קניית משרד להשקעה – האם זהו צעד חכם? - פואנטה

קניית משרד להשקעה – האם זהו צעד חכם?

בשנים האחרונות הולך ומתפתח טרנד רכישת משרדים להשקעה בישראל. במאמר זה ננסה לבדוק האם זהו צעד נבון

משרד להשקעה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

משקיעים רבים בוחרים להתמקד בנדל"ן פרטי, אבל יש גם כאלה הבוחרים להשקיע את כספם דווקא בנדל"ן מסחרי. נדל"ן שכזה כולל שטחים שמטרתם אינה דיור, אלא נכסים כדוגמת חנויות, מחסנים, חניונים ומשרדים.

אם גם אתם מתעניינים ברכישת משרד להשקעה, דעו כי הבחירה להשקיע דווקא במשרדים מסתמנת כמוצלחת. הביקוש למשרדים גבוה, כאשר ההשקעה מבוססת על רכישת משרד, השכרתו ולבסוף מכירתו עם תשואה המעניקה רווח נאה.

היכן כדאי להשקיע? בכל אזור המסתמן כאזור מרכזי שיכול להיות מבוקש על ידי בעלי העסקים.



בשנים האחרונות ניתן לראות שלא מעט מהמשקיעים בנדל"ן, בוחרים ברכישת משרדים להשקעה. הסיבות לכך מגוונות, וכוללות בין היתר את העובדה כי התשואה מנכסים פרטיים ירדה, יש רגולציה שלעתים מקשה על המשקיעים ואף ישנן הגבלות בכל הקשור ללקיחת משכנתא. זאת, כמובן מבלי לדבר על כך שמחירי הדירות ממשיכים לעלות, מה שמונע לעתים מאותם משקיעים לבצע עסקאות לטובת השקעה.

עד לא מזמן, השקעה במשרדים הייתה נחשבת שולית ואף מחתרתית, והייתה שמורה לנתח משקיעים קטן מאד שהיה נחשב כזה שאוהב להסתכן ולא ללכת אחר הזרם.

בשנים האחרונות הפכו המשרדים ליותר ויותר מבוקשים על ידי המשקיעים, בין היתר בעקבות הביקוש הרב שעלה גם בזכות חברות סטארט-אפ קטנות המבקשות לבצע את הפעילות שלהן במשרד מסודר. השקעה בנדל"ן משרדי שונה מהשקעה בנדל"ן פרטי, וחשוב להכיר את כל ההבדלים בין סוגי ההשקעה:

בעוד ששוק הנדל"ן הפרטי מבוסס על קצב גידול האוכלוסייה, נתיב של נדל"ן מסחרי להשקעה תלוי בכלכלה ובצמיחתה – ככל שהכלכלה פורחת יותר וקמים יותר עסקים ונסגרים פחות עסקים, כך טוב לכם יותר כמשקיעים. מעבר לכך, אלו הרוכשים דירות, יכולים ליהנות מהקלות מס שונות. מנגד, השכרת משרד דורשת מהבעלים לדווח על כך לרשויות המס.

אלמנט נוסף חשוב הוא שלרוב הדירות שמשכירים מתפרסמות כדירות ריקות שעל הדיירים לאבזר אותן, ואילו קהל היעד של שוכרי המשרדים מצפה לקבל ציוד מסוים הרלוונטיים למשרדים מבחינה טכנולוגית.

מה לגבי הביקוש?

נכון לסוף שנת 2017 מספר העסקים בישראל עמד על 530,000 בתי עסק, מתוכם כ-99% עסקים קטנים ובינוניים. נתון זה מצביע על צורך וביקוש מתמשכים למשרדים בישראל שצפויים להישאר פחות או יותר יציבים בשנים הבאות.

האם משרדים להשקעה עדיפים על פני דירות?

זו שאלת השאלות, אך התשובה אינה חד-משמעית. לכל השקעה ישנם יתרונות וחסרונות, והאתגר הגדול הוא למצוא את נתיב ההשקעה המתאים לכם.

כן חשוב לדעת כי כאשר מדובר על גובה תשואה על משרד להשקעה, כאשר אתם משקיעים במשרד אתם עתידים ליהנות מתשואה מעט גבוהה יותר. עד כמה גבוהה יותר? כל מקרה לגופו, אך בעוד שתשואה על דירה להשקעה נעה בדרך כלל בין 2.5% ל-5% בשנה, תשואה על משרד עשויה להגיע במקרים מסוימים ל-7% בשנה.

עליכם לקחת בחשבון כי בעת שאתם מחליטים להשקיע עם משרד להשקעה במרכז הארץ, עליכם לזכור כי מי שמחפש להשכיר את המשרד, מחפש ראש שקט לכמה שנים. זאת בשונה מחוזי שכירות של דירות המתחדשים בכל שנה מחדש.

לכן, בעת שאתם משקיעים, קחו בחשבון כי מדובר על חוזי שכירות ארוכים – מה שעתיד להשפיע על מכירת הנכס שלכם ועליכם לתכנן את ההשקעה היטב. בכל הקשור ליתרונות שיש לכם עם חוזי שכירות שכאלו, הרי שהם משרתים גם אתכם.

בעוד שלא פשוט לקבל מידע בהיר אודות אנשים פרטיים המעוניינים בדירת מגורים, הרי שבכל הקשור למשרדים אתם יכולים לדעת פחות או יותר מי עומד מולכם: מדובר על חברות עם קהל לקוחות, או שמדובר על רופאים, עורכי דין ורואי חשבון שתוכלו לבדוק מי הם ומה המוניטין שלהם בקלות.

יתרונות השקעה במשרד על פני דירה להשקעה – מה עוד כדאי לדעת?

כאשר בוחנים יתרונות וחסרונות של כל השקעה, כדאי לדעת שנושא מחירי השכירות ותנאי השכירות נמצאים על סדר יומה של הממשלה, אבל מדובר כמובן על השכרת דירות ללקוחות פרטיים. גם במקרה שמחירי השכירות יירדו, מחירי השכרת המשרדים יישארו על כנם. התוצאה היא כמובן רווח גדול יותר למשקיעים – גם עם דמי השכירות החודשיים וגם במקרים אחרים בהם יוחלט על מכירת הנכס. כשמתכננים השקעה חשוב לתכנן אותה על פני כמה שנים, כך שראוי לקחת שיקול זה בחשבון.

מה לגבי רכישת משרדים להשקעה בצפון?

מטבע הדברים, יש לא מעט אפשרויות לרכישת משרדים – מצפון ועד דרום. כמובן, לפני הבחירה באזור שבו תרכשו את המשרד, חשוב לעשות תחקיר על מגוון אזורים כדי להבין איזה ביקוש צפוי למשרד באזור בו אתם מעוניינים להשקיע.

משרדים משרתים מצד אחד את בתי העסק אך מהצד השני את קהל הלקוחות – מה שאומר שככל שהלוקיישן יהיה מרכזי יותר, כך טוב יותר. בתי עסק רוצים להיות חשופים כמה שיותר בפני הלקוחות, כך שסוגיית המיקום חשובה מאד.

למרות שהאזור המרכזי והיוקרתי ביותר עבור עסקים נחשב מרכז הארץ, אין סיבה שלא להשקיע גם במשרד באזור הצפון, למשל, כל עוד הוא עומד בתנאי של לוקיישן מרכזי שיכול למשוך אליו קהל.

המאמר נכתב ע"י צוות אתר נדלן מאסטר – https://www.nadlanmaster.co.il – זירה מקוונת עם מידע רב עבור משקיעי נדל"ן ורוכשים.


תגובות: 0

נגישות