באילו מקרים מטפל עורך דין נזיקין?

באילו מקרים מטפל עורך דין נזיקין?

ננשכתם על ידי כלב? נפלתם במרחב ציבורי? אלה רק חלק מהסיטואציות שבהן הגשת תביעה באמצעות עורך דין לענייני נזיקין יכולה להביא להשגת פיצוי

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

דיני נזיקין הם חלק משמעותי מספר החוקים בישראל. הם מבוססים על פקודת הנזיקין שהשאיר לנו המנדט הבריטי וכמובן שהתעדכנו במשך השנים. באופן טבעי, כל תביעת נזיקין מעלה שלל סוגיות מורכבות: האם גורם הנזק אכן אחראי לכך ועד כמה הייתה לו שליטה על ההתרחשויות, האם הייתה רשלנות ומהי משמעותה, מהן זכויותיו של מי שנגרם לו נזק, אם נקבע פיצוי כיצד הוא יינתן ועוד.

בהתאם בכל מקרה שבו נגרם לכם נזק ואתם רוצים לקבל על כך פיצוי, או שלחילופין אתם מואשמים כי גרמתם נזק, במזיד או בטעות, כדאי לפנות לעו"ד מומחה לדיני נזיקין.

תביעה בעקבות נשיכה של כלב

במקרה שבו נגרם לאדם נזק בגין נשיכה של כלב, קובע החוק כי האחריות על המעשה היא לא של הכלב כמובן אלא של בעליו. בהתאם עורך דין נזיקין יכול לעזור לאותו אדם שננשך או נפגע בדרך אחרת לתבוע את בעל הכלב, בין אם התרשל ובין אם לאו. לעומת זאת כן נדרשת הוכחה של הנזק.

אם הכלב שלכם תקף אדם, עורך דין מומחה לנזיקין יוכל לסייע לכם להתגונן בפני תביעה על בסיס 3 אפשרויות שמפורטות בפקודת הנזיקין (סעיף 41 ב): התגרות בכלב מצד האדם שנפגע, הסגת גבול (כלומר אם האדם נכנס לנדל"ן ששייך לכם ללא רשות) ותקיפה של אותו אדם (אתכם, או קרוב משפחה מדרגה ראשונה).

נפילה במרחב הציבורי

עוד מצב שבו מטפל עורך דין נזיקין הוא נפילה בשטח ציבורי.

עפ"י החוק כל רשות מקומית חייבת לוודא שהמרחב הציבורי בטוח לציבור הרחב, כולל תאורה תקינה, ניקוז אפקטיבי, הסרת מכשולים, נקיטת אמצעי זהירות כשמתבצעות עבודות ועוד.

אדם שנופל במרחב הציבורי ונפגע עקב רשלנות של הרשות המקומית רשאי לתבוע אותה. כך למשל אם בגלל מדרכה לא תקינה אדם מועד או אם ישנו בור שלא סומן והציבור לא הוזהר מפניו. עוד לפני שמגיעים לעורך הדין המומחה לנזיקין חשוב לצלם באופן ברור ומדויק את מקום הפגיעה, מכמה זוויות, כדי שניתן יהיה להוכיח שאכן היה מפגע. אם היו עדים להתרחשות, כדאי לבקש מהם פרטים כדי שאפשר יהיה ליצור איתם קשר במידת הצורך.

כמו כן נדרש תיעוד לפגיעות הרפואיות השונות עקב הנפילה.

עורך דין נזיקין ותאונות דרכים

עורך דין נזיקין עוסק גם בתאונות דרכים שגורמות לנזקים לכלי הרכב, ובעצם בכל נזק שנגרם למכונית.

אם בנוסף לפגיעה ברכב הייתה גם פגיעה פיזית, ומוגשת תביעת נזיקין ע"י עורך דין, חשוב להצטייד בחוות דעת רפואיות רלוונטיות. כדאי לדעת שהנזק עשוי להיות מורכב מסעיפים רבים כולל למשל הפסד שכר עתידי עקב פגיעת הגוף, הוצאות נסיעה והוצאות בגין הטיפולים עצמם, תשלום עבור עזרה כולל בעתיד אם תידרש כזו עקב הפגיעה, ועוד.

לנוכח מורכבות התיקים, חשוב לפנות אל עורך דין נזיקין מיומן במיוחד.

עוד כתבות מעניינות בפואנטה:





1
נגישות