עוברים דירה? טיפים למי שרוצה לשרוד מעבר דירה - פואנטה

עוברים דירה? טיפים למי שרוצה לשרוד מעבר דירה

הדרך לעבור דירה היא להקצות למעבר עצמו תקציב נפרד, לבחור מוביל אמין ולהשקיע זמן ומחשבה גם בהיערכות ובאריזה. רגע לפני שאתם מתייאשים – הנה כל הטיפים החשובים

מעבר דירה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(כתבה פרסומית בשיתוף מימון ישיר)

לפי הערכות, בישראל יש כ-160-200 אלף מעברי דירה בשנה, שכוללים בתוכם גם זוגות צעירים ורוכשי דירה ראשונה וגם משפרי דיור ושוכרים. בפועל, זה אומר שכ-300-400 אלף אנשים צריכים כל שנה למצוא שירותי הובלות ולארוז את הבית. בתוך כך, בחודשים יולי ואוגוסט מזנק מספר מעברי הדירה ב-30% בהשוואה לשאר השנה.

הדבר החשוב ביותר שצריך לזכור הוא שלמעבר דירה, יש הוצאות כלכליות נלוות רבות, החל בעלות ההובלה ועד ריהוט חדש, מוצרי חשמל ופריטים אחרים שלעתים צריך לקנות. סביר להניח שבתקופה הזו תאבדו כמה ימי עבודה. בנוסף, לאורך ההתארגנות, ההובלה וההתאקלמות אולי תצטרכו לאכול בחוץ או למצוא סידור לילדים. כל אלו כרוכים בהוצאה כספית, ולכן כדאי שהתקציב שתקציבו למעבר הדירה יהיה גמיש ואף גבוה בכ-25% מהסכום שחשבתם עליו בתחילה.

מבחינה פרקטית, הדרך לממן מעבר דירה יכולה להיות שימוש בכסף זמין, כספי חיסכון או נטילת הלוואות. לכל אפשרות מימון יש יתרונות וחסרונות, והשאיפה היא לשקלל את עלות ההובלה והמעבר בעלות הכוללת של עצם מעבר הדירה (שכירות, ריהוט, שיפוץ אם נדרש וכדומה). היערכות מתאימה ובחירה נכונה של המוביל יכולים לצמצם את ההוצאות שלכם ואת הצורך בנטילת הלוואות ולהבטיח שהתהליך כולו יסתיים בלי עלויות מיותרות.

בחירת מוביל: אמינות ומחיר הוגן

הצעת מחיר של חברת הובלות בעל פה ובשיחת טלפון היא לא תמיד המחיר הסופי שתדרשו לשלם. ביום ההובלה, ייתכן  שתמצאו את עצמכם מול תוספות מפתיעות שלא לקחתם בחשבון. הדרך למנוע את זה היא לבחור מוביל אמין על סמך המלצות אובייקטיביות של חברים, קרובים ובני משפחה ולהכיר את המחירון המקובל בענף.

בהובלה סטנדרטית של עד 30 ק"מ, הובלת דירה של 1-2 חדרים אמורה לעלות 900-1,400 ש"ח. לשם השוואה, בהובלת דירת 3-4 חדרים המחיר יהיה 1,700-2,500 ש"ח ובהובלת דירה של 5 חדרים ומעלה המחיר יזנק ל-2,300-5,000 ש"ח.
כמו כן, חברת הובלות גובה תוספת מחיר אם מדובר בבניין שאין בו מעלית, קומות גבוהות, פירוק והרכבה של ארונות ויעדים שהגישה אליהם קשה או מוגבלת. מצד שני, רוב החברות כוללות במחיר הקצאת ארגזים, קרטונים וחומרי אריזה ולכל הפחות ניתן לרכוש מהם את הציוד בעלות מופחתת.

ארזתם לבד? כך עושים זאת נכון

מעבר דירה נותן לכם הזדמנות להיפטר מציוד מיותר, להעביר לתרומה מה שאין בו צורך ולשלוח למיחזור דברים שסיימו את תפקידם. ככל שתשחררו יותר חפצים ישנים, כך תחסכו בהוצאות ההובלה ולא תרגישו מתוסכלים בעת הפריקה בבית החדש.

ודאו שיש לכם ציוד נדרש והקצו לפחות 3-4 שבועות לפני המעבר בשביל לארוז. אל תחכו לרגע האחרון כי תמיד יש הפתעות של הרגע האחרון – כך, למשל, הרבה פערים מתגלה שיש פער בין מספר הקרטונים שביקשתם מראש לבין מה שתצטרכו באמת. כמו כן, סמנו ארגזים בגדלים מגוונים במדבקות בצבעים שונים לפי החדר שאליו הם מיועדים ותחסכו לעצמכם זמן יקר.

את האריזה עצמה מבצעים לפי סוג הציוד. כלים שבירים מכניסים לארגזים קטנים וכך גם ספרים וחפצים כבדים. לשם השוואה, מסמכים חשובים, תכשיטים וחפצים עדינים עדיף להעביר ברכב – אבל מוצרי חשמל ורהיטים צריך לעטוף כדי שחברת ההובלות תוכל להכניס לתוך המשאית.

יום לפני המעבר יישאר לכם רק ליצור קשר עם הנציגים של חברת ההובלות כדי לוודא הגעה, למשוך כסף מזומן לטיפים ולבעלי מקצוע ולסרוק את כל הבית. ביום הגדול עצמו, נשמו עמוק והיצמדו לרשימה שכוללת את החפצים הגדולים ואת כמות הארגזים כדי לדאוג שכולם יגיעו ליעדם בשלום.

* אין בפרסום הכתבה משום המלצה, חוות דעת, הבעת דעה או מתן עצה מצד מימון ישיר, ואין לראות באמור תחליף לייעוץ מקצועי ו/או ייעוץ משפטי. כל החלטה בדבר השימוש בתכנים ובמידע תיעשה על אחריותך בלבד ומומלץ ללוותה בייעוץ מקצועי פרטני

* מס' רישיון 54414.





1
נגישות