שוב תפסו לכם את החניה? השוואה בין שומרי החניה הקיימים בשוק - פואנטה

שוב תפסו לכם את החניה? השוואה בין שומרי החניה הקיימים בשוק

אין דבר מתסכל יותר מלהגיע לחניה הפרטית שלכם ולגלות שמישהו חונה שם. לשם כך נועדו שומרי החניה, אשר מוצעים במגוון סוגים ומגוון מחירים

שומר חניה בעל שלוש רגליים
שומר חניה בעל שלוש רגליים
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מצוקת החניה ברחבי ערים היא בעיה נפוצה, מוכרת, מתישה ובעיקר מעצבנת את כולנו. בעידן שבו הזמן הוא אחד מהמשאבים הכי יקרים, אנו מבזבזים שעות על עמידה בפקקים ואחרי שכבר הגענו למעוז חפצנו אנו מתחילים לחוג במעגלים בניסיון הנואש למצוא חניה.

כל זאת הביא לעלייה מטורפת במחירי הנדל"ן של חניות פרטיות. לא מכבר תומחרה חניה פרטית במרכז תל אביב בחצי מיליון ₪, רק החניה!! בצפון תל אביב המחירים נעים סביב 350,000 ₪ ובחיפה סביב 100,000 ₪. אין ספק שמדובר בסכומים משמעותיים, רק על הזכות להחנות את הרכב למספר שעות ביום.

הבעיה לא נגמרת בבעלות על החניה. בעלי חניות פרטיות שכבר הוציאו מאות אלפי שקלים רק על הזכות לרשום על שמם את החניה בטאבו, נתקלים בפולשים לא רצויים אצלם בחניה. תארו לעצמם שאחרי יום עבודה ועמידה ממושכת בפקקים, הגעתם הביתה רק בשביל לגלות שבעל רכב אחר החליט לפלוש אל החניה שלכם. אכן חוויה מתסכלת.



המצוקה הזו הביאה בעלי חניות פרטיות לתור אחר פתרון פיזי לשמירת החניה. שומר חניה הוא כבר מוצר מוכר בשוק. מדובר באביזר מכני פשוט ויעיל, השומר על החניה מפני כניסת רכבים פולשים. כאשר הרכב נמצא מחוץ לחניה, שומר החניה עומד זקוף ואינו מאפשר כניסת רכבים. כאשר רוצים להחנות את הרכב בחניה, כל שיש לעשות זה לפתוח את המנעול ולהשכיב את שומר החניה.

אילו שומרי חניה קיימים?

קיימים מספר סוגים של שומרי חניה:

שומר חניה מאסיבי בעל שלוש רגליים

למעשה מדובר במוצר החזק והעמיד ביותר מבין הסוגים השונים. שומר חניה זה עשוי ברזל ומאפשר פיזור מיטבי של האנרגיה במקרה של פגיעה, לא משנה מאיזה כיוון. יתרונו של מוצר זה הוא בפשטותו שכן אין בו מנגנונים מכאניים מורכבים או אלקטרוניקה עדינה העלולה להתקלקל. שומר החניה מדגם זה מעוגן לרצפה באמצעות 6 ברגים, מה שמעניק לו את היציבות המרבית ביחס לדגמים האחרים הקיימים בשוק.

מחירו נע בין 300 ל-400 ₪.

שומר חניה בעל רגל אחת

שומר חניה בעל רגל אחת הינו המוצר הוותיק והמוכר ביותר בשוק. בניגוד לשומר חניה עם שלוש רגליים, בהתאם לשמו לשומר חניה זה רגל אחת בלבד, דבר ההופך אותו לפגיע יותר ויציב פחות במקרה של פגיעה או חבלה. לרוב, שומרי חניה בעלי רגל אחת יהיו מצוידים במנעול חצי אוטומטי אשר מקנה לו יתרון בכך שאין צורך בשימוש במנעול לצורך נעילת המחסום למצב זקוף, אך במקרה של תקלה במנעול, יהיה קשה להשיג לו חלקי חילוף.

מחירו נע בין 300 ל-700 ₪.

שומרי חניה חשמליים

יתרונם הוא כמובן בכך שאין צורך לנעול או לפתוח ידנית את שומר החניה וניתן להישאר בתוך הרכב. החיסרון הוא ברמת הפגיעות שלהם. כל שומרי החניה החשמליים רגישים מאד לפגיעות בכלל ובפרט לדריסות. גם מזג האוויר עלול להיות גורם לתקלות, מים ולכלוך חודרים אל מנגנון השומר ומשביתים אותו. ברוב המקרים לא ניתן לתקן את שומרי החנייה החשמליים וצריך להחליף את המוצר לאחד חדש.

מחירו נע בין 900 ל-1,500 ₪.

לסיכום, מצוקת החניה בישראל ודאי לא תיפתר בקרוב, לכן, אם איתרע מזלכם ובבעלותכם חניה פרטית, שמרו עליה מפני פלישת רכבים זרים והכי חשוב, סעו בזהירות.



תגובות: 5

  1. אינפורמציה מאד מעניינת עם נקודות למחשבה. ניסיתי שומר חשמלי שהתקלקל אחרי פחות משבועיים. נראה ששוה לנסות את השומרים הפשוטים יותר.

  2. חשוב חשוב חשוב! אני חייב לקנות כזה שומר חניה שיפסיקו לתפוס לי את החניה *הפרטית* (!!!) שלי בעבודה…

  3. וואו אני רוצה כזה עכשיו
    כל פעם תופסים לי את החנייה הפרטית שלי בבית! מעצבן ממש

נגישות