שלא יטרטרו אתכם: אלה חברות הביטוח שמשלמות הכי מהר והכי הרבה

שלא יטרטרו אתכם: אלה חברות הביטוח שמשלמות הכי מהר והכי הרבה

אל תחכו שיקרה משהו כדי לגלות שחברת הביטוח שלכם מטרטרת אתכם – שימו לב לציונים שקיבלו חברות הביטוח במדד השירות השנתי

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

השבוע קיבלו הצרכנים בישראל סוג של מתנה מרשות שוק ההון – דירוג של השירות בחברות הביטוח. לפי הדירוג הזה, יש פער עצום במהירות תשלום התביעות ובהיקף תשלום התביעות בין חברות הביטוח. יש חברות ביטוח שמשלמות מהר והרבה, יש חברות ביטוח שמשלמות לאט והרבה ויש חברות ביטוח שמענות את הלקוחות שלהן – ומשלמות מעט ולאט. חברות הביטוח משווקות ביטוחים שונים – רכב, דירה, בריאות וכו'. המדד בודק את כל מרכיבי השירות בכל הסעיפים, ולפיו חברת ביטוח ישיר מספקת את השירות הטוב ביותר.

מי שלרוב בולטת לטובה היא ביטוח ישיר. בתחום הביטוח הסיעודי וביטוח הבריאות, חברת הראל בולטת לרעה.

הנה תקציר מדד השירות של חברות הביטוח לשנת 2018 – כפי שמפרסמת רשות שוק ההון במשרד האוצר:

איזו חברת ביטוח מייבשת אתכם הכי הרבה על הקו?

רשות שוק ההון בדרה מהו אחוז השיחות בהן ניתן מענה אנושי בתוך 3 דקות מרגע היציאה מנתב השיחות ועד לקבלת מענה אנושי (ללא זמן שיטוט בנתב).

ביטוח רכב: ביטוח ישיר במקום הראשון, מגדל חייבת להשתפר

אם במדד השירות הקודם מבוטחי AIG היו המבוטחים המרוצים ביותר, היום זה כבר לא כך. לעומת זאת, מבוטחי ביטוח ישיר הקפיצו אותה מהמקום השני למקום הראשון, ואחריה מככבת שירביט, שעלתה מן המקום הרביעי. המשמעות היא ששירביט שיפרה את השירות, ואילו AIG דרדרה אותו…

מה שלא פחות חשוב זה לדעת איזו חברה תעשה לכם חיים קשים במקרה של תאונה. מבוטחי הפול, מגדל, שלמה ושומרה הם המבוטחים המאוכזבים ביותר – ואם להסתמך על ניסיונם, נראה שלא כדאי לבטח בחברות הללו את הרכב.

ביטוח דירה

שתי החברות הישירות, ביטוח ישיר ו-AIG מככבות בצמרת הדירוג, ואחריהן שומרה והפניקס. לעומת זאת, מבוטחים שלמה, מגדל והראל שהיו זקוקים לשירות עבור פוליסות ביטוח הדירה שלהם לא קיבלו מענה רואי, ודירגו את החברות בתחתית הרשימה.

ביטוח בריאות: ביטוח ישיר תטפל בכם טוב יותר

מה יותר מתסכל מלהתחנן לקבל כסף שמגיע לך כאשר אתה חולה או זקוק לניתוח יקר? חברות הביטוח אוהבות לטרטר את המבוטחים בכל תחום, אבל כשמדובר בבריאות הנזק למבוטחים הוא אולי הוא חמור מכולם, כי לעתים מדובר בחיים ומוות. החברה הגרועה ביותר במדד השירות לשנת 2018 היא הראל, וזאת לאחר שהידרדרה מאז שנת 2017. שימו לב גם לזמני המענה המחפירים שלה.

החברה הטובה ביותר היא ביטוח ישיר, ואחריה הפניקס.

ביטוח סיעודי: במגדל תקבלו תמורה טובה יותר עבור הכסף

גם בביטוח הסיעודי בולטת לרעה הראל, שקיבלה את הציון 60 – בהשוואה לחברת הביטוח מגדל, שדורגה ראשונה עם הציון 75. מגדל הייתה גם החברה הטובה ביותר בשנת 2017. מי שקפצה למקום השני היא איילון, אשר בשנת 2017 דורגה אחרונה.

בשורה התחתונה, כשמדובר בביטוח – חשוב לא רק להשוות את המחיר ואת הכיסוי, אלא גם את השירות. למרבה הצער, לקוחות כבר התרגלו למצב המעוות שבו מצד אחד הם משלמים לחברת ביטוח, ומצד שני ברגע האמת היא לא מוכנה לכסות את הנזק שנגרם להם. אלא שיש חברות ביטוח טובות יותר ופחות, אז למה להיות פראיירים ולהיות לקוח של חברה שלא תיתן שירות ברגע האמת?

קראו עוד כתבות מעניינות בפואנטה:

פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות