סקירה: שואב אלחוטי מילה (Miele) דגם Triflex HX1 Cats&Dogs

סקירה: שואב אלחוטי מילה (Miele) דגם Triflex HX1 Cats&Dogs

מה מציע שואב אלחוטי מילה (Miele) דגם Triflex HX1, אשר רוצה להתחרות בדייסון V11? היכנסו אל סקירת השואב הנטען החדש באתר פואנטה

שואב אלחוטי מילה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




עוד מתחרה לשואב דייסון: שואב אלחוטי מילה (Miele). במה הוא שונה מהמתחרים? במה הוא דומה? האם הוא עדיף על דייסון V11 או על שואב נטען אחר? הפעם במדור בדיקת המוצרים של פואנטה מככב שואב נטען מילה, אשר נחת בישראל רגע לפני פסח וכאשר בהלת הקורונה מכניסה את הישראלים לקדחת ניקיונות מוגברת. אחרי כמה שבועות שבהם שאבנו בבית וברכב, פירקנו והרכבנו – הנה סקירת שואב Miele דגם Triflex HX1 בגרסת cat&dog:

שואב אלחוטי מילה Triflex HX1 – רקע

בדומה למותג הבריטי, גם המותג הגרמני Miele מציע את שואב האבק האלחוטי שלו בכמה דגמים: סדרת Triflex HX1 כוללת שלושה שואבים נטענים במחירים שונים:

  • Classic Triflex HX1 – הדגם הבסיסי של שואב מילה (כ-2,600 שקל).
  • Triflex HX1 דגם cat&dog, המקביל לדייסון V11 Torque Drive וכולל מברשת טורבו ייעודית לניקוי שערות מהספות ותאורת לד קדמית במברשת החכמה (כ-3,100 שקל).
  • Triflex HX1 Pro, המקביל לדייסון V11 Absolute ומגיע עם סוללה ומטען נוספים (כ-3,600 שקל).

מה מיוחד בשואב הנטען של מילה?

כאמור, המטרה של חברת אלקטרה, המייבאת את השואב האלחוטי מילה, היא לנגוס מנתח השוק של דייסון. כדי לעשות זאת, השואב של Miele חייב להציע תכונות שאין בדייסון V11, שהוא הדגם המתקדם של המותג הבריטי השולט בשוק.

עוד לא הצטרפתם לקבוצת הטכנולוגיה של פואנטה? 

במילה מציגים את השואב הנטען Triflex HX1 כשואב 3 ב-1, שעליו רשמה החברה פטנט. החברה מתכוונת לכך שאפשר להשתמש בשואב בשלוש צורות בזכות האפשרות לשנות את מיקום היחידה המרכזית (מנוע, מיכל אחסון וסוללה). יחידה זו יכולה להיות למעלה והיא יכולה להיות למטה, וזאת בניגוד לשואב של דייסון.

 

שואב נטען מילה
שואב נטען מילה: המיכל יכול להיות ממוקם למעלה או למטה

 

  • כאשר היחידה המרכזית נמצאת למטה, מרכז הכובד של השואב נמצא בחלקו התחתון. כך יש הרבה פחות לחץ על היד שמחזיקה אותו. בנוסף, אפשר להעמיד אותו ללא תמיכה.
  • כאשר היחידה המרכזית מורכבת בחלקו העליון של השואב (בדומה לדייסון), המשקל על היד כבד יותר, אך אפשר לשאוב בקלות רבה מתחת לרהיטים ולמיטה.
  • האפשרות השלישית (SOLO) היא לחבר את היחידה המרכזית ישירות למברשת. כך השואה קצר יותר, קל יותר ויכול לשמש לשאיבת הרכב או הספות בצורה נוחה.

 

שואב אלחוטי Triflex HX1 דגם cat&dog – תכונות

לשואב האלחוטי מילה Triflex HX1 cat&dog יש מספר מאפיינים:

  • משקל: 3.67 ק"ג
  • יכולת לבחור אם היחידה המרכזית ממוקמת למעלה או למטה
  • מברשת חשמלית עם תאורה – כך שאפשר לראות היטב את הלכלוך בעת השאיפה
  • סוללה נשלפת + סוללה נוספת שמגיעה בערכה – כך שאפשר לטעון את הסוללה השנייה בזמן שהשואב עובד עם הראשונה
  • 3 עוצמות הפעלה
  • זמן פעולה של עד 60 דקות (בעוצמת הפעלה נמוכה)
  • חיווי לגבי מצב הסוללה
  • מסנן HEPA AirClean לכל החיים
  • אפשרות לעמוד יציב באופן עצמאי
  • אין צורך ללחוץ על המתג בזמן השאיבה
  • מיכל אחסון של 0.5 ליטר

שואב נטען מילה - 3 עוצמות. צילום: דפנה הראל כפיר

שואב אלחוטי Triflex HX1 דגם cat&dog – סקירה

השואב הנטען של מילה Triflex HX1 דגם cat&dog הוא שואב טוב מאוד ונוח לתפעול.

