רמי לוי השיק קופות אוטומטיות ושירותי תשלום עצמי. כך זה עובד - פואנטה

רמי לוי השיק קופות אוטומטיות ושירותי תשלום עצמי. כך זה עובד

רשת רמי לוי פורסת קופות אוטומטיות ושירותי תשלום עצמי בכל הארץ. הלקוחות יוכלו לבחור בין כמה אפשרויות לסיים את הקנייה באופן עצמאי

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

פרסום ראשון

מי שביקר לאחרונה בחנויות רמי לוי בצומת שילת, ברעננה או באזור קניון איילון – נתקל בשירות חדש של תשלום עצמי וקופות אוטומטיות. בימים אלה מתחילות הקופות האוטומטיות והתשלום העצמי להגיע לסניפים נוספים.

קופות אוטומטיות ושירות עצמי ברמי לוי

התשלום העצמי מתאפשר באחת משלוש דרכים:

  • קופה אוטומטית שבה הלקוחות סורקים בעצמם את המוצרים בתום הקנייה (בדומה לקופה הלא מאוישת בשופרסל).
  • מסופונים שהלקוחות (חברי מועדון בלבד) לוקחים בכניסה לחנות ואז סורקים את המוצרים תוך כדי הקניות. בשיטה זו אין בכלל צורך להעביר בסוף הקנייה את המוצרים במסוע כלשהו, שכן הם נסרקים תוך כדי השיטוט בסופר ובסוף הקנייה צריך רק לשלם.
שירות עצמי באמצעות מסופונים ברמי לוי
שירות עצמי באמצעות מסופונים ברמי לוי. צילום: דפנה הראל כפיר

קופה אוטומטית שבה יש מסוע ו-4 עמדות. הלקוחות מעמיסים את המוצרים למסוע, המוצרים מצולמים במצלמת 360 מעלות ונסרקים, ולאחר מכן הלקוחות משלמים באשראי. באזור הקופות האוטומטיות עומדת בקרית שפותרת בעיות שעלולות לצוץ, כמו מוצר שלא מצליח להיסרק למשל.

כדי להעביר מוצרים במשקל, כמו ירקות, הלקוחות צריכים לשקול את המוצרים במשקל שמונח ליד הירקות ולהדביק את המדבקה עם הברקוד. לקוחות שמסתובבים עם מסופונים, סורקים את המדבקה באותו רגע, ולקוחות שמשתמשים בקופה עם המסוע, מעבירים שם את השקית עם הברקוד.

כפי שניתן להבין, בכל אחד מהמקרים מדובר בשירות עצמי – כאשר המטרה המרכזית היא חיסכון בזמן עבור הלקוחות, הפחתת העומס בקופות וגם, כמובן, חיסכון בכוח אדם.

עמדת שקילה עצמית רמי לוי משקל במחלקת ירקות
עמדת שקילה עצמית בסניף רמי לוי בצומת שילת. צילום: דפנה הראל כפיר

הפיילוט החל בסניף רמי שילת באזור מודיעין לפני שלושה חודשים. ביקור בסניף מגלה שרוב הלקוחות אמנם עומדים עדיין בתור לקופות הרגילות, אבל יש כבר כאלה שמנצלים את השירות החדש.

לדברי יפית לוי-אטיאס, בתו של רמי לוי ומנהלת השיווק ברשת, כיום 20% מהעסקאות בסניף זה כבר נעשות בשירות עצמי. בסניף זה, קיימים רק שניים מהשירותים – שירות המסופונים ושירות הקופה בעלת 4 עמדות האריזה.

האם הקופאיות ייעלמו?

המעבר לתשלום אוטומטי מעורר כמובן חשש באשר לצמצום מקומות תעסוקה.

האם מבחינת הלקוחות מדובר חיסכון משמעותי בזמן? לא בטוח, משום שעדיין יש צורך להוציא את המוצרים מהעגלה, להניח אותם על מסוע, לאסוף אותם מהצד השני ולבצע פעולה של תשלום.

זאת, בניגוד לקונספט החדשני שהציגה לאחרונה חברת אמזון בסופרמרקט Amazon Go, כפי שסוקר כאן בפואנטה. שם מדובר בסופרמרקט דיגיטלי לחלוטין שהלקוח אפילו לא צריך להוציא בו את הארנק. הרעיון הוא שהלקוח סורק את הסמראטפון שלו כאשר הוא נכנס לחנות, ומרגע זה כל מוצר שהוא מוסיף לעגלה נסרק אוטומטית. כאשר הוא יוצא מהסופר – החשבון שלו מחויב אוטומטית, כך שהתהליך מהיר מאוד.

מה שבטוח, קופות בשירות עצמי מייצרות עבור רמי לוי ורשתות המזון בכלל חיסכון בכוח אדם, מה שבהחלט צריך לעורר דאגה אצל הקופאיות והקופאים. מדובר באלפי עובדים שמרוויחים שכר מינימום, בדרך כלל חסרי השכלה, שעלולים לאבד את מקור פרנסתם ככל שיוצבו יותר קופות אוטומטיות בחנויות.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 1

  1. הפתרונות האלה, לפחות בחלקם, מצמצמים אפשרויות תשלום עבור הלקוח. החל בצורך לשלם בכרטיס אשראי – שלא לכל לקוח יש (ועוד בהלימה לקהל הלקוחות של רמי לוי – שהתמהיל שלהם כולל בממוצע יותר עשירונים תחתונים, עובדים זרים, מיעוטים וכיו"ב) וכלה בהחזקת כרטיס מועדון (שהיום ברובו הינו סוג של כרטיס אשראי ספציפי – של ישראכרט). יתרה מזו, בקניה בקופה לקוח יכול ליהנות מהאפשרות לפרוס לתשלומים, לשלם בתשלום דחוי, או במסלול אשראי של חברת האשראי (קרדיט וכדומה) – וכפי הנראה לפחות בחלק מהאופציות שתוארו בפוסט נראה כי לא יתאפשרו.

נגישות