LG פותחת חנות מותג ראשונה בקניון שבעת הכוכבים

LG פותחת חנות מותג ראשונה בקניון שבעת הכוכבים

כמה עולה שם LG G5? בדיוק אותו מחיר שהוא עולה בבאג

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

כמה יעלה לכם LG G5 בחנות המותג שפתחה החברה היום בקניון שבעת הכוכבים? בדיוק אותו מחיר שהוא עולה בחנות באג – 3,400 שקל, אך פחות ממחירו בסלקום ובפרטנר (3,450 שקל) ובפלאפון (3,500 שקל). החברה, בשיתוף היבואן הרשמי רונלייט, השיקה היום את החנות הראשונה מתוך 6 שייפתחו בעתיד הקרוב, כאשר מצד אחד היא משווקת שם את כל מוצרי המובייל של החברה, אך מצד שני היא מנסה שלא להתחרות במשווקים האחרים: "החנות היא לא באוריינטציה מכירתית. אין לנו עניין להתחרות בלקוחות הגדולים שלנו. לכן אנחנו פותחים כאן בקומה השנייה, שהיא קומת האוכל והביגוד", הסביר באירוע ההשקה זיו קוריצקי, סמנכ"ל השיווק של LG בארץ.

אז אם באופן כמעט מופגן המטרה בפתיחת חנויות המותג LG היא לאו דווקא למכור מכשירים, מדוע בוחרת LG לעשות זאת? נראה של-LG יש כמה מטרות: ראשית, למצב את עצמה כמתחרה רבת עוצמה לסמסונג, שפתחה בשנים האחרונות חנויות מותג משלה, ושנית, להגיע אל משתמשי הקצה ולשווק הרבה יותר מהמכשירים עצמם – שירותי מעבדה ואביזרים נלווים: "אין כמעט מוצר של LG שלא יוצג בחנות. בחנות תהיה מעבדה – מה שנוכל לתקן במקום נתקן במקום, ומה שלא – ניקח ונחזיר תוך זמן קצר. במקום יישבו טכנאי או שניים", אמר קוריצקי.

כך או כך, המחירים בחנות זהים למחירים באתר של LG מובייל, אך קנייה בחנות הפיזית מאפשרת גם טרייד-אין למכשירי LG ישנים, גיבוי של אנשי הקשר, ואולי הכי חשוב – התנסות במוצרים עצמם. זאת, בניגוד להזמנה באתר או רכישה בחנויות רבות אחרות שלעתים לא מחזיקות מכשיר פתוח להדגמה ומאלצות את הלקוח לקנות "חתול בשק".

המתחרה הקוריאנית סמסונג פתחה מספר חנויות מותג בישראל כבר בשנת 2015. החנויות של סמסונג מעוצבות מאוד וממוקמות בקניונים ובנקודות בילוי ברחבי הארץ, כאשר המטרה – בדומה למטרה של LG – היא להעשיר את חוויית המותג, לאפשר ללקוחות להתנסות במכשירים, אבל בעיקר להתחרות במפעילות הסלולר. היתרון הגדול של פרטנר, סלקום ופלאפון הן מעבדות השירות הממוקמות בסניפי המכירה. לקוחות הבאים לתקן מכשיר, נגררים מהר מאוד לשדרוג המכשיר לדגם חדש יותר. גם סמסונג וגם LG רוצות ליהנות מהיתרון הזה. לא במקרה, כאשר סמסונג פתחה לאחרונה את חנות המותג שלה בקניון איילון ברמת גן, היא דאגה להציב בכל רחבי העיר שלטי פרסום המבשרים על מעבדת התיקונים הממוקמת בסניף. לקוח המגיע לתקן מכשיר הוא מכרה זהב עבור החברה. ניתן למכור לו אבזרים, חבילות הרחבה לאחריות וכמובן מכשיר חדש.

יתרון אחר בחנויות של סמסונג ושל LG הוא שאפשר לרכוש אביזרים שונים עבור מוצרי החברה, שלא תמיד קל להשיג בנקודות מכירה אחרות, כמו מטענים מקוריים, סוללות, מקלדות עבור סמארטפונים וטאבלטים וגם אוזניות.

בסופו של דבר, הצעד של סמסונג ו-LG חשוב מאוד. אולי אין לו בשורת מחיר עבור הלקוחות, אבל הוא מציע יתרונות רבים לצרכנים. יש לקוות שיצרניות נוספות ימשיכו את המגמה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות