דירה להשקעה - מאיפה מתחילים?

דירה להשקעה – איפה מתחילים?

קביעת מסגרת התקציב, הערכת עלות כוללת והשוואה בין אזורי ביקוש יסייעו לכם להפיק תשואה גבוהה מדירה להשקעה. הנה כל הפרטים

דירה להשקעה - איפה מתחילים
הריבית אפסית? דירה להשקעה היא לא בכדי הפתרון המועדף כיום
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

רכישת נכס יכולה להתאים כהשקעה לטווח קצר וארוך. על אף ניסיונות לצמצם את התשואה מרכישת דירות להשקעה, מדובר עדיין באחד האפיקים הבטוחים ביותר שקיימים בשוק ההון.

עם זאת, מי שעומד בפני קניית נכס כנראה לא מחזיק בידו את כל הסכום הנדרש לקנייה אלא הון עצמי בלבד. על מנת להשלים את הסכום הנדרש צריך לתכנן משכנתא וכמובן לבנות תכנון פיננסי נכון. מצד שני, אולי יעודד אתכם לדעת שאתם לא לבד: סכום המשכנתאות עולה משנה לשנה, סך כל הריביות הן 10 מיליארד שקל וכיום יש בישראל כ-1.2 מיליון עסקאות פעילות מן הסוג הזה.

כמה הנכס באמת עולה לכם?

השלב הראשון ברכישת דירה להשקעה הוא קביעת מסגרת התקציב. את מסגרת התקציב קובעים לאור המחיר החוזי של הדירה, העלויות הנלוות וגובה המשכנתא. חשוב לתכנן את המשכנתא כי לאורך החיים מתרחשים שינויים רבים שמשפיעים על ההוצאות וההכנסות של המשקיע, מה גם שתנאי השוק עצמם משתנים על רקע שינויים במדד, בריבית הפריים ובהנחיות רגולציה כאלה ואחרות.

דווקא הנושא של הערכת העלות הכוללת של הנכס מהווה את האתגר הגדול ביותר עבור רוכשי דירות להשקעה. על פניו אולי נדמה שלכל נכס יש מחיר שנקבע בהסכם בין המוכר לקונה, אך בפועל ההוצאות לא מסתכמות במחיר החוזי אלא יהיו גבוהות יותר.

הסיבה היא שהן כוללות תשלומים נוספים לגורמים אחרים ובהם מס רכישה, היטל השבחה, שכר טרחת עורך דין ושירותי תיווך, סמי הסכמה למנהל מקרקעי ישראל ועוד. רק אם תדעו מה העלות הכוללת של העסקה – ולא רק מה מחיר הנכס – תוכלו לעבור לשלב המעשי של נטילת משכנתא והשוואה בין אפשרויות מימון.

איפה הכי שווה לקנות דירה?

כל הנושאים שחשובים לבדוק בשלב הראשון, לרבות הזנת נתונים אישיים לתוך מחשבון משכנתא והתייעצות עם אנשי מקצוע, לא רלוונטיים לשלב השני: השוואה בין נכסים ובדיקה בפועל של דירות להשקעה.

העיר שבה תרצו לקנות נכס להשקעה אמורה לסל היריוןהציע תשואה של 2%-4% בשנה לפחות. אמנם אין שום דרך ודאית לדעת מה תהיה התשואה העתידית, אך אפשר לקבל אינדיקציה מסוימת לפי ביצועים בשנים קודמות.

בסופו של דבר, כמו בכל השקעה אחרת גם ברכישת נכס הרבה תלוי במידת הסיכון שתרצו לקחת על עצמכם.

כך לדוגמה, רכישת נכס בערים מבוקשות וצפופות כמו תל אביב או ירושלים תבטיח עלייה מינימאלית בערך הדירה ותשואה בסיסית, בעוד קניית דירה באזורים שנמצאים בתחילת תהליך הפיתוח תהיה מלווה בסיכון מסוים אך תקרת התשואה הרבה יותר גבוהה. קבלו החלטה שעולה בקנה אחד עם מסגרת התקציב והתחשבו בתכונות האופי ומבנה האישיות שלכם.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

תגובות: 0

נגישות