למה משמש מסך מגע תעשייתי? - פואנטה

למה משמש מסך מגע תעשייתי?

מה יותר הגיוני מלצייד את העסק במסך מגע תעשייתי? החל מבית קפה ועד מרכז כנסים – שימוש במסך מגע גם מייצר תחושת עדכניות וגם מייצר מעורבות גדולה יותר בקרב הקהל

מסך מגע תעשייתי
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מסכי מגע הם פריט מוכר ונפוץ מאוד היום. למעשה, לפעמים הם נראים לנו כל כך מובנים מאליהם, עד שאנחנו שוכחים שהסמארטפון הראשון שהופעל באמצעות מסך מגע – כמובן האייפון המהפכני – הגיח אל החיים שלנו רק ב-2007 (מסכי מגע היו קיימים עוד קודם לכן, החל מ-1972, אולם השימוש בהם היה מוגבל למספר מצומצם מאוד של מכשירים ספציפיים).

מסך מגע תעשייתי הוא מסך מגע לכל דבר, שמיועד לשימוש אינטנסיבי במיוחד. גם את מסכי המגע האלה, שמטבעם נדרשת בהם תשומת לב רבה לנושא העמידות, ניתן למצוא ביותר ויותר מקומות.



מסך המגע התעשייתי של מקדונלד'ס

דוגמה טובה ליתרונות של מסך המגע התעשייתי היא המסכים שנכנסים ליותר ויותר סניפים של מקדונלד'ס ומאפשרים הזמנה ישירות מהם. מדובר במסכים דיגיטליים שגודלם 32 אינץ' והלקוחות גם בוחרים את המנות שהם רוצים וגם משלמים ישירות באמצעות מסך המגע עם כרטיס אשראי.

למסכי המגע התעשייתיים של הרשת שני יתרונות: ראשית, הם מצמצמים את העומס בדלפק ומאפשרים ללקוחות להזמין במהירות ובפשטות, ושנית, הם ממתגים את הרשת כחדשנית וכמי שמיטיבה לנצל טכנולוגיות מתקדמות (באופן דומה לצעדים נוספים של הרשת כמו הפיכת מנות לפחות מזיקות לבריאות והוספת מנות מהצומח כדי לספק את הביקוש למאכלים אלה).

איך עובד מסך מגע תעשייתי?

כאמור הרעיון של מסך מגע בכלל, ובאופן ספציפי מסך מגע תעשייתי, אינו חדש אלא פותח כבר בשנות ה-70 של המאה הקודמת. כיום ישנם שני סוגים של מסכי מגע תעשייתיים: הסוג הראשון נקרא Resistive (התנגדות) והשני נקרא Capactive (קיבולי).

מסכי מגע מבוססי התנגדות פועלים באופן הבא: לוח המגע מבוסס בשכבה (דקיקה להפליא) של חומר (שקוף) בעל מוליכות חשמלית נמוכה. משני צידי הלוח ישנם מגעים חשמליים (פלוס ומינוס). לחץ על הלוח בנקודה מסוימת גורם להתכופפותו (מבלי שהדבר ייראה לעין בלתי מזוינת) ובהתאם הבקר של המכשיר יכול לזהות באיזו נקודה הופעל הלחץ ובעצם על מה לחץ האדם שמשתמש במסך המגע.

מסכי המגע הקיבוליים מורכבים מעט יותר, ומבוססים על העובדה שגם בתוך גוף האדם אצור מטען חשמלי. מתחת למסך המגע נפרסים מוליכים חשמליים רבים, לאורך ולרוחב, וכשאנחנו נוגעים במסך בנקודה מסוימת נוצרת תגובה שאותה מפענח המכשיר וכך הוא יודע איפה לחצנו.

על מה חשוב להקפיד כשבוחרים מסכי מגע תעשייתיים?

בחירת מסך מגע תעשייתי מבוססת על 3 פרמטרים עיקריים: תצוגה איכותית, עמידות מרבית ותגובה מהירה.

התצוגה האיכותית נדרשת לא רק על-מנת שמסכי המגע התעשייתיים ייראו מרשימים, אלא בעיקר על-מנת שהמידע שמועבר דרכם למשתמשים ייראה ברור ומפורט.

עמידות מרבית היא הכרחית, מאחר שכל מסך מגע תעשייתי חייב לעמוד בעומסים גבוהים יחסית לאורך זמן. גם תגובה מהירה היא הכרחית, שכן כל מי שמפעיל מסך מגע מצפה לתגובה מידית על כל העברת אצבע.



תגובות: 0

נגישות