לקוחות לאומי קארד? אולי גם לכם מגיע כרטיס חינם לקולנוע (ולא ב-1+1)

לקוחות לאומי קארד? אולי גם לכם מגיע כרטיס חינם לקולנוע (ולא ב-1+1)

מדובר בלקוחות שרכשו קופוני 1+1 במסגרת תוכנית הפינוקים של לאומי קארד, אך לא ניצלו אותם תוך חודשיים

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

רבים מלקוחות לאומי קארד יקבלו בקרוב כרטיס חינם לסרט, ולא משום שלאומי קארד אוהבת לפנק-לפנק-לפנק, אלא משום שלאורך שנים היא גרמה ללקוחותיה להפסיד הרבה מאוד כסף. מדובר בלקוחות שרכשו קופוני 1+1 במסגרת תוכנית הפינוקים של לאומי קארד, אך לא ניצלו אותם תוך חודשיים. במקרים אלו – ומדובר במקרים רבים מאוד – לאומי קארד לא החזירה את הכסף ללקוחות וגם לא איפשרה להם לקבל ארכה למימוש השובר. שווי הפיצוי הוא כ-4 מיליון שקל, והוא יינתן לקרוב ל-100 אלף לקוחות.

התובע, שיוצג ע"י עו"ד דוד מזרחי ועו"ד אורלי בן־עמי (ת"צ 14851-07-14), טען שלכל הפחות לאומי קארד אמורה לאפשר לו לקבל את התמורה שאת מחירו המלא כבר שילם (כלומר, במקום 1+1, לתת לו מוצר אחד). לטענתו, זה גם מה שניתן להבין מנוסח הסעיפים בחוזה. התובע לא טען שהתוקף המוגבל לחודשיים אינו מופיע בחוזה, אלא שמדובר בתנאי מקפח בחוזה אחיד.

לאומי קארד: "חוק הגנת הצרכן לא חל עלינו"

ומה השיבה לאומי קארד? ראשית, היא טענה שהיא בכלל לא כפופה לחוק הגנת הצרכן, משום שהיא תאגיד עזר בנקאי.
בנוסף, היא טענה שההטבה היא רכישת שני מוצרים במחיר אחד ולא רק הענקת המוצר או השירות השני חינם. עוד היא טענה שהמוצר הנוסף ניתן ללקוח על חשבונה או על חשבון בית העסק.
התובע טען שלאומי קארד משלמת לבית העסק רק כאשר ההטבה ממומשת, ושהיא משתמשת בכספי הטבות הלא ממומשות כדי לסבסד הטבות ממומשות, כלומר, משתמשת בכספו של לקוח אחד על מנת לממן הטבה ללקוח אחר.
התביעה הוגשה בשנת 2014, ובינואר 2016 החלה לאומי קארד לציין בתקנון התוכנית הערה שמבהירה את תוקף השוברים ואת העובדה שהלקוח מפסיד את כספו כאשר אינו מנצל אותם בזמן.

ההטבה הכי פחות מנוצלת: כרטיסי קולנוע

כאמור, הצדדים גיבשו הסדר פשרה, שלפיו הפיצוי ללקוחות יהיה כרטיס לסרט קולנוע, וזאת משום שלפי נתוני לאומי קארד, זו ההטבה שהכי הרבה לקוחות לא הספיקו לממש בזמן.

הקבוצה שתקבל פיצוי היא "לקוחות לאומי קארד שרכשו ממנה שוברי קנייה למסעדות, אטרקציות וסרטים במסגרת תוכנית ההטבות 1+1, שפג תוקפם ללא שהשתמשו בהם, וללא שקיבלו מלאומי קארד כל החזר כספי או אחר בגינם, בשבע השנים שקדמו להגשת התובענה".
מאחר שלאומי קארד יודעת מה מקום המגורים של הלקוחות, היא תדאג שאפשר יהיה לממש את הכרטיסים באחד מחמישה בתי קולנוע בארץ. גם הכרטיסים האלה יהיו בתוקף לחודשיים בלבד, ומי שלא יממש אותם – לא יהיה זכאי לפיצוי נוסף.
הזכאים לפיצוי יקבלו הודעה הן בדף הפירוט החודשי שהם מקבלים מלאומי קארד והן במסרון לסלולרי. ההודעה תופיע גם באתר האינטרנט של לאומי קארד. מדובר ב-97,927 לקוחות, כשגובה הפיצוי המדויק הוא 3,819,153 שקל (לפי חישוב של 39 שקל לכרטיס לסרט).

השופטת שושנה אלמגור אישרה את הסכם הפשרה.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות