כל מה שרציתם לדעת על תוספת נהג חדש למשפחה - פואנטה

כל מה שרציתם לדעת על תוספת נהג חדש למשפחה

נהג חדש חייב לנהוג בליווי צמוד במשך תקפה מסוימת לאחר קבלת הרישיון. בכמה שעות מדובר, באילו שעות ובאילו כבישים? כל מה שחשוב לדעת לאחר קבלת הרישיון

ביטוח נהג חדש
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

נהג חדש נוסף למשפחה אחרי שעבר את הטסט, ואתם מתרגשים אך גם חוששים. בתחילת הדרך, כאשר רק יתחיל לנהוג הוא יצטרך ליווי צמוד של נהג וותיק. נהג מלווה יכול להיות הורה, חבר טוב שאינו נהג חדש או מכר אחר. במאמר זה נכיר את השינויים שאתם צריכים לעשות בפוליסת ביטוח הרכב שלכם, עד מתי מוגדר הנהג כ"נהג חדש" ומה הדרישות מבחינת הנהג המלווה.

מי מוגדר כנהג חדש?

נהג חדש, על פי חוק, הוא כל מי שקבל רישיון נהיגה חדש גם אם הוא בגיל מבוגר יחסית. עם זאת, כאשר נהג המתקרב לגיל 24 או יותר נדרש לתקופת ליווי והוא אכן בן 24 במהלך תקופת הליווי, הוא לא יהיה מחויב יותר בליווי זה. נרחיב בהמשך על תוכניות הליווי לנהג חדש.



פוליסת ביטוח לנהג חדש במשפחה

בזמן שהנהג החדש מתחיל לנהוג ברכב המשפחתי או ברכב פרטי שרכש, עליו לרכוש כיסוי נוסף בפוליסה המכונה "ביטוח נהג חדש". פוליסה זו תהיה בדרך כלל יקרה יותר באופן משמעותי (כמעט בעלות כפולה) ממחיר של פוליסת רכב לנהג מבוגר יותר.

כיסוי נוסף אשר תזדקקו לו הוא ביטוח חובה לרכב. אמנם כנהגים ותיקים יש לכם תעודת ביטוח חובה, אך זו תכלול כיסוי עבור הנהג החדש וגם עלותה תהיה יקרה באופן ניכר ממה ששילמתם עד היום.

כיום, חלק מחברות הביטוח מעניקות הטבה מיוחדת לנהגים צעירים אך לא חדשים, הבוחרים להתקין מערכת המנטרת את דפוסי הנהיגה שלהם. אם הם נוהגים בזהירות לתקופת מה, יוכלו לקבל הנחה ניכרת על ביטוח הרכב וההבדל בין מחיר הפוליסה לנהג צעיר לבין הפוליסה לנהג מבוגר יותר לא יהיה כה גדול. נהג חדש, בניגוד לנהג צעיר, לא יוכל לזכות להנחה זו.

מהן המגבלות על נהגים חדשים מבחינת משרד התחבורה? נסקור אותן בקצרה.

מגבלות על נהגים חדשים

  • בשלושת החודשים הראשונים החוק מחייב את הנהג המלווה לשהות לצד הנהג החדש הן בשעות היום והן בשעות הלילה.
  • לאחר שלושה חודשים שבהם נהג ברכב, יוכל הנהג החדש לנהוג בשעות היום לבד ברכב. נהג מלווה חייב להיות לצדו רק בשעות הערב, החל מהשעה 21:00 בערב ועד 06:00 בבוקר.
  • במהלך זמן הליווי של הנהג נדרשות לפחות 50 שעות שבהן ינהג עם ליווי, כאשר 20 מתוך השעות הן במהלך נהיגה בדרך עירונית, 15 שעות בכבישים בין-עירוניים ועוד 15 שעות לאחר השעה 21:00.

כיצד ניתן לדעת באילו ימים ושעות הנהג החדש עם נהג מלווה? אתר משרד התחבורה מציע טופס מקוון בו גם הנהג החדש וגם הנהג המלווה ממלאים את פרטיהם ומציינים את הזמנים בהם הנהג נסע עם ליווי.

לאחר שניתנת הצהרה על הליווי שנמשך שישה חודשים (גם אם לא הסתיימה תקופת הליווי), משרד התחבורה ימתין שישה חודשים ולאחר מכן ישלח לנהג החדש את רישיון הקבע שלו.

נהגים שלא ביצעו תוכנית ליווי מיד לאחר קבלת היתר הנהיגה הראשון שלהם, לא יוכלו לקבל את רישיון הקבע. עליהם להגיש בקשה לארכה של שישה חודשים נוספים ולסיים במהלכה את כל תוכנית הליווי.

במקרה שמדובר בנהג חדש שהתגייס לצה"ל, הוא יוכל לעבור תהליך מיוחד שמכונה "הכשרת נהג ביחידה" ולקבל את האפשרות לנהוג עם ליווי במהלך השירות.

מספר הנוסעים ברכב

קיימת מגבלה נוספת על נהגים חדשים הקשורה למספר הנוסעים שהנהג החדש יכול להסיע ברכב. היות ובשנים הראשונות הוא מועד יותר לביצוע תאונות בשל חוסר הוותק בנסיעה על הכביש, החוק מאפשר לו להסיע רק עד שני נוסעים אם עוד לא הגיע לגיל 21 ועד שלושה נוסעים ומלווה אם עבר את גיל 21.

בנוסף לכל אלה, בתקופה בה הנהג עדיין מוגדר כ"נהג חדש", עליו להציג שלט מיוחד בשמשה האחורית עליו מצוין "נהג חדש". את השלט יש להציג אך ורק בזמן שבו הוא נוהג ברכב. אם הוריו נוסעים לאחר מכן, הם יכולים להסיר את השלט.

לסיכום, מדינת ישראל קבעה חוקים רבים הנוגעים לנהגים חדשים, על מנת לתת לכל אדם את הזמן לרכוש את הוותק בנהיגה ולהיעזר בפיקוח חיצוני.

גם חברות ביטוח הרכב מתחשבות בסיכון זה ולכן מתאימות לנהגים חדשים פוליסה מיוחדת, המגלמת בתוכה את הסיכוי שהרכב יהיה מעורב בתאונה.

חשוב לזכור, כבר מהיום שבו הנער קיבל רישיון נהיגה לרכוש עבורו את הכיסוי הנוסף, על מנת שיוכל להתחיל לצבור שעות של ליווי בדרך לקבלת רישיון הקבע שלו.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



1
נגישות