ווינטר לייטס בגן הבוטני בירושלים: בילוי מושלם בחורף 2023

ווינטר לייטס בגן הבוטני בירושלים: בילוי מושלם בחורף 2023

אם אתם מחפשים בילוי בירושלים, עם ילדים או בלעדיהם, אל תחמיצו את Winter Lights בגן הבוטני : ערב של אורות וצלילים באווירה קסומה

Winter Lights הגן הבוטני בירושלים ווינטר לייטס
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

הגן הבוטני בירושלים הוא אחד המקומות היפים בארץ – ובימים אלה הוא יפה מיוחד. אם אתם מחפשים המלצה לבילוי בירושלים, אל תחמיצו את ווינטר לייטס בגן הבוטני. ההמלצה הזאת רלבנטית לכ-ולם, החל מאלה שמחפשים בילוי עם הילדים, דרך כאלה שמחפשים בילוי זוגי ועד כאלה שרוצים לקפוץ לשם לבד. כמו בשנה שעברה, גם בחורף 2022 המבקרים ב-Winter Lights לא יצליחו שלא להתענג על השילוב הקסום בין הצמחייה העשירה לבין התאורה המיוחדת – מה שמייצר אווירה קסומה שעוטפת כל מי שנכנס לגן. אגב, זהו גם לא בילוי יקר יחסית (המחירים וההנחות בסוף הכתבה), אבל הכרטיס התייקר ב-10 ש"ח בהשוואה לשנה שעברה.

בשנה שעברה המיצג היה פתוח רק עד 31.12.21, אבל השנה תוכלו ליהנות ממנו עד 31.1.23.

ווינטר לייטס בגן הבוטני בירושלים – לטייל בין צבעים וצלילים

הרעיון מאחורי ווינטר לייטס בגן הבוטני בירושלים הוא לגרות כמעט את כל החושים, במופע המזכיר אווירת חג מולד וחו"ל. העיניים נשטפות בצבעים ואורות, האוזניים נהנות מצלילי מוזיקה שבוקעת מרמקולים הפזורים בכל רחבי הגן ומי שרעב ימצא כמובן מענה גם הוא (פיצה, לחמניה בנקניקיה, צ'יפס ונאגטס, תפוח אדמה מוקרם, קרפ צרפתי, ופל בלגי ושתייה).

ווינטר לייטס בגן הבוטני בירושלים - אחת הנקדות הקסומות במסלול. צילום: דפנה הראל כפיר
ווינטר לייטס בגן הבוטני בירושלים – אחת הנקדות הקסומות במסלול. צילום: דפנה הראל כפיר

פואנטה בטלגרם

מדי ערב, עם רדת החשיכה, האורות נדלקים בזה אחר זה בשלל צבעים – תחת השרביט של גיל טייכמן וצוותו. לא פחות מכ-2.5 מיליון נוריות קטנות תלויות בגן, כאשר מדובר בנורות לד וחסכוניות בחשמל. המסלול אינו ארוך (אולי אפילו קצר מדי). אורכו קילומטר בלבד, והוא מתאים לכל גיל, גם לילדים, למשפחות עם עגלות או לאנשים מבוגרים. הצעידה נמשכת כחצי שעה.

באופן טבעי, את התפאורה למופע Winter Lights מספקת הצמחייה העשירה והאגם היפה שבכניסה לגן. על העצים שעליהם נשרו פזורות נורות צבעוניות, פרחי הלוטוס באגם זוהרים ונרות חנוכה מאירים. הצעידה נמשכת כחצי שעה לכל היותר.

אייל מציץ בין העצים: WinterLights בגן הבוטני. צילום: דפנה הראל כפיר
אייל מציץ בין העצים: WinterLights בגן הבוטני. צילום: דפנה הראל כפיר

בין הצמחים המוארים מציצות גם דמויות של איילים וגם דמויות של שחקנים מקושטים בתחפושות מפוארות שצדות את עיני הילדים. סככה מוארת בנוריות צהובות משמשת כבית קפה קטן. ברחבי המסלול יש גם כמה עמדות צילום חמודות, האחת בצורת נורה, אחרת בצורת לב.

ווינטר לייטס – ואיך אפשר בלי אוכל?

העצים המוארים משתקפים במימי האגם ומכפילים את מימד הצבעוניות. לכל זה מתווספת מוסיקת רקע של התזמורת הסימפונית ירושלים המנגנת שירים ישראלים אהובים ויצירות קלאסיות.

כאמור, יש גם דוכני אוכל עם מנות שונות, כולל מנות חורפיות כמו ערמונים קלויים, מרק, סנגרייה, שוקו ועוד. לקראת סוף המסלול ניצבים גם דוכני אמנות של אמנים ישראלים.

שלכת בתערוכת ווינטר לייקס בגן הבוטני בירושלים. צילום: דפנה הראל כפיר
שלכת בתערוכת ווינטר לייקס בגן הבוטני בירושלים. צילום: דפנה הראל כפיר

הגן הבוטני בירושלים – רקע

הגן הבוטני האוניברסיטאי בגבעת רם בירושלים, המשתרע על שטח של כ-120 דונם, הוא פנינה של טבע בלב ירושלים. בשנים האחרונות יש בגן פעילויות רבות שהופכות אותו למרכז בילוי ותיירות במקביל להיותו מרכז מחקרי הכולל אוסף מגוון של צמחים מכל העולם בתצוגה גיאוגרפית.

זהו הגן הבוטני הגדול בישראל, ובו אוסף הצמחים החיים הגדול ביותר בישראל ובמזרח התיכון. בגן גדלים יותר מ-7000 מינים וזנים של צמחים שונים מהעולם, המוצגים בשש חלקות גיאוגרפיות (אפריקה הדרומית, אירופה, אמריקה הצפונית, אוסטרליה, דרום-מערב ומרכז אסיה והים התיכון). חלקות הגן מדמות את נופי הצומח של כל אזור ומציגות פריחות מרהיבות לאורך כל השנה. לאורך כל השנה מומלץ לעקוב אחרי הפעילויות בגן, כי יש בו פעילות מתחלפת.

תערוכת Winter Lights בגן הבוטני בירושלים. חבל שהמסלול נגמר מהר כל כך
תערוכת ווינטר לייטס בגן הבוטני בירושלים. חבל שהמסלול נגמר מהר כל כך. צילום: דפנה הראל כפיר

במקביל ל-WINTER LIGHTS מתקיימת למשל תערוכה מיוחדת אחרת בגן – שכדאי בהחלט לפנות זמן ולהגיע אליה. מדובר בתערוכה "לראות את הבלתי נראה" (SEEING THE INVISIBLE). קשה להסביר במילים עד כמה התערוכה הזאת שונה – וזאת משום שהמיצגים בה אינם מוצגים פיזית, אלא ניתנים לצפייה רק דרך הסמארטפון באמצעות טכנולוגיה של אמנות רבודה. לפרטים היכנסו לכתבה "לראות את הבלתי נראה": תערוכה חדשנית בגן הבוטני בירושלים.

WINTER LIGHTS – מחירים ושעות פעילות

שעות הפעילות: ימים א-ה בשעות 17:00-21:30 ומוצ"ש 18:00-21:30. כניסה אחרונה בשעה 21:00.

מחיר כרטיס WinterLights בגן הבוטני בירושלים

חורף 2021 חורף 2022
מבוגר 40 ₪ 50 ₪
ילד ( מגיל 5- 12) 25 ₪ 35 ₪
חייל/סטודנט/גמלאי 25 ₪ 40 ₪
ילדים עד גיל 5, מנויי הגן חינם חינם

כרטיסים מוזלים ניתן לרכוש דרך ועדי עובדים, מועדוני צרכנות, חברות אשראי. הנחות יש גם למחזיקי כרטיס ירושלמי.

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...

רוצים לפרסם אצלנו? יש לכם רעיון לשיתוף פעולה? פנו אלינו



 
תגובות: 0

נגישות