שר התקשורת איוב קרא זימן את רמי לוי כדי לנזוף בו על המבצע. מה קרה בסוף? - פואנטה

שר התקשורת איוב קרא זימן את רמי לוי כדי לנזוף בו על המבצע. מה קרה בסוף?

הזיג-זג של שר התקשורת: לפני חודש הוא ראה בחומרה את המבצע של רמי לוי, היום הוא מברך אותו

רמי לוי ואיוב קרא בחיבוק חם
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

שמעתם פעם על שר שנוזף בחברה שמוזילה מחירים? אז זהו, שזה לא נשמע טוב, וכך גם הבין שר התקשורת איוב קרא.

קצת רקע. לאחרונה פרסמנו בפואנטה את הודעת הנזיפה התמוהה שפרסם משרד התקשורת לאחר שרמי לוי יצא בחבילת סלולר בשקל. את המבצע יזם לוי חודשיים לפני שמשרד התקשורת הזדעק, והוא אפילו פורסם כאן בפואנטה בכתבה שחשפה את מועדון הצרכנות החדש של רמי לוי. אלא שבמשרד החליטו לצאת נגד המבצע המצוין הזה לפתע פתאום, בשל כמה כותרות בעיתונות הכלכלית, בנוסח "רמי לוי שובר את השוק". זאת, במקום להריע לרמי לוי – שמחזיק באחת מחברות הסלולר הקטנות ומאתגר את החברות הגדולות.

בהודעת משרד התקשורת נכתב אז כי הוא רואה בחומרה את המבצע. לקרוא ולא להאמין. כך נכתב אז בהודעה: “אנו מבינים שישנה כאן פגיעה חמורה בשוק ובתחרות. אנו בוחנים את כל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת למנוע פגיעה זו”.

לאור זאת, רמי לוי זומן לשיחה במשרד התקשורת – ונחשו מה קרה?



היום מפרסם משרד התקשורת הודעה תחת הכותרת המדהימה: "שר התקשורת איוב קרא מברך את רמי לוי על ההטבה לחברי מועדון הלקוחות שלו". בהמשך ההודעה נכתב: "השר קרא בירך על היוזמה והסבסוד של הרשת כלפי מועדון הצרכנים שלו ושיבח את רמי לוי על תרומתו להורדת יוקר המחיה".

אין מנוס מלתהות לפשר ההתנהלות של שר התקשורת איוב קרא – שמנסה בכל רגע נתון להציג את העמדה הפופוליסטית שהוא סבור שהוא צריך להשמיע.

מלכתחילה, היציאה המתלהמת נגד המבצע של לוי הייתה חסרת כל אחיזה במציאות, שכן במדינה דמוקרטית שבה פועל שוק חופשי – אין שום סיבה הגיונית שהמחוקק יטען לפגיעה בתחרות בגין מבצע שמציעה חברה קטנה לזמן קצוב בענף תחרותי.
מדובר בהתנהלות הזויה ולא מקצועית, כפי שגם עלה מדבריו של עו"ד דרור שטרום – אשר כיהן בעבר כממונה על ההגבלים העסקיים. שטרום, שהתראיין בגלי צה"ל בעקבות אותה הודעה, אמר בדיוק את אותם דברים שנכתבו בפואנטה.

גם כעת, ההודעה החדשה של שר התקשורת, שמאמץ את רמי לוי כאביר המלחמה ביוקר המחיה, היא הודעה שאינה במקום. משרד התקשורת ושר התקשורת צריכים להימנע מכל התערבות בתחרות, כל עוד התחרות עובדת.

והיא עובדת – לפחות בענף הסלולר.


דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות