מה עושים במוסקבה? - פואנטה

מה עושים במוסקבה?

בין אם מבקרים במוסקבה במסגרת טיול מאורגן ללרוסיה ובין אם נוסעים עצמאית, יש כמה אתרי חובה שאסור להחמיץ. אז מה עושים במוסקבה?

מה עושים במוסקבה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

בירתה של רוסיה הגדולה ואחת מהערים העשירות והיקרות בעולם מהווה מרכז חברתי, כלכלי וקולינרי. לכל אלו החווים לראשונה את קסמה של המדינה שעד לא מזמן הייתה תחת מעטה השלטון הקומוניסטי, מוסקבה היא ביתם של כמה מעשירי העולם ומהווה מרחב תרבותי עשיר במוזיאונים ומתחמים המפורסמים במבנה האדריכלי המרתק שלהם. מה כדאי לעשות ברוסיה ועל מה לא מומלץ לוותר? כל המידע מחכה לכם כאן.

סיור במרכז העיר

למוסקבה מגיעים דרך טיסה ישירה היוצאת מנמל התעופה בן גוריון בין אם בטיול עצמאי ובין אם במסגרת טיול מאורגן לרוסיה, במרכז העיר מחכים לכם כמה מהאתרים המפורסמים ביותר ברוסיה כולה: הכיכר האדומה, כנסיית בזיל הצבעונית, המוזוליאום של לנין המהווה שריד לארכיטקטורה הסובייטית ופארק אלכסנדר.

אם יתמזל מזלכם תוכלו לחזות בקונצרטים המוצגים לציבור ובמצעדים השונים בקרבת מקום. כמו כן, תוכלו לבקר בקרמלין – מתחם אדריכלי המוקף חומה וכולל מגדלים מחודדים, כנסיות וארמונות. בעבר שימש כביתם של הצארים וכיום משמש כמשכנה של ממשלת רוסיה.

מוזיאון הנשקייה

האתר הזה אינו משמש רק כנשקייה, אם כי מוזיאון המציג את אוצרותיהם של הצארים העשירים של רוסיה. בין המיצגים תוכלו למצוא: תכשיטים, יצירות אומנות וכמובן כלי נשק. המקום הוקם במאה החמש עשרה ומאחסן גם את המרכבות ששימשו את קיסרות העבר. המקום הפך למוזיאון במאה השמונה עשרה ומאז שנות השישים של המאה הקודמת המקום משמש כמוזיאון הרשמי של הקרמלין.

טבעת הזהב ועיירת בוגולובובו

צפונית למוסקבה ניתן להתוודע לאורך החיים הכפרי המקיף את העיר. שם נמצאים האתרים הלבנים, שהוכרזו כאתרי מורשת עולמית. אתרים אלו נבנו כולם מאבן גיר לבנה. במקום ניתן לחזות בשער הזהב, קתדרלת דימיטריוס הקדוש, כנסיית שלום הבתולה ומנזרים נוספים.

הרכבת לסנט פטרסבורג

סנט פטרסבורג היא עיר מודרנית במרחק נסיעת רכבת מהירה ממוסקבה, היא מהווה מרכז תרבותי וכלכלי חשוב. מומלץ לבקר בבית הכנסת הגדול אשר נמצא בעיר, בית הכנסת מהיפים והמגדולים ביותר באירופה ושמו "גרנד קורל". בית הכנסת הכוראלי נבנה בשלהי המאה השמונה עשרה והוא מונה מעל אלף ומאתיים מושבים. בית הכנסת היה סגור משנות השלושים של המאה הקודמת ונפתח שוב לציבור בשנת 1998.

המקום שופץ בזכות תרומתו של אין ההון היהודי אדמונד ספרא. במקום ישנן מדרגות ליוליאניות, תקרות מוגבהות, מוזאיקות וויטראז'ים מרשימים עתירי ממדים.

ארמון ורסאי של רוסיה

בסנט פטרסבורג נמצא ארמון ורסאי של רוסיה, זהו מתחם מרכזי של ארמונות שנבנה במאה ה – 17 על פי המודל של ארמון ורסאי ובסגנון בנייה המאפיין את תקופת הבארוק. המקום מעוטר בציורי שמן על תקרותיו וקירותיו, ציורי קיר, פסלי מתכת וסמלי קיסרות. במקום ישנם ארבעה אולמות מרכזיים: אולם הריקודים, אולם צ'סמה, אולם כיסא הקיסר ואולם ההמתנה הכחול וכן חדרי הסבה, חדרי אוכל וחדרי קבלת קהל.

לסיכום, רוסיה מציעה שפע של יוקרה, תרבות, אומנות ואתרי מורשת מימי הקיסרות והשלטון הבולשביקי. הקדישו כשבוע ימים לביקור באתרים המרכזיים. תוכלו לעשות זאת באמצעות טיול פרטי או באמצעות טיול מאורגן לרוסיה המלווה בהדרכה מקצועית וכולל את כל המנהלות הנלוות.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

1
נגישות