מזגנים מומלצים של טורנדו, אלקטרה, תדיראן: מדריך חובה לפני קניית מזגן!

טורנדו, אלקטרה, תדיראן… אל תקנו מזגן לפני שתקראו את המדריך שלנו

מה המשמעות של BTU והאם מזגן אינוורטר תמיד עדיף על רגיל? התשובות בכתבה 

מזגנים מומלצים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

איזה מזגן יתאים לכם? זו כמובן שאלה מורכבת, וברור שלא תרצו להתפשר באחד המוצרים החשובים ביותר בבית הישראלי. אבל אילו מזגנים מומלצים באמת? אם אתם מתלבטים בין מזגן תדיראן, מזגן טורנדו, מזגן אלקטרה או מזגן אחר – אולי יעניין אתכם שלפי נתוני זאפ לחודש יוני 2022, תדיראן הוא מותג המזגנים המחופש ביותר נכון לחודש זה. למעשה, שלושה מבין 6 המזגנים המחופשים ביותר בזאפ הם של תדיראן, כאשר שניים מהם מככבים ברשימה שנתיים ברציפות. במדריך הבא נסביר מהם הפרמטרים שחשוב להביא בחשבון בבחירת מזגן ונציג לכם את הדגמים הבולטים בשוק הישראלי כיום.

מהם המזגנים המחופשים ביותר?

מקום 1: מזגן תדיראן SOLO 10

מזגן תדיראן סולו 10

מדובר מזגן עילי SOLO 10 של תדיראן, שהוא מזגן יחסית בסיסי ויחסית זול, כ-1700 ש"ח, ולכן בהחלט תופס מקום ברשימה של מזגנים מומלצים.

המזגן שייך כאמור לסדרת Solo מבית Tadiran go יש לו תפוקה של 9110BTU. יש לו 4 מהירויות של המפוח, שינוי אוטומטי של טמפרטורה בקירור ובחימום במהלך הלילה, החלפה אוטומטית מקירור לחימום בהתאם לתנאי הטמפרטורה בחדר ועוד.


 

מקום 2: Electra Classic 10 WIFI

מזגן אלקטרה קלאסיק 10

אחריו ברשימת החיפושים מזגן אלקטרה מדגם Electra Classic 10 WIFI – גם הוא מזגן עילי.

הוא אפילו קצת יותר זול, למרות שיש לו WIFI מובנה. כך למשל, באתר KSP הוא נמכר בכ-1490 ש"ח.

יש לו תפוקת קירור של 9,600BTU ותפוקת חימום של 9,700BTU. מדובר במזגן שקט במיוחד, WIFI, עם תצוגה דיגיטלית, אפשרות לניקוז משני הצדדים, מניעת ריחות רעים ומצב שבת.


 

מקום 3: טורנדו Tornado To Go 14 

מזגן נייד טורנדו to go 14

במקום השלישי נמצא דווקא מזגן נייד. מדובר במזגן נייד טורנדו Tornado To Go 14. זה נתון מפתיע יחסית, מפני שמזגן נייד לא היה מוצר מבוקש במיוחד בשנים הקודמות.


 

מקום 4: האייר – סדרת BUZZ

מזגן האייר BUZZ 11

במקום הרביעי עוד מזגן יחסית זול, אבל עם תפוקת קירור יותר גבוהה משל האחרים. מדובר במזגן של האייר (Haier), שנמכר בכ-1400 ש"ח.

מזגן האייר Buzz 11 הוא מזגן עילי עם תפוקת קירור של ?? ומצב טורבו המאפשר קירור מהיר של החלל בכ-47% מהזמן הממוצע, בעל טיימר הדלקה וכיבו ודירוג אנרגטי A. הוא מבטיח פיזור אוויר למרחק גדול, פעולה שקטה ופילטר משופר לסינון אבק. הוא מציע החלפה אוטומטית מקירור לחימום בהתאם לתנאי הטמפרטורה בחדר וחוזר באופן אוטומטי לפעול לאחר הפסקת חשמל.

 


מקום 5: מזגן תדיראן Alpha Pro 15 

תדיראן מזגן אלפא פרו 15

את המקומות החמישי והשישי תופסים כאמור שני מזגנים של תדיראן – אלה שבשנה שעברה היו במקום הראשון והשני.
במקום החמישי דגם Alpha Pro 15 2020 ‏1.25 ‏כ"ס. המחיר שלו עלה בכ-200 ש"ח מאז השנה שעברה, למרות שיצאו כבר דגמים חדשים – מה שמצביע על הפופולריות שלו. כיום הוא נמכר בכ-2215 ש"ח.

אגב, זה דגם יותר טוב מדגם SOLO של תדיראן, כי מדובר במזגן עם תפוקת קירור גבוהה יותר. יש לו תפוקת קירור של 12,150BTU.

סדרת Alpha Pro של Tadiran מציעה תכונות כמו פיזור אוויר אחיד בחלל החדר, חזרה אוטומטית למצב פעולה אחרון במצב של הפסקת חשמל, פעולה חרישית במיוחד, שבע מהירויות של המאוורר הפנימי לפעולה חרישית במיוחד ועוד:

  • Sleep: שינוי אוטומטי של טמפרטורה בקירור ובחימום במהלך הלילה לנוחות ולשינה נעימה.
  • AUTO: החלפה אוטומטית מקירור לחימום בהתאם לתנאי הטמפרטורה בחדר.
  • I Feel: התאמת טמפרטורת החדר בהתאם לאיזור הימצאות השלט הרחוק.
  • Timer X3: הפעלת/הפסקת המזגן באופן אוטומטי, לפי כיוון מראש עד שלושה פרקי זמן ב-24 שעות.

 


מקום 6: מזגן תדיראן Alpha Pro 10

במקום החמישי, כאמור, "אחיו הקטן" – מזגן עילי של תדיראן, Alpha Pro 10 ‏1.0 ‏כ"ס, שמחירו יחסית דומה והוא מזגן  מאוד פופולרי לחדרים קטנים.

יש לו תפוקת קירור של 9900 BTU, ושאר התכונות שלו דומות לדגם אלפא פרו 15.

 


אלה הנקודות שחשוב לשים אליהן לב במהלך קניית מזגן

בכל מקרה, חשוב לזכור שאלה לא בהכרח המזגנים הטובים בשוק, וחשוב גם לזכור שיש עוד יצרניות מזגנים. לפני שאתם בוחרים עדיף שתתייעצו עם מכרים ותנסו לסמן לכם כמה דגמים של מזגנים מומלצים שחוזרים.

מותג הוא כמובן לא השיקול היחיד בהחלטה איזה מזגן לרכוש. ההחלטה צריכה להתבסס על שילוב בין כמה היבטים:

  • סוג המזגן (מיני מרכזי או עילי)
  • עוצמת המזגן
  • גודל החדר
  • אינוורטר או רגיל
  • הטכנולוגיה (למשל – שליטה במזגן האמצעות wifi)
  • רעש
  • דירוג אנרגטי
  • מחיר המזגן
  • שירות ואחריות

פואנטה בטלגרם

מזגן תדיראן, טורנדו או אלקטרה? מה צריך לבדוק כשקונים מזגן?

לכאורה, אין הרבה מה לחדש במזגן, אבל זה לא מדויק. התחום מתחדש תמיד, עם דגמי מזגנים מומלצים משופרים משנה לשנה. היצרניות מתחרות ביניהן על עיצוב (יש מזגנים עם הדפסים למשל), ובעיקר – על טכנולוגיה. הטכנולוגיה רלוונטית גם לעניין הקירור והחימום, גם לעניין עוצמת הרעש וגם לעניין השליטה במזגן.

מזגן תדיראן
מזגן טורנדו בעיצוב חדש

>> איך בוחרים מאוורר תקרה? >>

אז איך בוחרים מזגן מומלץ?

כדי שלא תמצאו את עצמכם יושבים עם שמיכה בקיץ כי רכשתם מזגן חזק מדי, או לחילופין מזיעים למרות שהמזגן דולק, כדאי שתעשו קצת שיעורי בית לפני שאתם קונים מזגן.

מזגן עילי או מיני מרכזי?

זכרו כי מזגנים מומלצים שעושים את העבודה עבור משפחה אחת עלולים פשוט לא להתאים לאחרת. ראשית, החליטו אם אתם רוצים מזגן עילי או מזגן מיני-מרכזי.

היתרון של מזגן עילי הוא המיקום והמחיר. מזגן עילי לא תופס מקום בחדר ותוכלו לבחור בתפוקה שמתאימה לצרכים שלכם. לחדר בבית ישראלי ממוצע, שגודלו כ-10-12 מ"ר, מספיק מזגן עילי בתפוקה לא מאוד גבוהה (ראו בהמשך).

לעומת זאת, מזגן מיני מרכזי מאפשר למזג מספר חדרים או חלל אחד גדול.

יש כמובן אפשרות ללכת על שתי האפשרויות – כלומר להתקין מזגן עילי בכל חדש שינה ומזגן מיני מרכזי לחללים אחרים בבית.

עוצמת המזגן: BTU

איך בוחרים את עוצמת המזגן?

כאשר קונים מזגן חדש, הדבר הכי חשוב הוא להתאים את עוצמת המזגן לחלל שרוצים לחמם ולקרר. הנתון הזה נמדד ב-BTU – איזו עוצמת חום/קור המזגן יכול לספק בשעה.

שטחו של חדר בבית ישראלי ממוצע מדובר בשטח של כ-10-12 מ"ר – וזה מצריך בין 7,000 ל-9,000 BTU. כאשר מדובר במזגן גדול לחלל גדול, נדרש BTU של 24,000-36,000 והמחיר מתחיל בכ-3,000 שקל.

מבצעים

מחיר המזגן

אם אתם מנסים לברר כמה עולה מזגן, תגלו מן הסתם שאין תשובה אחת. המחיר משתנה בהתאם לסוגי המזגנים (עילי, מיני מרכזי או מזגן נייד), המותגים, התפוקות, הטכנולוגיה, העיצוב ועוד.

ככלל אצבע אפשר לומר שמחיר סביר למזגן עילי טוב לחדר ממוצע של כ-10-12 מ"ר יכול לנוע בין כ-1100 ל-1700 ש"ח. בהתחשב בכם אם אתם מגלים שמוצע דגם מסוים של מזגן במבצע, תוכלו לחסוך לא מעט כספים.

אינוורטר

מה ההבדל בין מזגן אינוורטר למזגן רגיל?

בשונה ממזגן רגיל שנכבה ונדלק, מזגן אינוורטר מעלה ומוריד את העוצמה בהתאם לטמפרטורת החדר וכך נוצרת טמפרטורה קבועה. מזגן כזה יחסוך ללקוח מצב שבו הוא מכבה ומדליק את המזגן לסירוגין כי פעם חם לו מדי ופעם קר לו מדי.

דגמי אינוורטר יקרים יותר מדגמים רגילים. האם ההשקעה מוחזרת ע"י חיסכון בחשמל לאורך זמן?

במזגנים עיליים ההבדלים במחיר לא גבוהים ואילו במזגנים מיני מרכזיים ההפרש בעלות יוחזר רק אחרי 12 שנה. כדי לחשב את הפרשי העלויות והוצאות החשמל, צריך לבדוק מה ההספק בוואט לעומת ההספק ב-BTU.

אם נשווה למשל מזגן עילי קטן עם 8,200 BTU שעולה 1200 שקל ודגם אינוורטר שעולה 1800 שקל, בעלי אותו דירוג אנרגטי, כדאי להבין איך שניהם עובדים. המזגן הרגיל צורך 600 וואט ומספק 8200 BTU, בעוד שאינוורטר צורך את אותה כמות חשמל אבל לא משתמש בכל ההספק שלו כל הזמן. זה חסכוני בחשמל, אבל הוא עולה 600 שקל יותר. ההשקעה  תוחזר מתישהו, אבל חשוב לזכור שיש פה גם היבט של נוחות – באינוורטר הטמפרטורה נשמרת קבועה כל הזמן.

מזגן מיני מרכזי

פואנטה בטלגרם

למי מומלץ להתקין מזגן מיני מרכזי?

מי שמחפש פתרון לכל הבית יכול לבחור בין מזגן מיני מרכזי לבין מזגנים בכל חדר. מזגן מיני מרכזי כרוך בהוצאה על התקנה מורכבת יותר של תעלות בכל הבית. היתרון הוא שהוא נסתר, המנוע נמצא במקום אחר והקירור שקט. מדובר בפתרון אלגנטי ללא מנוע מכוער מחוץ לחלון. יש מזגנים כאלה שמאפשרים בקרה בכל חדר כדי לווסת בכל חדר הטמפרטורה.

הבדלי המחירים בין מזגן עילי למיני מרכזי

כשמדובר במיני מרכזי, המחיר מתחיל ב-6,000 שקל והתקנה יכולה לעלות 2,000 שקל – לא כולל הכנת התשתית. התקנה של מזגנים עיליים זולה יותר. מזגן עילי לסלון יעלה בין 1,900 ל-3,500 שקל וההתקנה עולה כמה מאות שקלים.

מיקום המזגן

מה המקום הנכון למקם בו את המזגן – כך שהוא לא יפריע ליושבים בחדר?

לא מומלץ למקם את המזגן בדיוק מעל אזור הישיבה, אלא מטר שמאלה או ימינה – כך שאפשר לסובב את הזווית של התריס כדי שהוא יגיע ליושבים.

מזגן עם WIFI – יתרון

מי מאיתנו לא שוכח לפעמים לכבות את המזגן? כעיקרון, אם יצאתם מהבית ל-10 דקות, זה אולי לא נורא כל כך, אבל תארו לעצמכם שאתם יוצאים לחופשה של שבועיים?

זה אחד היתרונות המשמעותיים במזגן עם wifi (גלישה אלחוטית). המשתמשים מורידים אפליקציה ויכולים לתפעל את המזגן מכל מקום ובכל זמן. אפשר לשנות את הטמפרטורה בכל אחד מהחדרים בנפרד ולכוון הפעלה עתידית של המזגן.

אחריות למזגן

עד כמה יש חשיבות לאחריות?

לאחריות יש חשיבות גדולה מאוד. במקרה של מזגן מומלץ לבחור דגם עם כמה שיותר שנות אחריות – זה שווה את ההפרש במחיר, וכן להקפיד על התקנה של מתקין מורשה.

לתקן או להחליף?

מה תוחלת החיים של מזגן? מתי עובר השלב שמשתלם לתקן אותו ועדיף לקנות חדש?

עד כמה שזה נשמע חסר היגיון, ככל שהמזגן מודרני יותר – כך תוחלת חייו קצרה יותר. הסיבה היא שהחברות מייצרות את המוצרים כך שהם יתקלקלו. זה אומר שאם יש לכם מזגן ישן, לא בטוח שכדאי להחליף אותו – אולי עדיף לתקן אותו.

כיום, תוחלת חיים ממוצעת של מזגן קטן היא 10-7 שנים, ומזגן גדול יכול לפעול כעשר שנים. חשוב לנקות את הפילטרים כל עונה, אפילו פעמיים בעונה.

שירות למזגן – נקודה חשובה

ככלל, נושא השירות הפך לאחרונה לנושא שהחברות מבינות שהוא קריטי לצרכנים, ולכן מתחרות בזירה הזאת לא פחות מאשר בזירת המחיר – לפחות למראית העין. כל החברות מבטיחות שירות לקוחות מצוין, אבל בפועל הצרכנים לעתים קרובות מתלוננים. אז איך תדעו אם השירות של החברה שאתם שוקלים לבחור בה הוא שירות טוב? כדאי לברר בכמה דרכים:

  • לשאול חברים
  • להיכנס לעמוד הפייסבוק של החברות ולראות מה אומרים הלקוחות
  • לחפש קצת בגוגל אם יש תלונות על החברה
  • לחפש גם באתר המועצה לצרכנות אם יש תלונות על החברה

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת הסלולר של פואנטה בפייסבוק >

הצטרפו לקבוצת הטלוויזיה של פואנטה בפייסבוק >

התקנת מזגן – טיפ חשוב

הקנייה לא מסתיימת ברגע הרכישה, אלא רק מתחילה. להתקנת המזגן יש חשיבות רבה מכיוון שגם מזגן מומלץ מאוד יאבד חלק גדול מהיתרונות שלו אם ההתקנה אינה איכותית ואם לא תקבלו עליו שירות חיוני. חשוב לדאוג שמתקין מורשה יתקין את המזגן, ולא כדאי להתפתות למתקינים זולים שעלולים לפגוע בהמשך ביכולת לממש את האחריות.

חשבו על זה, אתם משקיעים כל כך הרבה במזרן (היכנסו לכתבה על מזרן פנדה), במיטה (היכנסו לכתבה על מיטת פנדה) ובמוצרים אחרים לבית, החל ממוצרי חשמל למטבח כמו מוצרי נינג'ה ועד גריל גז מומלץ, אז חשוב על אחת כמה וכמה להשקיע את הזמן ואת הכסף במזגן טוב שישרת אתכם במשך שנים.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות