לקוחות לאומי קארד - עכשיו אתם לקוחות MAX. מה זה אומר על תוכנית הפינוקים? - פואנטה

לקוחות לאומי קארד – עכשיו אתם לקוחות MAX. מה זה אומר על תוכנית הפינוקים?

חברת האשראי לאומי קארד הופכת לגוף פיננסי עצמאי ששמו MAX, ומשדרגת את תוכנית ההטבות גם לחו"ל. בהמשך: תמכור גם ביטוח

"למקסם למקסם למקסם" - קרן מור יובל סגל ושחר חסון בפרסומת לתוכנית הפינוקים של MAX
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

זה אמנם נשמע קלישאתי, אבל שוק האשראי והבנקאות בישראל יצא היום לדרך חדשה, עם השקת המותג MAX – במקומה של חברת לאומי קארד. מבחינת הצרכנים, יהיו לכך לא מעט השלכות – משום ש-MAX הוא גוף פיננסי חדש, הוא כבר לא חברת בת של לאומי, ומטבע הדברים התחרות על כיסם תגדל מבחינת הטבות, ריביות ועוד.

לדברי רון פאינרו, מנכ"ל לאומי קארד, יש לחברה היום 2.2 מיליון כרטיסים, מתוכם 40% חוץ-בנקאיים. לכן, ההשפעה תהיה כמעט על כל ישראלי שלישי.

"אנחנו כבר לא חברת כרטיסי אשראי, אנחנו הרבה יותר מזה", אומרת ורדית גונדטר, סמנכ"לית לקוחות של לאומי קארד, "התפקיד של MAX הוא להיות הדור החדש של לאומי קארד. תוכנית הפינוקים שלנו נותנת הטבות של 1+1 במגוון בתי עסק, וחיפשנו דרך לקחת את זה קדימה. בדקנו מה מעניין את הלקוחות. מעניין אותם חו"ל, קניות באינטרנט ולצאת לאכול. לקחנו את תוכנית הפינוקים והחלטנו למקסם אותה – גם בחו"ל. הוספנו פינוקים בחו"ל. לראשונה, MAX יוצא מגבולות ישראל ולקוחות MAX ייהנו מ-10% הנחה תמורת פינוק באטרקציות מובילות בעולם, כמו מגדל אייפל, קמפ נו, דיסנילנד, מוזיאון ואן גוך ועוד.

"בנוסף, נוסיף הנחה תמורת קופון על קניות אונליין – מדובר ב-30 שקל הנחה שיצטרפו לתוכנית ה-payback שקיימת כיום בלאומי קארד באתרי סחר מחו"ל. השדרוג השלישי יהיה בקטגורית בתי הקפה והמסעדות, לאור העובדה ש-76% מהלקוחות שלנו אוכלים בבתי קפה ובמסעדות".

הדגשים בחברת האשראי MAX

"מקס", כאמור, אינה חברת האשראי לאומי קארד, אלא גוף פיננסי, ובהיותה גוף פיננסי, MAX שמה דגשים על כמה רבדים:

  • מוצרי ביטוח וחיסכון ב-MAX: "השנה תצא הפוליסה החדשה", אומר פאינרו. "אנחנו רוצים להציע גם אפשרויות חיסכון". פאינרו לא פירט בשלב זה אילו ביטוחים מתכוונים לשווק ללקוחות ב-MAX, אך לא שלל את האפשרות של ביטוח חיים.
  • עסקים קטנים: כיום החברה סולקת 30,000 עסקים קטנים, והכוונה היא להגדיל משמעותית את הפלח הזה.
  • עבודה עם יותר בנקים: יותר לקוחות ביותר בנקים יוכלו להנפיק כרטיס של MAX. כיום כבר מונפקים כרטיסי MAX בבנק דיסקונט, ובנקים נוספים בדרך, ביניהם הבנק הבינלאומי.

"הרעיון הוא להפוך מחברת אשראי לתאגיד פיננסי חדשני", מסביר פאינרו. גונדטר מוסיפה שזו הסיבה שהחברה נקראת MAX – שם שאינו לקוח מעולמות הפיננסיים. גם המיתוג הוא צבעוני וחייכני מתוך מטרה לייצר תחושה של נגישות.

מוותרים על מזומן

ב-MAX מתכוונים לנצל את מגמת הפרידה מהמזומן שמתרחשת ביתר שאת בשנים האחרונות. כידוע, גם בעולם וגם בארץ חל תהליך מואץ של הפחתת השימוש במזומן ומעבר לכרטיסי אשראי ולאמצעי תשלום אחרים. כך למשל, בינואר האחרון חלה קפיצה של 15% בעסקאות מעל 10,000 שקל – וזאת מן הסתם גם עקב חוק המזומן.

גם בתחבורה הציבורית חלה קפיצה בשימושים באשראי (למשל רכישת כרטיסי רב קו). לצד אלה עולם הדיגיטל מקפיץ את עסקאות האשראי, כאשר נטפליקס היא הדוגמה הכי מובהקת – מדובר בגידול של 3515% בעסקאות.

המעבר מלאומי קארד ל-MAX

המעבר מלאומי קארד ל-MAX הוא תולדה של רפורמת שטרום – רפורמה שמטרתה להגדיל את התחרות בענף הבנקאות והאשראי. לפי חוק, בנק לאומי היה חייב למכור את חברת האשראי לאומי קארד שהייתה בבעלותו, ובנק הפועלים חייב למכור את ישראכרט. הראשונה להימכר הייתה לאומי קארד, שאותה רכשה קרן ורבורג-פינקוס האמריקנית ב-2.5 מיליארד שקל. שותפות נוספות בחברה הן מנורה, כלל ואלייד.

זו הייתה שנה מלאת אתגרים ללאומי קארד, שכעת הפכה ל-MAX.  בשנה האחרונה נאלצה לאומי קארד להיפרד ממועדון הלקוחות של שופרסל, שאותו היא הפסידה לחברת כאל. לעומת זאת, היא הקימה 2 מועדוני צרכנות חדשים – מועדון קרנות השוטרים ומועדון DreamCard VIP של פוקס. בנוסף, כפי שמספר פאינרו, החברה חתמה על הסכמים חדשים עם הבנקים הגדולים וחתמה גם על הסכם קיבוצי חדש שייתן לה שקט לטווח ארוך: "את כל זה עשינו שנה לפני שהחוק חייב אותנו".

בשורה התחתונה, מבחינת הצרכנים מדובר בתהליך מבורך – משום שזהו צעד ראשון בדרך לתחרות משוכללת יותר שבה בנק לאומי ולאומי קארד הם לא יישות אחת. בקרוב גם ישראכרט תהפוך לגוף פיננסי נפרד. כל אלה יובילו לתחרות גם בתחום ההלוואות והריביות, גם בתחום ההטבות וגם בתחומים אחרים שהחברות מתכננות להיכנס אליהם, כמו תחום הביטוח והחיסכון.

מי שעוד הכריזה על כוונתה להיכנס לתחום האשראי היא חברת פרטנר, שבעבר אפילו התעניינה ברכישת לאומי קארד, מה שיתרום גם הוא לתחרות.

כמובן, התחרות תקבל חיזוק גם ממאגר נתוני האשראי שיחל לפעול בעוד חודש בדיוק, ובאמצעותו הגופים השונים יוכלו לקבל מידע על היסטוריית האשראי של לקוחות אשר מבקשים הלוואות.

היה לכם מעניין? תעשו לנו לייק כאן למטה. זה קל! 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

אל תשמרו את הכתבה לעצמכם… תהיו חברים, שתפו את הכתבה.

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות