בדקנו את OnePlus 6: חומרה חזקה ומסך איכותי. מה לגבי המצלמה?

בדקנו את OnePlus 6: חומרה חזקה ומסך איכותי. מה לגבי המצלמה?

OnePlus 6 הוא סמארטפון דגל שמציע לא מעט יתרונות, החל מחומרה מעולה, דרך ממשק טוב ועד מסך חד, אבל יש לו גם חסרונות, ביניהם היעדר טעינה אלחוטית. יחסית לסמארטפון דגל הוא נמכר במחיר לא גבוה, אבל מצד שני – לא מדובר בסמארטפון זול

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מאת: צחי הופמן

OnePlus 6 הוא המכשיר הראשון שמשיקה כאן היבואנית החדשה של OnePlus, חברת Cell Now . המכשיר מציע חומרה של מכשירי דגל במחיר נוח יחסית, אבל הוא אינו מכשיר זול.

מסך

מדובר במכשיר עם מסך גדול של 6.28 אינץ' בפורמט של 19:9, עם זכוכית גורילה גלאס 5 ורזולוציה של 1080 על 2280 פיקסלים. יש לו תאורה אחורית חזקה ואיכות תמונה עם צבעים עשירים וחדות נהדרת. המסך נראה מרשים, אפילו בהשוואה לגלקסי S9. השוליים דקיקים, כך שהמכשיר נשאר באותו גודל כמו קודמו למרות שהמסך בפועל גדל.

כאשר המסך כבוי, יש תצוגה של הודעות הנכנסות לכמה שניות ואפשר גם לקבל את המידע על השעה, אחוז סוללה והתראות בהרמת המכשיר.

עיצוב

כמו חברות אחרות, גם OnePlus נדבקה בעיצוב המרגיז עם המגרעת, אך אפשר להיפטר מהמגרעת ולבחור במקומה באופן ידני מסגרת. המכשיר עשוי מגוף זכוכית, משקלו 177 גרם והוא מורגש היטב.

ממשק

חוויית האנדרואיד כמעט נקייה. מדובר באנדרואיד עדכני אוריאו 8.1.0, שעליו מולבש הממשק OxygenOS. ממשק זה לא מכפיל אפליקציות קיימות של גוגל כמו דפדפן, יומן או נגן מוזיקה, אבל כן אפשר למצוא פה אפליקציית גלריה נפרדת או עמוד בית נוסף המציג אפליקציות אחרונות שהיו בשימוש, אנשי קשר אחרונים, כתיבת הערות ומידע על שטח האחסון הזמין ומצב הסוללה.

בדומה למכשירים קודמים, אין בעיה להשתמש באפליקציה חיצונית להקלטת שיחות. באופן כללי, מדובר בחוויית שימוש נעימה מאוד.

חומרה

המכשיר מהיר מאוד, בזכות מעבד סנפדרגון 845 של קוואלקום, 8 ג'יגה זיכרון עבודה ונפח אחסון של 128 ג'יגה ביחידה שאני סקרתי, אבל ללא אפשרות של הרחבת הזיכרון באמצעות כרטיס.

הסמארטפון כולל התקן NFC, בלוטות' 5.0 וגם מחבר אוזניות 3.5 מ"מ.

מנגנון טביעת האצבע האחורי עובד מהר וכמעט שלא טועה. מנגנון זיהוי הפנים עובד בשיא המהירות, הוא פותח את הסמארטפון כמעט באופן מיידי. הוא מזהה את המשתמש עם משקפיי ראיה או בלי, וגם עובד בתנאי תאורה בעייתיים בלילה.

מצלמה

למכשיר שתי עדשות אחוריות של 16 מגה פיקסל ומפתח צמצם F1.7 אשר מיועד לצילומי תמונות בלילה.

צילומי לילה וגם צילומים עם תאורה בעייתית לא מוצלחים, והאפשרות לבצע זום כפול 2 עם שתי העדשות פוגעת באיכות.

באור יום תוצאות הצילום הן משהו אחר, הצבעים חיים (אבל לא יותר מדי) ורמת הפירוט טובה, אבל עדיין זו לא אותה חדות של מכשירי דגל מתחרים. יש גם אפשרות להוציא תמונות פורטרט (עם רקע מטושטש מאחורה). צילום מהסוג הזה נראה טוב, אבל גם כאן לא כמו ב-S9.

ניתן לצלם תמונות ברוחב של 4:3 או 19:9, אין אפשרות לגודל הנורמלי של 16:9.

מצלמת הסלפי היא בעלת 20 מגה פיקסל וצמצם של F1.7, התוצאות מאכזבות וכוללות גירעון רב גם באור יום.

סוללה

קיבולת הסוללה עומדת על 3300 מיליאמפר/שעה ומחבר הטעינה הוא USB-C

גם 6 OnePlus מגיע עם טכנולוגיית הטעינה הסופר מהירה של החברה – Dash. בתוך רבע שעה מתקבלת טעינה של 29% אנרגיה ובתוך חצי שעה 58%.

חבל שאין כאן טעינה אלחוטית.

לסוללה עצמה ביצועים טובים ואפשר למשוך עם המכשיר משבע בבוקר עד חצות ואפילו להישאר עם עוד 30% סוללה נותרים.

בשורה התחתונה

OnePlus 6 מגיע עם חומרה חזקה, סוללה טובה, טעינה מהירה ועדיין מחיר נוח יותר לעומת סמארטפוני דגל מתחרים. מצד שני, המצלמה מאכזבת (כמו בדורות הקודמים).

מחיר OnePlus 6 אצל היבואן CellNow

2,600 שקל לגרסת 6 ג'יגה זיכרון ו-64 ג'יגה אחסון.

2,800 שקל לגרסת 8 ג'יגה ו-128 ג'יגה אחסון.

הכתבה פורסמה לראשונה בבלוג הגאדג'טים של צחי הופמן The Gadget Reviews

קראו עוד כתבות של צחי הופמן:



דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות