כמה עולה משלוח מהסופרמרקט האינטרנטי קוויק? תלוי אם עשיתם מנוי

כמה עולה משלוח מהסופרמרקט האינטרנטי קוויק? תלוי אם עשיתם מנוי

הסופרמרקט המקוון קוויק מעלה הילוך: מגייס את "היהודים" לקמפיין פרסומי ומתחיל לגבות כ-25 שקל על משלוח. בנוסף: מציע מנוי שיוזיל את עלות המשלוחים

קוויק
משלוחים באמצעות הסופרמרקט האינטרנטי קוויק (Quik)
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

הסופרמרקט האינטרנטי קוויק, אשר החל לפעול לפני כשנה, כבר לא מספק משלוח חינם על קנייה מעל 200 שקל. כעת המשלוח באתר עולה כ-25 שקל, ורק בקנייה מעל 500 שקל מקבלים משלוח חינם. כיום, קנייה ממוצעת באתר עומדת על 425 ש"ח, כך שרוב הצרכנים לא יקבלו משלוח חינם. הדרך להוזיל את המשלוח עוברת במודל חדש שקוויק החל להציע ללקוחות: תוכנית מנויים למשלוחים. הלקוח יכול לבחור בין הזמנה ללא מנוי כלל לבין מנוי משלוחים שיש לו שני מסלולים – מסלול חודשי ומסלול שנתי.

מנוי משלוחים חודשי עולה כ-47 שקל בחודש והוא מאפשר להזמין משלוח כמה פעמים שרוצים (אפילו כל יום). ההבטחה היא למשלוח מהיום למחר.

מנוי משלוחים שנתי בקוויק עולה 450 שקל בשנה (כלומר, כ-36 שקל בחודש), והוא מאפשר משלוח מהיום להיום, כולל ערבי חג וסופי שבוע.

בשני המקרים נדרשת הזמנה מעל 250 שקל כדי לקבל משלוח.

בקוויק מציינים כי המנוי הוא ללא התחייבות וכי אם לקוח מגלה שהוא לא מימש את המנוי מספיק פעמים – הוא יכול לקבל החזר כספי (אם יבקש).

הסיבה מעבר למשלוח בתשלום היא עלות המשלוח. בקוויק אומרים כי העלות הריאלית של משלוח כיום היא כ-37.50 ש"ח לפני מע"מ – כך שגם במודל החדש הם אפילו לא מכסים את ההוצאה: "המטרה שלנו היא לייצר נאמנות. מבחינת הלקוח, מדובר בשירות ששחוסך לו המון זמן והוא שווה ערך להרבה כסף. קנייה בסופרמרקט לוקחת שעתיים-שלוש – אם לוקחים בחשבון גם את הנסיעה והליקוט. רק ליקוט המוצרים לוקח 45 דקות. אדם שהזמן שלו חשוב לו – מבין שכאשר הוא משלם 20 שקל על משלוח, הוא חוסך לעצמו 80 שקל".

מה זה קוויק?

קוויק הוא כאמור סופרמרקט אינטרנטי. בניגוד לשופרסל, רמי לוי או ויקטורי – שהן רשתות שיווק שמפעילות גם אתר סחר, קוויק הוא אתר בלבד, שאין לו מלאי ואין לו סניפים. לקוויק יש הסכמים עם 25 חנויות ברחבי הארץ – ולמעשה כאשר הלקוח מזמין בקוויק, המוצרים נשלחים אליו מהחנות הקרובה לביתו – כאשר הם ממותגים באופן אחיד במיתוג של קוויק.

כפי שפורסם כאן באתר חדשות הצרכנות פואנטה, אתר קוויק הוא הגלגול הנוכחי של אתר ברינג ברינג. מאחר שלא מדובר ברשת שיווק עצמאית – אין לה למשל מותג פרטי ובשלב זה גם לא מועדון לקוחות.

מדובר בחברה שנמצאת בבעלות של הגופים החזקים במשק: 60% ממנה מוחזקים על-ידי סופר-פארם, החברה המרכזית למשקאות קלים (מחזיקת קוקה קולה) וקבוצת יוניון (השייכת למשפחת חורש ומחזיקה בזיכיון של טויוטה). היתר נמצא בבעלות המייסדים, משקיעים פרטיים ועובדים.

נכון להיום, המשלוחים של קוויק מגיעים ל-150 יישובים בארץ, והפריסה גדלה. לדברי מנכ"ל קוויק, אבירם גנות, השירות ניתן "בתל אביב (5 חנויות), ירושלים (5 חנויות), יבנה, פרדס חנה-כרכור, ראש העין, מודיעין, אשקלון, שהם, חדרה, חיפה ועוד היד נטויה: "עד סוף הרבעון, גם באר שבע תהיה בתמונה".

לדברי גנות, בקוויק מתכננים להתחיל גם לספק משלוחים על אופנועים: "אנחנו מאמינים שנוכל לספק משלוחים תוך שעה. כיום אפשר להזמין ולקבל את המשלוח תוך מינימום 4 שעות. בנוסף, יש לנו שירות של איסוף עצמי תוך שעה ב-11 נקודות. הלקוחות יכולים להגיע עם האוטו ופשוט מכניסים להם את המוצרים לבגאז'".

בקרוב: הטבות ייעודיות בסופר-פארם

כאמור, סופר-פארם היא אחת השותפות בקוויק – ומדי פעם מקבלים חברי מועדון הלקוחות לייף-סטייל של סופר-פארם הטבות. מדובר ב-600 אלף חברי מועדון. לדברי גנות, בקרוב לקוחות סופר-פארם יקבלו הטבות משמעותיות יותר בקוויק – וגם להפך.

קמפיין ראשון לקוויק: היהודים באים

כעת עולה גם קמפיין פרסומי ראשון בטלוויזיה ובשילוט חוצות – בכיכובם של "היהודים". המסר בקמפיין הוא לא שמשתלם לקנות בקוויק – אלא שמשתלם להפסיק לבזבז את הזמן על קניות פיזיות בסופרמרקט (מסר שמזכיר את האסטרטגיה של "שוקה" בקמפיינים של ביטוח ישיר.

פואנטה




דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות