למה כל כך חשוב להשתמש בקסדות לאופנועים?

למה כל כך חשוב להשתמש בקסדות לאופנועים?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אין מי שיתכחש לעובדה שרכיבה על אופנוע מסוכנת – ולו משום שרוכב האופנוע חשוף מכף רגל ועד ראש. עצם העובדה שאין שום חיץ בין רוכב האופנוע לבין הסביבה, הופכת כל מקרה של החלקה על האספלט או פגיעה ישירה של כלי רכב אחר למסוכן במיוחד.

אמצעי המיגון המוצעים למכירה רבים ומגוונים. כך למשל, בין אביזרי המיגון יכול כל רוכב למצוא לעצמו מעיל שמתאים לו,  כפפות, מגני ברכיים ומרפקים – כשהמטרה היא מצד אחד לאפשר לרוכבי האופנוע לנהוג להנאתם, ומצד שני למזער ככל האפשר את הסיכוי להיפגע.

קסדה שתשמור על חייכם

קסדה לאופנוע FOX
צילום: אתר FOX HEAD ישראל

אמצעי המיגון שכל רוכב אופנועים מחויב להשתמש בו היא קסדה שתגן על ראשו במקרה של נחיתה על הארץ במהלך החלקה, התנגשות חזיתית עם רכב אחר ועוד.



בבחירת קסדות לאופנועים צריך לבדוק טוב שהקסדה מותאמת לכל רוכב ברמה האישית ובהתייחס למספר קריטריונים וביניהם צורת הראש של רוכב האופנוע, המחיר אל מול התקציב אותו מגדיר רוכב האופנוע, המידה המתבקשת, מטרת הרכיבה וצורת הרכיבה (שטח או כביש), רמת האוורור בקסדה, סינון הרעש מהחוץ, הריפוד בקסדה – נוחות הקסדה ועוד.

אסונות רבים נמנעים בעקבות שימוש בקסדה הנכונה. למעשה, הקסדה היא שיכולה לעשות את ההבדל בין פגיעת ראש (קשה וקלה כאחד) לבין חיים מאושרים ובריאים. לכן, נכון לחבוש קסדה איכותית שתמנע פגיעה ותאפשר לרוכב להמשיך את חייו, גם במקרה שהוא היה מעורב בתאונה ונפגע פגיעת ראש.

לא רק דוח משטרתי

קסדה לאופנוע במחיר זול
צילום: אתר FOX HEAD ישראל

הסיבה העיקרית שבגללה חובשים אופנוענים רבים קסדה היא פשוט החשש להיתקל בשוטר שישלוף את פנקס הדוחות שלו.

חשוב לזכור שקסדה יכולה למנוע פגיעות ראש בלתי הפיכות, אשר כמובן גורמות צער רב לא רק לרוכב האופנוע שנפגע אלא גם למשפחתו שעתידה לסעוד אותו ולראותו במצב הגרוע ביותר.

לכן, הסיבה האמיתית לחבישת קסדה צריכה להיות הנזק הצפוי לרוכב האופנוע במקרה של תאונה. במקום לחשוב "לי זה לא יקרה", עליהם להפנים את העובדה שאי חבישת קסדה עלולה לגרור חבלות ופגיעות ראש שעלולות להביא למוות. במקרים אחרים יכולה פגיעת הראש להסתכם בזעזוע מוח, בגרימת שבץ, שבר בגולגולת זיהומים וגירוי עצב התודעה, האטה של קצב הלב ועוד.

קסדה בכל מחיר, אך במחיר הגיוני

קסדה FOX HEAD
צילום: אתר FOX HEAD ישראל

לא תמיד צריך לרכוש קסדה במחירים מרקיעי שחקים. לעיתים סכום סביר בהחלט יכול לענות על הצורך להגן עליכם. בדיוק כמו בכל תחום בחיים, גם פה מגוון הקסדות המוצעות למכירה רב, כך שכל אחד ואחת יכולים למצוא את מבוקשם בהתאמה מלאה לדרישותיהם, בין אם הדרישה היא מותג חזק ובין אם הדרישה היא אחרת.

הכתבה בשיתוף עם חברת אם איקס אקסטרים בע"מ – היבואנית הרשמית למוצרי FOX HEAD בישראל.



תגובות: 0

נגישות