מדובר בשואב יחסית כבד, וזה מורגש בעיקר כאשר היחידה המרכזית ממוקמת למעלה. כאשר השואב בתצורה הזאת, אפשר לשאוב בקלות רבה יותר מתחת לחפצים – אך לא כל החפצים (למשל, כאשר מדובר בספה נמוכה, השמוט של השואב אינו יכול להיכנס מתחתיה).

לשואב יש 3 עוצמות שאיבה. במצב של פירורים ולכלוך סטנדרטי על השטיח, על הרצפה או על הפרקט, העוצמה הנמוכה בהחלט מספיקה. במצב כזה הסוללה מחזיקה מעמד הרבה יותר זמן. אם משתמשים בעוצמת השאיבה הגבוהה ביותר (MAX) – הסוללה מספיקה לכ-10 דקות שאיבה.

ריקון המיכל מתבצע יחסית בקלות ובאופן שאינו מלכלך את הסביבה. יש לשלוף את המיכל ולמשוך את המכסה כאשר המיכל מעל לפח האשפה.

הפירוק, ההרכבה והחלפת המברשות מזכירים את דייסון, אך קצת יותר נוקשים ונדרש קצת יותר כוח פיזי.

שאיבת הרכב יעילה ויחסית נוחה, אם כי השואב מעט כבד.

השואב יחסית שקט בהשוואה לשואבים אחרים, במיוחד בעוצמת השאיבה הנמוכה.

זמן הטעינה הוא 240 דקות.

ישראל – מהמדינות הראשונות בעולם להשקה

Triflex HX1 הוא מותג חדש לא רק בישראל, אלא גם בעולם. למעשה, ישראל היא בין ארבע המדינות שבהן המוצר מושק לראשונה, לצד גרמניה, שוויץ ואוסטריה. לדברי ד"ר ריינהרד צינקן, מנכ"ל ובעלים משותף בחברה, היעד הוא להפוך את השואב של מילה למתחרה משמעותי בדייסון: "אנו מאמינים ביכולותיה של "אלקטרה" להעמיד את Triflex HX1 כמתחרה משמעותי אל מול סדרת V11 של דייסון כבר בשנת ההשקה, ונעניק לה את כל התמיכה על מנת לסייע לה לעמוד ביעד שהוגדר".

הישראלים נוהרים לשואבים הנטענים

על פי הערכות, ב–2019 היקף שוק שואבי האבק בישראל נאמד ב-500 מיליון שקל (לא כולל הזמנות מחו"ל). נתח השוק של שואבי האבק האלחוטיים הנטענים גדל משנה לשנה, והם תופסים כ-75% מהשוק. שואבי האבק החשמליים שאינם אלחוטיים תופסים 15% וסוגרים את הרשימה שואבי האבק הרובוטיים עם 10%.

ע"פ רשת מחסני חשמל קטגוריית שואבי האבק האלחוטיים היא הקטגוריה החמה ביותר שרשמה בשנת 2019 גידול של 45% בהיקף המכירות בהשוואה לשנת 2018. על פי מחסני חשמל מובילת הקטגוריה בישראל היא חברת דייסון עם כ-85% נתח שוק.

חודשי הקניות החזקים של שואבי אבק הם אפריל (לקראת פסח), ספטמבר (לקראת ראש השנה) ונובמבר-דצמבר (מכירות סוף השנה).

לדברי מיקי ביטון סמנכ"ל חטיבת הסחר באלקטרה, למרות שמדובר במותג פרימיום המיוצר במפעלי מילה בגרמניה, המחיר שלו תחרותי: "הצלחנו, בסיוע היצרן, לתמחר אותו במחירים תחרותיים אל מול הדגמים המקבילים של דייסון מסדרה V11. המטרה המשותפת שלנו ושל מילה היא לאתגר את ההגמוניה של דייסון בקטגוריה ולהגיע במהירות לנתח שוק דו ספרתי".

היה לכם מעניין? עבדנו קשה, אתם צריכים רק לעשות לנו לייק… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות