים משמרים, מגולגל בנייר אפייה ומאפשר לשלוט בתוספות על הפיצה. ניתן לעשות בבצק הפיצה שימוש למאפים מלוחים נוספים (415 גרם).
  • בצק פריך: ללא חומרים משמרים, מיועד למאפים מתוקים, מגולגל בנייר אפייה (280 גרם).

אפינו עם הבצקים השונים עוגיות, בורקס ומאפים – והסועדים אהבו את התוצאה בכל המקרים, בעיקר במקרה של בצק העלים. מבחינת נוחות העבודה, קל ונוח לעבוד עם הבצק. העובדה שנייר האפייה כלול במארז – סוגרת את כל הקצוות עבור הצרכנים.

הבצק המצונן נוח גם לעבודה עם הילדים, להכנת פיצה לארוחת ערב באופן ספונטני ולהימנע מהזמנת פיצה או אכילת פיצה קפואה, כך שזה הכי קרוב שיש למוצר קנוי עם אופי ביתי.

בצק קפוא או בצק מצונן?

שוק הבצקים הקפואים בישראל נאמד במעל ל-200 מיליון ₪ בשנה. השחקניות המובילות את השוק הן תנובה (מותג מעדנות), המחזיקה בנתח שוק של 52.6%, נטו (מותג שלושת האופים) עם 12.7%, זוגלובק עם 9.5% ואסם (מותג בונז'ור) עם 5.6% נתח שוק, נתוני ינואר-מאי 2019.

מחירים של בצקים מוכנים

בצק פילו באתר שופרסל:

שמרית: בצק מצונן מעדנות: בצק קפוא שלושת האופים: בצק קפוא זוגלובק: בצק קפוא
מחיר המוצר 14.90 23.90 20.70 16.90
משקל המוצר בגרמים 300 500 500 500
מחיר ל-100 גרם בש"ח 4.97 4.78 4.14 3.38

 

בצק עלים באתר שופרסל:

שמרית: בצק מצונן זוגלובק: בצק קפוא שלושת האופים: בצק קפוא שופרסל: בצק קפוא
מחיר המוצר 14.90 15.90 15.90 14.50
משקל המוצר 300 גרם 1 ק"ג 1 ק"ג 1 ק"ג
מחיר ל-100 גרם בש"ח 4.97 1.59 1.59 1.45

כאמור, הרעיון בבצקים המצוננים של שמרית הוא לקחת את הזמינות צעד אחד קדימה ולאפשר לצרכנים להיות ספונטניים – כך שאין צורך להפשיר את הבצק מראש. אפשר לשלוף אותו מהמקרר ולהתחיל לאפות מיד. יובל קמפ, מנכ"ל חברת "פאקא תעשיות" יצרנית "שמרית", אומר כי ההחלטה להרחיב את הפעילות לתחום הבצקים התבססה על מחקר צרכנים שהחברה ערכה: "להערכתנו, סדרת המוצרים החדשה תוביל לשינוי הקטגוריה כולה, שתתפתח לתחום המצונן".
פואנטה




דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות