משלוח מהיר חינם בסופר האינטרנטי קוויק, או איסוף תוך שעה

הקרב על המשלוח: הסופר האינטרנטי קוויק מציע משלוח מהיר חינם או איסוף תוך שעה

משלוח מהיר חינם – זה מה שמציע אתר קוויק (Quik), שהוא סופר אינטרנטי. המנכ"ל אבירם גנות מבטיח שבקרוב נבצע את ההזמנה אפילו בלי להקליד. פואנטה עם חדשות הקניות

קוויק
חניה יעודית ללקוחות קוויק לצורך איסוף מהסניפים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




בעולם שבו כולנו עסוקים, משלוח מהיר חינם מהסופר הוא יתרון גדול. צרכנים שכבר הפסיקו ללכת לסופרמרקט ועושים את הקניות שלהם אונליין, בדרך כלל קונים באתרים של רשתות המזון (שופרסל אונליין, רמי לוי, יינות ביתן, ויקטורי וכו') – שם הם משלמים על משלוח וממתינים יום אחד או יותר להגעת משלוח. אלא שמשלוח מהיר וזול הולך ונתפס כיותר ויותר משמעותי מבחינת הצרכנים, ולוואקום הזה נכנס אתר קוויק (Quik.co.il). קוויק הוא סופרמרקט אונליין בפורמט אחר: הוא אינו רשת שיווק, אלא פלטפורמה שדרכה אפשר להזמין מוצרים מסופרמרקטים בכל הארץ. מאז שהוקם, קוויק (שנקרא בעבר ברינג ברינג) מציע משלוח חינם תוך 2-4 שעות. בנוסף, אפשר לבחור באיסוף עצמי תוך שעה מסניפים מסוימים בארץ.

משלוח מהיר חינם – האם זה מספיק?

בראיון לפואנטה, שאלתי את מנכ"ל קוויק, אבירם גנות, כיצד אתר קוויק מתכוון לשכנע את הצרכנים הישראלים להזמין מאתר שהם לא מכירים. גנות הצביע על היתרון של קוויק על פני רשתות השיווק: "יש לנו יכולת להגיע ללקוח במהירות, אנחנו נמצאים במרכזי ערים. שופרסל ורמי לוי לא יכולים לעשות את זה. אנחנו יוצרים קשר עם עוד ועוד חנויות בארץ, השאיפה היא להגיע ל-120-150 חנויות. היום אנחנו כבר עובדים עם יותר מ-30 חנויות".

קוויק
חניה יעודית ללקוחות קוויק לצורך איסוף מהסניפים

גנות רואה באיסוף העצמי סוג של שובר שוויון: "יש כבר 10 חנויות שמאפשרות איסוף עצמי תוך שעה", אומר אבירם גנות, מנכ"ל קוויק. "הלקוח מקבל הודעה ב-SMS, לוחץ על לינק שמאפשר ניווט בווייז. הוא אפילו לא צריך לצאת מהאוטו, מוציאים לו את המשלוח לחניה".

אגב, בקוויק לא מתחייבים להמשיך במדיניות של משלוח חינם.



יתרון אחר של קוויק, לדבריו, הוא הידידותיות של האתר ("האתר פשוט וידידותי, הוא לא עמוס במוצרים"). בהמשך מתכוונים בקוויק לאפשר הזמנה קולית – כלומר, שאדם יוכל להזמין מהאתר באמצעות הקראה, למשל כאשר הוא נוסע הביתה.

גם אתם יכולים להיות שליחים בקוויק

כדי להרחיב את מעגל השליחים ולהגדיל את הזמינות – קוויק מאמצת מודל שמזכיר את אובר: "אנחנו מאמצים את המודל של כלכלה שיתופית, כלומר, אנשים שהופכים לשליחים בשעות הפנאי או הופכים את זה לעבודה עיקרית שלהם".

בין המשקיעים בקוויק – קוקה קולה וסופר-פארם

גנות סמוך ובטוח שקוויק תוכל להפוך לשחקן משמעותי: "ההוצאה הכי גדולה בבית, אחר ההוצאה על דיור, היא על קניות של מוצרי צריכה. מדובר ב-2,000 שקל בממוצע בחודש למשפחה, ובקרב המזמינים באינטרנט מדובר בכ-3,000 שקל ויותר".

אבל מעבר לפוטנציאל שיש בשוק – צריך להבין שמאחורי קוויק עומדים השחקנים החזקים בתחום הצריכה בישראל – קוקה קולה (החברה המרכזית למשקאות) וסופר פארם. עם גב כלכלי כזה, ברור מה מקור האופטימיות. לסופר פארם יש מועדון לקוחות חזק – וחברי המועדון הם מאגר פוטנציאלי להיות גם לקוחות קוויק, משום שהם מקבלים הנחות ייעודיות ודיוור שחושף אותם לאתר. "עמיתי לייף סטייל מקבלים הטבת הצטרפות של 50 שקל לקנייה ראשונה ועוד 50 שקל לקנייה שנייה מעל 250 שקל", אומר גנות. "בנוסף, הם יכולים לקנות עשרות מוצרים בהנחה מעבר למה שיש באתר, באמצעות הקשת קוד".

כניסתה של סופר פארם לקוויק התבצעה רק אחרי שהמיזם, שכאמור בתחילת הדרך נקרא "ברינג ברינג", יצא לדרך.

סופר-פארם מבקשת להיכנס כך לענף צריכת המזון – לאחר ששופרסל נכנסה לתחום הפארם באמצעות רכישת ניו פארם והפיכתה ל-BE. סופר-פארם השקיעה בקוויק 10 מיליון שקל.

בנוסף, בכלכליסט פורסם כי גם איש העסקים ג'ורג' חורש משקיע כעת בקוויק 10 מיליון שקל. אם השם ג'ורג' חורש מצלצל לכם מעט מוכר, הרי שזה בזכות עסקה מעניינת אחרת שהוא עשה בשבועות האחרונים: חורש, יבואן טויוטה והזכיין של H&M בישראל, רכש 33% ממניות סופר-פארם ב-560 מיליון שקל (25% מבנק לאומי ומבנק דיסקונט ו-10% מבעל השליטה ליאון קופלר).

כעת, אם אכן הוא רוכש 20% מהשליטה בקוויק, חורש בעצם יחזיק בחלק ממניות קוויק בשני כובעים – האחד באופן ישיר והשני דרך סופר-פארם. מקוויק לא נמסר אישור לידיעה.

בשורה התחתונה, השותפים הגדולים בקוויק הם סופר-פארם, קוקה־קולה ישראל וחורש, המחזיקים כל אחד ב-20%  -ממניות החברה. ב־40% מחזיקים המשקיעים האחרים: ג'ייקוב גרשוני, אופיר שטיינברג, אלון זמיר, שי בז'רנו, חניאל אלמקייס, אבי יעקב ויוסף גבאי.

ומה עם המחירים בקוויק?

אבירם גנות, מנכ"ל קוויק. צילום: חלי חדד

 

מעבר לעובדה שאתר קוויק מבטיח משלוח מהיר חינם, השאלה היא אם המחירים בקוויק משתלמים.

זו שאלה שלא פשוט לענות עליה – משום שכאמור קוויק אינו רשת שיווק בפני עצמה, כך שאין לו למשל מועדון לקוחות או מותג פרטי – שני מרכיבים שעבור לקוחות קבועים של רשתות המזון מוזילים את הקנייה. עם זאת, בקוויק יש מבצעים לא מעטים, והעובדה שהמשלוח חינם (בהשוואה למשל למשלוח ב-30 שקל ברמי לוי), מוזילה את הסל.

"אנחנו זולים, אנחנו ממוצבים במקום טוב מול שופרסל או ויקטורי, אבל אין לנו כוונה להיות הכי זולים", אומר גנות.

היה לכם מעניין? שתפו חברים… ופרגנו לנו בלייק, זה ממש חשוב לנו!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

 

קראו עוד חדשות צרכנות בפואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות