פרסום בגוגל: ההבדל בין קידום אורגני לבין קידום ממומן בגוגל - פואנטה

פרסום בגוגל: ההבדל בין קידום אורגני לבין קידום ממומן בגוגל

כל בעל אתר יודע שללא הופעה בתוצאות החיפוש בגוגל, אין לו זכות קיום. אך מה עדיף? לקדם את האתר באופן אורגני או באמצעות קידום ממומן? הנה כמה שיקולים שכדאי להביא בחשבון

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן פרסומי)

אם יש לכם אתר אינטרנט, בין אם הוא אתר תדמיתי או חנות וירטואלית, אתם חייבים שיהיה לו ייצוג מכובד בגוגל. גוגל כידוע הוא מנוע החיפוש הפופולרי ביותר בעולם, ואתר אינטרנט שלא נמצא שם, נחשב כלא קיים. פרסום בגוגל יכול להיות בשני נתיבים עיקריים (או בשניהם ביחד) – פרסום אורגני או פרסום ממומן. פרסום אורגני הוא למעשה קידום טבעי של האתר, קידום שנעשה על ידי אופטימיזציה בתוך האתר כמו גם יצירת קישורים שמובילים אל האתר ומשמשים כהמלצות בעיני גוגל, ולעומתו פרסום ממומן הוא פרסום של מודעות ובחירת ביטויי מפתח רלוונטיים.

הבדלים עיקריים

יש לא מעט הבדלים בין קידום אורגני לפרסום ממומן בגוגל. הנה כמה מהם:

תשלום – הרי הכול מתחיל ונגמר בסופו של דבר בכסף. קידום ממומן עולה כסף. צריך לשלם על כל הקלקה בהתאם להצעות מחיר, והקלקות יכולות להיות במחירים שונים בהתאם לחוקים שונים שגוגל קבע. מי שלוקח מנהל קמפיין ישלם גם סכום ראשוני להקמה של הקמפיין, כמו גם סכום נוסף לניהול החודשי.

קידום אורגני לעומת זאת לא עולה כסף אם לא לוקחים איש מקצוע. הקידום הוא טבעי בהתאם לפעולות שונות שעושים. כמובן, אפשר גם לשכו ראת שירותיו של מקדם אתרים מקצועי, ואז יש לשלם לו שכר עבור השירות.

עלייה לאוויר – עוד פרמטר משמעותי שישפיע על ההחלטה שתקבלו הוא משך הזמן הדרוש להשגת תוצאות – כאשר יש הבדל בין פרסום בגוגל באופן ממומן לבין קידום בצורה אורגנית. קידום אורגני הוא רצף של פעולות שבדרך כלל רואים את הפירות שלהן אחרי כמה חודשים (תלוי בביטויים ועד כמה הם תחרותיים). קידום ממומן, לעומת זאת, הוא פעולה שמבצעים תוך זמן קצר מאוד ואת התוצאות שלה רואים מיד. יש להכין את הקמפיין, את המודעות ואת דף הנחיתה, ולאחר אישור של גוגל שלוקח בדרך כלל זמן קצר, הפרסום עובד. העלייה לאוויר היא מיידית ומי שרוצה לקדם מוצר, להביא גולשים לאתר מיד לאחר הקמתו וכדומה, יוכל לעשות את זה בקידום הממומן.

שליטה ותזמון – למי שמחפש שליטה מלאה בקמפיין מבחינת המודעות, משך הזמן שהן יוצגו או כל היבט אחר, מתאים יותר קידום ממומן. כך למשל, מי שלא רוצה שהאתר שלו יוצג בשבת, יוכל לתזמן את הקמפיין ולדאוג שהוא יכבה לפני שבת. בקידום אורגני אין שליטה על הזמנים כמו גם על הקהלים, כך שהאתר פתוח בפני כל מי שמחפש אותו בגוגל.

נוכחות בגוגל לטווח ארוך – אתר שמקודם באמצעות קידום ממומן, מופיע בתוצאות החיפש של גוגל רק כל עוד הקמפיין עובד, בהתאם לביטויי המפתח כמובן. לעומת זאת, אתר שמקודם באמצעות קידום אורגני, נהנה מחשיפה ארוכה וממושכת יותר. אם הקידום הוא קידום איכותי, הוא יכול לעבוד גם שנים ארוכות.

בשורה התחתונה, אופי הפרסום והקידום בגוגל שונה בתכלית אם עושים את זה בצורה ממומנת או אם עושים את זה בצורה אורגנית, ולכל אחת מהאפשרויות יש יתרונות וחסרונות שלה.





נגישות