טיפים שימושיים לארגון המטבח שלכם

טיפים שימושיים לארגון המטבח שלכם

אם אתם מרגישים שהמטבח שלכם כל הזמן מבולגן, שאתם לא מוצאים כלום ושחסר לכם מקום – היכנסו לטיפים לארגון המטבח

ארגון המטבח
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

יש כל מיני דרכים לוודא כי המטבח שלכם תמיד יהיה מסודר, מאורגן ונקי. זה הזמן להכיר אותן, כדי שתוכלו לבחור את אלה שהכי מתאימות לכם, למטבח ולצרכים שלכם.

מיינו את קופסאות הפלסטיק

אין הרבה דברים מעצבנים יותר, מאשר לפתוח את הארון שמכיל את קופסאות הפלסטיק ולהצית מפולת, שבסופה חצי מהקופסאות נמצאות על הרצפה. הם אוסף הקופסאות שלכם יצא משליטה, כדאי לבדוק אם חלק מהן כדאי כבר לזרוק. חפשו קופסאות עם כתמים או סדקים, או כאלה שלא נסגרות כמו שצריך. לאחר מכן, תסדרו אותן בחזרה בארון, בצורה מסודרת ויעילה.

בחרו את הברז הנכון

מה הקשר בין משהו כל כך שולי ומובן מאליו כמו ברז, לבין ארגון המטבח? ובכן, בחירת הברז הנכון יכולה לעזור לחסוך מקום ולבשל בצורה מסודרת. ברז נשלף למטבח למשל, מאפשר לשטוף כלים גדולים בתוך הכיור, וכך עוזר לכם לחסוך את המקום בו הם תופסים על השיש. כמובן שברז טוב הוא גם כזה שאינו מתיז ומאפשר לכם לשמור על המטבח יבש. כאשר יש רטיבות מתמשכת, הדבר עלול לעודד היווצרות עובש.

שימו חפצים שימושיים בקדמת הבמה

במקום לבזבז חצי מזמן הבישול בחיפוש אחר תבלינים, מגבות נייר, כלים ועוד, סדרו את הארונות כך שבחלק הקדמי שלהם יהיו מונחים החפצים השימושיים ביותר.

אספו את כל השקיות במקום אחד

שקיות ניילון יכולות להיערם באופן משמעותי, תוך זמן קצר מאוד. איך מתמודדים עם זה, ועדיין שומרים מספיק שקיות לעתיד? משתמשים במתקן שקיות פשוט, שבו ניתן לדחוס את כולו, וממנו אפשר לשלוף שקית בדיוק מתי שאתם צריכים.

השתמשו במכלי מזון שקופים במקרר ובארונות

לפני שאתם חושבים על אחסון יעיל במקרר, כדאי לנקות אותו, לבדוק תאריכי תפוגה של מוצרים וכו'. כדאי גם לוודא שהגדרות הטמפרטורה והלחות מתאימות, וכך למנוע מהמזון להתקלקל מהר מדי. לאחר מכן, העבירו כמה שיותר מהמאכלים ומהמוצרים במקרר לקופסאות שקופות, כך שתוכלו לדעת מה יש בכל אחת מבלי לפתוח אותן. גם בארונות כדאי להשתמש בקופסאות שקופות, או לחלופין בקופסאות רשת.

היעזרו בארון על גלגלים

אם אין לכם הרבה מקום אחסון, אתם יכולים להשקיע בארונית מתגלגלת, שמשמשת בתור אי נייד. אפשר למצוא ארוניות כאלה בגדלים שונים, כולל כאלה שחוסכים הרבה מאוד מקום. בדרך כלל נהוג להניח שם בקבוקי שמן, בצלים, תפוחי אדמה ועוד.

כתבו דברים חשובים על לוח מחיק

לוח מחיק עוזר לכם לעקוב אחר המצרכים שנגמרים וצריכים לקנות, וגם אחר המטלות של בני ובנות המשפחה. כך, הארונות שלכם תמיד יכילו את מה שאתם צריכים, וגם תוכלו לעקוב אחר הניקיונות והמטלות.

תלו דברים כדי לחסוך מקום

אין לכם כמעט מקום על השיש או בארונות? אתם יכולים לתלות כלים שונים, באמצעות מדפים ופתרונות נוספים. למשל, את אוסף הסכינים שלכם ניתן להצמיד למגנט, שמוצמד לקיר ומאפשר גישה נוחה.

לסיכום

אם המטבח שלכם מתבלגן בקלות, תזכרו שיש דרכים למנוע את זה. בהצלחה.

1
נגישות