כרטיסי ה-Pay-Back של לאומי קארד מבטיחים להחזיר כסף. איך זה עובד והאם הם משתלמים?

כרטיסי ה-Pay-Back של לאומי קארד מבטיחים להחזיר כסף. איך זה עובד והאם הם משתלמים?

לאומי קארד השיקה כרטיס אשראי Super Pay-Back ו-Total Pay-Back, האחד מבטיח החזר על קניות ב-10 רשתות שיווק, השני מבטיח החזר על כל קנייה באשר היא. מה גובה ההחזר ואיך תקבלו אותו?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לכל רשת יש מועדון לקוחות משולב בכרטיס אשראי – אבל בלאומי קארד מציעים כרטיס אשראי שפועל הפוך ושמו Super Pay-Back: כרטיס אשראי שמבטיח החזר כספי ברשתות שיווק שונות. אז האם שווה להנפיק עוד כרטיס אשראי, כדי לקבל החזר של 2.5% על הקניות בסופר? ואיך בכלל מקבלים את ההחזר הזה? וזה אגב לא הכרטיס החדש היחיד של לאומי קארד. יש גם כרטיס שמיועד לקבלת החזר כספי כללי, מחוץ לרשתות השיווק, ושמו Total Pay-Back. האם שווה להנפיק אותו כדי לקבל החזר של 1% מכל הקניות שלנו?

הכרטיסים החדשים הושקו ממש בימים אלה, ולמצטרפים כעת ניתנת הטבת הצטרפות של 5% החזר ל-3 חודשים ופטור מדמי כרטיס לשנה.

המהלך של לאומי קארד אמור לתת מענה לפירוק השותפות שלה עם שופרסל, שסיימה את ההסכם והקימה מועדון הלקוחות החדש שלה עם חברת כאל (היכנסו לכתבה בפואנטה לקבלת פרטים חשובים על מועדון הלקוחות שופרסל – כאל). מדובר בשני כרטיסים בקונספט חדש וחסר תקדים, שכן הרעיון שעומד מאחוריהם הוא שאין נאמנות לשום רשת או מותג.

לאומי קארד Super Pay Back

בתחום רשתות המזון, כרטיס super pay-back הוא סוג של מהפכה תפיסתית, שכן לשתי המתחרות, ישראכרט וכאל, יש הסכמים עם רשתות המזון הגדולות (רמי לוי ושופרסל בהתאמה). ישראכרט גם השיקה כרטיס עם יינות ביתן, ששמו Daily+, אשר מבטיח כסף חזרה (קאשבק). עד כה לא היה כרטיס אחד שמאפשר לקבל החזר כספי מכמה רשתות מזון בלי תלות בהיותך חבר מועדון.

מבחינת לאומי קארד, הרעיון הוא שבעוד שיש הרבה מאוד צרכנים שיש להם כרטיס מועדון לרשת מזון, יש רבים אחרים שלא רוצים להיות כבולים ולכן יעדיפו לקבל החזר על קנייה ברמי לוי, שופרסל, ויקטורי וכו' – בכל פעם ברשת אחרת.

האם Super Pay-Back של לאומי קארד יכול להחליף את כרטיסי המועדון הרגילים של רשתות המזון?

כן ולא. מצד אחד, ברשתות המזון נוהגים להציע כרטיס מועדון רחב שמציע מגוון הטבות, כולל הטבות בתדלוק או צבירת נקודות בתוך הרשת. כך למשל, חברי מועדון לקוחות שופרסל מקבלים באמצעות כרטיס המועדון 5% הנחה על כל המותג שופרסל. מצד שני, כרטיסי המועדון הייעודיים מגבילים את הלקוחות.

בכל מקרה, קהל היעד של לאומי קארד הוא כנראה בעיקר מי שאין לו שום כרטיס מועדון או מי שלא תמיד קונה בסופרמרקט קבוע.



כאמור, לאומי קארד השיקה גם כרטיס שמעניק החזר על כלל הקניות – ולא רק ברשתות המזון. מדובר בכרטיס Total Pay-Back, וההחזר בו עומד על 1%.

אז מהן האותיות הקטנות של כרטיסי ההחזר? הנה תשובות לכל השאלות

באיזה אופן ניתן ההחזר על הקניות?

ההחזר ניתן כנקודות למימוש בגיפט קארד  הדיגיטלי החדש של לאומי קארד.

הגיפט-קארד תקף בעשרות רשתות מובילות. טעינת הכסף שנצבר נעשית עצמאית על-ידי הלקוח, באמצעות אפליקציית Mygift.

באיזה אופן ניתן לממש את ההחזר, והיכן?

את ההחזרעל הקניות, כאמור, אי אפשר להכניס לבנק, משום שלא מדובר בכסף מזומן. אפשר רק להשתמש בנקודות באמצעות הגיפט קארד ברשתות שונות שיש ללאומי קארד הסדר איתן, וזאת רק לאחר שנצברו75 נקודות ומעלה.

באילו רשתות מזון מקבלים החזר כספי בכרטיס Super Pay-Back של לאומי קארד?

הכרטיס רלבנטי ב-10 רשתות המזון הגדולות בארץ: רמי לוי, שופרסל, מגה בעיר, יינות ביתן, יש, ויקטורי, יוחננוף, אושר עד, חצי חינם וטיב טעם.

מה גובה ההחזר הכספי בכרטיס Super Pay-Back?

מדובר בהחזר כספי של 2.5% מהקנייה.

מה גובה ההחזר הכספי ב-Total Pay-Back?

1% אחד מהקנייה בחנויות, 0.5% מהתשלומים למוסדות ממשלתיים.

האם מקבלים החזר על כל סכום של קנייה?

לא. בשני הכרטיסים, ההחזר יינתן לסכום של עד 2,000 שקל בשנה.

כשמדובר בכרטיס Super Pay-Back, התנאי הוא שהרכישות ברשתות המזון מהוות עד מחצית מסך השימוש בכרטיס. יתר העסקות לא יזכו בנקודות כלל, ולא ניתן יהיה "לגרור" את סכום העסקות העודף לחודש העוקב לצורך קבלת נקודות בחודש העוקב.

כמה זמן אפשר לצבור נקודות?

לפי התקנון, צבירת נקודות יעשה במהלך שנה קלנדרית, החל ממועד חיוב ינואר ועד למועד חיוב דצמבר.

מתי אפשר להמיר את הנקודות?

ניתן להמיר נקודות אלו החל ממועד החיוב השני בכרטיס ממועד הפעלתו, ולמשך שלוש שנים ממועד הנפקת הכרטיס.

האם מדובר בכרטיס חינמי?

לא, החל מהשנה השנייה יש לשלם דמי כרטיס של כ-15 ש"ח לחודש.

מה קורה עם כרטיס האשראי שופרסל-לאומי קארד?

כאמור, וכפי שפורסם בפואנטה בהרחבה, ההסכם בין שופרסל ללאומי קארד הסתיים. מי שמעוניין להיות חבר מועדון שופרסל, צריך להנפיק כרטיס אשראי של כאל המשותף לה ולשופרסל.

האם אפשר לצבור במקביל גם נקודות נוסע מתמיד?

לא. לקוחות הרשומים ל"מסלול מועדוני תעופה" בכרטיסי אשראי לאומי קארד אחרים שברשותם, לא יהיו זכאים ליהנות משני המסלולים.

האם אפשר ליהנות במקביל גם מתוכנית "הנחות פלוס"?

לא, לא ניתן לצבור נקודות בגין עסקות המזכות בהנחה במעמד החיוב (בתי עסק המשויכים לתוכנית "הנחות +"). הלקוח כמובן כן יכול ליהנות מההנחה במעמד החיוב הניתנת במסגרת תוכנית "הנחות +".

האם בעלי הכרטיס נהנים מתוכנית הפינוקים?

כן. כלל כרטיסי ה-Pay-Back מצורפים, אוטומטית, גם לתכנית הפינוקים וההטבות תמורת פינוק של לאומי קארד. בנוסף,הכרטיס מצורף אוטומטית לשירות לאומי קארד Pay-Back הכללי.

אז האם כרטיסי ה-Pay back של לאומי קארד משתלמים?

בסופו של דבר, כל צרכן היה רוצה לשלם פחות על הקניות שלו בסופר. לאומי קארד מאפשרת כאן לקבל החזר על קניות בהיקף של 80,000 שקל בשנה, אך לא בצורה של החזר מזומן אלא בצורה של רכישות.

זה אמנם לא מעט, אבל יש סייגים והגבלות שחשוב להכיר כדי למצות את ההחזר עד תום – כשבראש ובראשונה צריך לזכור שהסכום המירבי הוא 2,000 שקל בשנה.

כך למשל, אם קניתם בסופר ב-1,500 שקל בחודש מסוים, וכלל הרכישות שלכם בכרטיס באותו חודש הוא 2,800 שקל – לא תוכלו לקבל החזר על כל אותם 1,500 שקל, אלא רק עד מחצית הסכום מכלל הרכישות, כלומר – החזר של 2.5% מ-1,400 שקל. מדובר בסכום של 35 שקל בלבד – שיופיע כזיכוי שאותו תוכלו לממש רק כאשר הסכום יעלה ויצטבר ל-75 שקל. 

צרכנים שיצליחו למצות את ההטבה – יוכלו ליהנות ממנה, אבל ייתכן שיהיו גם כאלה שיתעייפו בדרך או שימצו אותה רק בחלקה.

בנוסף, אם לוקחים בחשבון את עלות הכרטיס החל מהשנה השנייה, הרי שיש לקזז מאותם 2,000 שקל סכום של כ-180 שקל, כלומר – הוא מספק החזר בשווי 1,820 שקל לקניות ברשתות שונות.

לאומי קארד משיקה גם את אפליקציית MyGift

העובדה שאנחנו מסתובבים עם כרטיס פלסטיק בארנק כדי לממש הטבה, הולכת והופכת לחסרת היגיון בעידן הדיגיטלי של היום.

לכן, במקביל לשני הכרטיסים, משיקה לאומי קארד גם את אפליקציית MyGift – פלטפורמה דיגיטלית לתווי השי המוכרים.

ניתן לקבל באמצעותה גיפט-קארד (Gift Card) לאומי קארד דיגיטלי ישירות לנייד, לשלם בקופות באמצעות הטלפון, לצפות בפירוט החיובים ולהמיר כרטיס פיזי לדיגיטלי.

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:



פואנטה

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות