5 טיפים שיעזרו לכם לבחור ביטוח חיים המתאים ביותר עבורכם

5 טיפים שיעזרו לכם לבחור ביטוח חיים המתאים ביותר עבורכם

זה אולי נשמע כבד, מלחיץ ומסובך, אבל חשוב לדעת איך לבחור ביטוח חיים ולשאול את השאלות הנכונות

לבחור ביטוח
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

ביטוח החיים הוא נושא שרבים מאיתנו נמנעים מלחשוב עליו, עד שאנו באמת צריכים אותו בעקבות מחלה או כשמגיעים לגיל מתקדם ורוצים לדאוג לבן/בת הזוג, הילדים והנכדים. אך, אם נודה על האמת, ביטוח זו הוא חלק חשוב מאד מחיינו. יש הטוענים, בבדיחות הדעת, כי הסטטיסטיקה קובעת ש-100% מהאנשים שנולדים, ילכו לעולמם ביום זה או אחר. השאלה, האם תשאירו אחריכם מספיק הון לחיים נוחים לאנשים שחשובים לכם כל כך? אספנו עבורכם חמש המלצות חשובות לבחירת ביטוח החיים המתאים לכם.

1. כמה כסף המשפחה שלכם תצטרך?

חלק בלתי נפרד מתכנון פוליסת ביטוח החיים הוא בחינה של הסכום שמשפחתכם תקבל כאשר תלכו לעולמכם, כדי לשמור על רמת החיים שלה הורגלו. חלק מהמשפחות זקוקות לסכום של מאות אלפי שקלים ומשפחות אחרות זקוקות למיליוני שקלים. תוכניות ביטוח החיים השונות מציעות בדרך כלל אפשרות לקבוע את סכום הפיצויים המדויק ולשלם את הפרמיה בהתאם לסכום זה.

בהקשר לגובה התשלום, חשוב לדעת כי בגיל צעיר, כאשר אתם בריאים, העלות השנתית של הפוליסה תהיה נמוכה יותר. בכל שנה היא עולה מעט. אם אתם מבוגרים או שבריאותכם רופפת, יתכן וחברות הביטוח לא יסכימו לבטח אתכם או ידרשו סכום גבוה לביטוח. לכן, חשוב להזמין את הפוליסה בגיל צעיר ככל האפשר.

2. האם חברת הביטוח שלכם יציבה?

אינכם יודעים כמה זמן יעבור מהיום בו תזמינו את הפוליסה ליום שבו תצטרכו לממש אותה. לכן, חשוב לבחור בחברה יציבה ומוכרת על מנת שתוכלו לדעת כי גם בעוד מספר עשורים הכספים שהשקעתם בביטוח החיים לא ייעלמו. נדיר מאד שחברות ביטוח יציבות "פושטות רגל" ובמקרים חריגים בדרך כלל ממשלות מעניקות סיוע כספי לחברת הביטוח על מנת שתוכל להתקיים.

רצוי לרכוש את הפוליסה ישירות מחברת הביטוח עצמה ולא מסוכן הביטוח. שכן, אינכם יודעים אם בעוד שלושים או ארבעים שנים משרדו עדיין יהיה פעיל. אם אתם רוכשים את הפוליסה ישירות מהחברה יהיה לכם קל לשמור את פרטי ההתקשרות ולהעביר אותם לבני המשפחה.

3. בחרו חברה עם שירות לקוחות מקצועי

בכל פוליסת ביטוח, ובמיוחד בביטוח החיים, שירות הלקוחות של החברה חשוב מאוד. אם המשפחה שלכם תרצה לממש את הפוליסה כאשר תלכו לעולמכם, לא כדאי להעמיד אותם מול קשיים ביורוקרטיים רבים. נסו לוודא מה התהליך שיצטרכו לבצע על מנת לממש את הפוליסה, והקלו עליהם באמצעות שמירה של קובץ דיגיטלי וגרסה מודפסת של הפוליסה, תנאיה ומספר הפוליסה.

4. שינוי המוטבים כאשר המשפחה גדלה

נוסף ילד או נכד חדש למשפחה שהייתם רוצים שייהנה מביטוח החיים שלכם? בניגוד לצוואה שבה אתם יכולים לרשום שאתם רוצים לחלק את הרכוש שווה בשווה בין כל הנכדים והילדים בלי לציין שמות, בביטוח חיים מגדירים את המוטבים עם שם ותעודת זהות מראש. לכן, כאשר המשפחה גדלה ואתם רוצים לבצע את השינוי כדאי לוודא מראש שחברת הביטוח בה בחרתם תאפשר לכם לעשות את השינוי הזה לאורך כל תקופת הפוליסה.

5. האם אפשר להקדים תשלום בעת מחלה קשה?

חלק מחברות הביטוח הגדולות מציעות כיום גם תוכנית של הקדמת תשלומי ביטוח חיים במקרה של מחלה סופנית. נכון, לא נעים לחשוב על כך, אבל אם חלילה תחלו במחלה שלא ניתן להחלים ממנה, תוכלו לבקש לקבל חלק מהכספים ולסייע למשפחתכם לעמוד בהוצאות הגבוהות בתקופה שאינכם יכולים לעבוד.

כיסוי זה מוגדר כהרחבה ובדרך כלל תצטרכו להוסיף סכום חודשי לפרמיה על מנת להוסיפו. כאשר אתם משווים בין החברות השונות, כדאי לבדוק אילו הרחבות נוספות הן מציעות והאם יש באפשרותכם לקבל חלק מהפיצוי עוד בחייכם.

לסיכום, ביטוח החיים הוא חלק בלתי נפרד מניהול הסיכונים האישי שלנו.

הוא משמש כאמצעי לוודא כי רמת החיים של המשפחה לא תשתנה כאשר לא נהיה כאן יותר. לכן, בחרו אותו בחכמה.

חשוב לדעת כי גיל סיום הביטוח במרבית החברות הוא 75, ולכן לאחר גיל זה לא תוכלו לקבל חזרה את מרכיב ה"ריסק" בביטוח. את מרכיב החיסכון, לעומת זאת, תוכלו למשוך בכל עת.

כדאי להשוות את המחירים ולהזמין את הפוליסה המתאימה ביותר עבורכם ועבור המשפחה שלכם.





1
נגישות