מרצדס G-Class הוא לא רק רכב שטח, אלא סמל יוקרה שנכנס לכל קטגוריה של רכבים מהשורה הראשונה. רגע לפני סיום שנת 2024, החברה מציגה את הדגם החדש של ה-G-Class, הכולל גרסאות בנזין ודיזל לצד גרסה חשמלית. אם אתם אוהבים את העיצוב, ובעיקר אם יש לכם לפחות 1.6 מיליון ש”ח – תוכלו להצטייד בגרסה ההתחלתית שלו.
מרצדס כמו מרצדס, ממוקמת אי שם בקצה העליון של רכבי היוקרה, וזה נכון כמובן גם בקטגוריית רכבי השטח היוקרתיים, תוך שילוב של ביצועים גבוהים, עיצוב אייקוני וטכנולוגיות מתקדמות.
גרסה | מנוע | הספק מרבי | מומנט מרבי | מחיר משוער (ש”ח) |
---|---|---|---|---|
G 500 | V8 בנזין 4.0 ליטר | 422 כ”ס | 610 נ”מ | 1,500,000 |
G 580 חשמלי | מנועים חשמליים | 587 כ”ס | 1,164 נ”מ | 1,700,000 |
AMG G 63 | V8 בנזין 4.0 ליטר | 585 כ”ס | 850 נ”מ | 1,800,000 |
G 400d דיזל | מנוע דיזל 3.0 ליטר | 330 כ”ס | 700 נ”מ | 1,400,000 |
מרצדס G-Class החדשה
מפרט טכני: גרסאות בנזין וחשמלי
ה-G-Class 2024 מוצע בשתי גרסאות עיקריות: גרסת ה-G 500 הבנזינית וגרסת ה-G 580 החשמלית, המהווה חידוש מהותי למותג.
הגרסה החשמלית מצוידת בארבעה מנועים חשמליים המפיקים יחד 432 קילוואט (587 כ”ס), עם סוללת ליתיום-יון בקיבולת של 116 קוט”ש, המאפשרת טווח של עד 453 ק”מ על טעינה אחת.
גרסת ה-G 500 מצוידת במנוע V8 בנזיני בהספק של 422 כ”ס, המציע ביצועים מרשימים עם האצה מ-0 ל-100 קמ”ש בתוך 5.9 שניות.
הגרסה החשמלית כוללת טעינה מהירה של 200 קילוואט, שמספקת 170 ק”מ בטעינה של 32 דקות בלבד. גרסה זו כוללת גם את טכנולוגיית EQ של מרצדס, המפיקה חווית נהיגה שקטה ונעימה. עם זאת, אל תהיו מוטרדים מהשקט. בגרסה החשמלית מרצדס הטמיעה את G-ROAR – מערכת שמפיקה רעשי מנוע.
כלל דגמי ה-G מגיעים עם כפתור ה-Low Range, שמעביר למצב שטח, המספק יותר מומנט, יעילות באנרגיה ועוד. בין היכולות, זווית טילט של 35 מעלות ומקסימום עומק קיפול (Folding depth) של 850 מילימטר לנסיעה בתוך המים (עלייה של 150 מילימטר מהמנוע הקונבציונלי).
היכולת מאפשרת מעבר במילי-שניות של כוח ממנוע למנוע אחר בשביל לתת יותר כוח.
>> חברים, אתה בטלגרם? גם אנחנו 🙂 והכי נוח לעקוב אחרינו שם. לחצו כאן >
כמו כן, מספר יכולות חדישות וביניהן ה-G Turn, שמאפשר לרכב להסתובב על הציר, וה-G steering לצמצום רדיוס הפניות בעיקולים חדים במיוחד וקרוז קונטרול בשטח, במהירות זחילה קבועה בעלייה ובירידה בצורה אוטומטית, שמאפשרת לנהג להתרכז בהיגוי.
חידושים טכנולוגיים ומערכות עזר
מרצדס G-Class החדש מצויד במערכת MBUX עם מסך 12.3 אינץ’ שיכול להציג בזמן אמת את מצב ה-Off-road Cockpit – מידע בזמן אמת על מצב הרכב בשטח (זווית הרכב, לחץ האוויר בגלגלים ועוד).
תצוגת ה-360 מתאפשרת בזכות מצלמה בתחתית הרכב.
כמובן, הרכב כולל מערכת מולטימדיה התומכת באפל קאד ובאנדרואיד אוטו. יש גם משטח טעינה אלחוטי ושני שקעי USB.
חוץ מהמסך הקדמי יש גם מסכים מאחור בגודל 11.6 אינץ’.
עיצוב – שמירה על המורשת, עם עדכונים מודרניים
העיצוב של ה-G-Class החדש שמר על הקווים האייקוניים שזיהו אותו לאורך השנים – עיצוב מרובע, מבנה קלאסי והפגוש הקדמי המוכר. עם זאת, ניכרים בעיצוב עדכונים מודרניים, כגון גריל חדש ומסיבי, צבעים חדשים ואלמנטים אווירודינמיים לשיפור יעילות הדלק והביצועים.
ה-G 580 החשמלי מציע גם עיצוב פנימי משודרג, עם מושבים ברמת נוחות גבוהה, מערכת סאונד מעולה, ויחידת קישוריות מתקדמת.
אהבתם את הכתבה? אז…
מרצדס G-Class – ביצועים
ה-G-Class תמיד היה ידוע ביכולתו המרשימה בשטח, והגרסה החדשה לא מאכזבת. ה-G 500, עם מנוע הבנזין V8 שלו, מציע כוח אדיר שמאפשר לו להתמודד עם שטח טכני ומאתגר, עם מומנט של 610 נ”מ.
הגרסה החשמלית של ה-G 580 מציעה ביצועים לא פחות מרשימים, עם מומנט של 1,164 נ”מ, מה שמאפשר לו להאיץ בצורה מיידית גם במצבי שטח קשים.
צריכת האנרגיה של הגרסה החשמלית עשויה להוות אתגר במרחקים ארוכים אם אין תחנות טעינה מהירה בסביבה.
חווית נהיגה – פאר בשטח ובכביש.