מחפשים מסכה לפנים? זה יהיה המחיר המרבי ברשתות השיווק למסכות תוצרת הארץ

מחפשים מסכה לפנים? זה יהיה המחיר המרבי ברשתות השיווק למסכות תוצרת הארץ

כמה אתם משלמים על מסכה? משרד הכלכלה הגיע לסיכום עם 4 רשתות על מחיר מרבי. המסכות ייוצרו בישראל על-ידי מפעל פאג, שאמור להזרים מיליוני יחידות בזמן הקרוב

מחדלי הקורונה בצה"ל
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מה דעתכם על 3 מסכות ב-10 שקלים? כעת בימי הקורונה, מסכה היא פריט חיוני וקשה להשגה. הביקוש למסכות גבוה והמלאי נמוך. יש כל מיני מסכות בשוק – חלקן פשוטות וחלקן משוכללות יותר (N95). גם טווח המחירים נע בין שקלים בודדים לבין 50 שקל למסכה. ייתכן שמשרד הבריאות יחייב כל אזרח לצאת מהבית עם מסכה – כך לפחות לפי חלק מהדיווחים. אם הדבר יקרה, יתעוררו שתי בעיות: ראשית, מחסור במלאי. שנית, מחיר. לכן, מאחר שמדובר במוצר מבוקש וקשה להשגה, משרד הכלכלה הגיע לסיכום עם רשתות השיווק על מחיר מירבי של 10 שקלים לכל היותר עבור 3 מסכות פשוטות. מדובר ברשתות רמי לוי, שופרסל, BE, וסופר-פארם.

האם מסכה לפנים יעילה? פואנטה עם הפרטים >

מסכה לפנים ברשתות השיווק והפארם

נזכיר כי מסכה היא מוצר חד פעמי שיש להחליף בתדירות רבה, כך שאנשים זקוקים לכמות גדולה של מסכות. המחסור במסכות הוא מחסור עולמי, ולכן יש להגביר את הייצור המקומי של מסכות כאן בישראל. המפעלים בישראל לא היו ערוכים לספק כמות כה גדולה של מסכות. לכן, הרשות להשקעות במשרד הכלכלה יצרה קשר עם מגוון מפעלי תעשייה. אחד המפעלים הללו הוא מפעל פאג פתרונות אריזה אקולוגיים. המפעל, הממוקם באזור התעשייה אלון תבור ישקיע סכום של כ-20 מיליון ש"ח, אשר בגינו יינתן מענק ע"י הרשות להשקעות בשיעור של 20% מגובה ההשקעה.

המפעל נערך להשקעות הון משמעותיות לצורך הסבה והקמה של קווי ייצור אשר עתידים לייצר כ-20 מיליון מסכות בשנה.

רשתות השיווק שופרסל, BE (השייכת לשופרסל), רמי לוי וסופר-פארם ירכשו ממפעל שאג את המסכות וימכרו אותן בחנויות הרשת במחיר של 3 יחידות ב-10 ₪.

איזה סופר הכי זול? היכנסו להשוואת המחירים >

מתי המסכות יהיו זמינות?

מדובר בטווח זמן כמעט מיידי. שני קווי ייצור של מסכות במפעל פאג יופעלו כבר בחודש אפריל 2020 לצורך ייצור מסכות בסדר גודל של בין 1.5- 2 מיליון מסכות עבור כל קו. המפעל מתעתד להקים עד חודש מאי בסך הכול 12 קווי ייצור.

פואנטה

ד"ר נחום איצקוביץ, מנהל הרשות להשקעות במשרד הכלכלה, מציין כי "פתרון המחסור הגדול במסכות למיגון מפני הידבקות בווירוס הקורונה, הוא צו השעה. הרשות להשקעות עשתה מאמצים לאתר ולסייע למפעלים אשר יתארגנו לייצר מסכות לשוק הישראלי באופן מיידי ובעתיד גם לייצוא. נכונות המפעל לפעול במהירות, להסב ולהקים את קווי הייצור החדשים המתאימים לייצור מסכות ראויה להערכה ולכל שבח. הרשות להשקעות תתארגן לתמוך במפעל בלוח זמנים קצר ומיידי".

אבירם פרוסט, מנכ"ל המפעל, מציין כי קווי הייצור יוקמו ויורכבו בארץ: "חומרי הגלם אף הם יירכשו מחברה בארץ, וכוח האדם להפעלת קווי הייצור כבר גויס ע"י החברה. המפעל הגיע להסדר מכירה ושיווק מול הרשתות הגדולות אשר הביעו נכונות והסכמה לרכוש מסכות בהיקפים גדולים ולמכור אותם במחירים שווים לכל נפש".

עלי באבא תרמה מסכות וציוד רפואי לישראל

מסכות רפואיות

    תרומת מסכות, ציוד ובדיקות קורונה מחברת עלי באבא

בתחילת פברואר פרסמנו כאן בפואנטה כי קבוצת עלי באבא הסינית (המחזיקה בעלי אקספרס) יצאה בקריאה לספקי ציוד בכל העולם, וגם בישראל, למכור לה ציוד רפואי. משבר הקורונה היה אז בשיאו בסין.

היום המצב התהפך, ובסין חוזרים לשגרה. קרן עליבאבא וקרן הצדקה של מייסדה ג'ק מא נמצאות עכשיו בצד התורם. כך, עלי באבא תורמת לישראל ערכות בדיקה לקורונה, מסכות וביגוד הגנה.

המטען ובו ציוד הסיוע הרפואי הגיע לישראל משנגחאי, סין, על גבי שני מטוסי תובלה.

תרומת הציוד לישראל מצטרפת ליוזמות סיוע נוספות של קרן עליבאבא וקרן ג'ק מא, למען מדינות באזורים שנפגעו מנגיף הקורונה כגון אסיה, ארה"ב, אפריקה ואירופה.

הקרנות בבעלות ג'ק מא מסייעות גם במימון מחקר ופיתוח של דרכי טיפול בנפגעי קורונה בסין, וכן במכוני מחקר של זיהומים וחיסונים באוסטרליה ובאוניברסיטת קולומביה בארה"ב. בימים הקרובים צפויה הקרן להודיע על יוזמות סיוע נוספות למאבק בנגיף הקורונה.

קרנות הסיוע של עליבאבא ושל מייסדה ג'ק מא אף הפיקו והפיצו חוברת הדרכה דיגיטלית, הכוללת מידע ועצות חיוניות לטיפול בנפגעי קורונה, מתוך ניסיונם האישי של צוותי הרפואה בבית החולים האוניברסיטאי Zhejiang University בסין, שהיה מהראשונים בעולם שהתמודד עם הטיפול בנגיף: https://covid-19.alibabacloud.com.

היה לכם מעניין? אנחנו עושים מאמץ לספק מידע מועיל, אתם צריכים רק לעשות לייק… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קבלו את כל העדכונים החמים גם בטלגרם של פואנטה >

הצטרפו לקבוצת "עדכוני קורונה" של פואנטה בפייסבוק >

עוד מידע על קורונה בפואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות