מהי ביובית ומתי צריך אותה? - פואנטה

מהי ביובית ומתי צריך אותה?

מתי מתעורר הצורך בהזמנת ביובית, איזו תחזוקה שוטפת חשוב לבצע כדי להימנע מסתימות בצנרת והאם אפשר להזמין ביובית בכל שעות היממה?

הזמנת ביובית
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בכל בית יש שתי מערכות אינסטלציה. אלו שמזרימות מים נקיים אליו ואחרות המזרימות את השפכים אל החצר. הם נקווים בבור ביוב או במספר בורות המחוברים ביניהם באמצעות תעלות סגורות.

כל מי הביוב מוזרמים, בסופו של דבר, אל המערכת הציבורית העירונית ומשם, לרוב, אל תחנות שנועדו לטיהור מי שופכין. כאשר יש סתימה רצינית יש צורך להזמין ביובית לפתיחתה.

מערכות הביוב שמחוץ לבית יכולות להיסתם בגלל סיבות שונות, ובהן חדירת שורשים, זליגת מוצקים שונים, בלאי, שברים וכדומה. במקרים בהם הסתימות הינן קלות, ניתן להזמין אינסטלטור שמסוגל לשחרר את הסתימה באמצעות מוטות מיוחדים הקורעים את השורשים ומפנים אותם. פינוי המוצקים נעשה על ידי הוצאתם או דחיפתם עד לשחרור הסתימה.

במקרים מורכבים יותר יש, כאמור, צורך בביובית שהינה משאית קלה אשר יש עליה מיכל אליו ניתן למשוך את מי השופכין הנשאבים מהבורות. לחילופין, הביובית מצוידת גם במשאבה אשר מסוגלת לדחוף מים בעוצמה חזקה. המים מסוגלים לפתוח סתימות קשות ואף לחתוך שורשים. בכל אירוע כזה מבצעת הביובית גם ניקוי יסודי של מערכת הצינורות על ידי הזרמת מים נקיים בלחץ. המים, כידוע, מגיעים לכל מקום צר והם יכולים לבצע ניקוי במערכות צרות ועוד.

ביובית יעילה גם למקרים בהם צריך לשאוב בורות שומן שממוקמים בבתי אוכל, בבתי מלון, מוסכים וכדומה. השומנים חייבים להיות מפונים מעת לעת לפני שהם מתקשים וסותמים את מערכות הביוב.


מתי צריך להזמין ביובית?

הצורך להזמנת ביובית מגיע כאשר יש הצפות ביוב גדולות, כאשר, כאמור, מתברר כי האינסטלטור אינו מסוגל לטפל בבעיה בכלים העומדים לרשותו, וכמובן, לצורך תחזוקה קבועה. הצפות ביוב משבשות רבות את מהלך החיים ופוגעות באיכותם. הריחות הבוקעים מביוב חריפים ואינם נעימים, המים המזוהמים שמופיעים בסביבה, מסוכנים לבריאות ועלולים ליצור נגעים ומחלות.
בנוסף לכך, הם מזמינים חרקים ומכרסמים אשר אוהבים לשהות לידם. יש צורך לטפל בבעיה בדחיפות מאחר והיא איננה נפתרת מעצמה. סתימה רצינית לא תיפתח מעצמה וככל שהיא תימשך היא עלולה לפגוע בתשתית הקיימת. משמעות פגיעה כזאת היא תיקון או הקמת תשתית חדשה שעלויותיהם גבוהה.

השירותים הללו ניתנים לאורך מרבית שעות היממה בגלל שעלולים להיווצר תנאים סניטריים קשים בסביבה הקרובה. יש ביוביות בגדלים שונים, ורובן מסוגלות לטפל בסתימות כבדות. ניתן להזמין, איפה, שירותים אלו על בסיס הזמנה דחופה או על פי הזמנה מסודרת. לביובית יש צינורות ארוכים שמסוגלים להגיע למקומות רחוקים מהכביש. בצינורות ניתן להתקין דיזות קטנות אשר דרכן יוצאים זרמי מים דקים אשר מסוגלים לחתוך שורשים ומוצקים ולדחוף אותם הלאה. יש מספר סוגי משאבות שמסוגלות לספק כוח רב לדחיפת המים. בנוסף, יש צינורות שנועדו לשטיפת המערכות, וכן, מצלמות תרמיות שמסוגלות לאתר את מקום ומקור הבעיה ואף למפות קווי ביוב.

תהליך השאיבה והניקוי, לרוב, אינו ארוך והוא תלוי בפרמטרים דוגמת, גודל הסתימה, הסיבות לה, מיקום הבור והנגישות אליו ועוד.

הזמנת ביובית כרוכה, כמובן, בתשלום שנקבע על פי פרמטרים אלו, על פי שעות עבודה שיש להקדיש לכל אירוע ועוד. לעיתים, ייעשה שקלול של כל הפרמטרים. ככל שבעלי הנכס ישמרו על המערכת, כך לא תיווצרנה סתימות.

הדבר אומר, אי השלכת מוצקים, פדים, גלילי נייר טואלט וחפצים אחרים לתוך האסלות. אלו עלולים להצטבר וגרום לסתימה.

בנוסף, מומלץ לא לנטוע בקרבת מקום לבורות עצים ושיחים שיש להם שורשים המסוגלים לחדור לבורות ולסתום אותם.

חשוב גם לקיים תחזוקה קבועה הדוחה היווצרות בעיות ועוד.

בעת הצורך, מומלץ להזמין שירות מחברה המתמחה בפתיחת סתימות באמצעות ביוביות.


תגובות: 0

נגישות