משרד הבריאות: "אין אישור לפתיחת איקאה". מנכ"ל איקאה: "זו לא עברה על החוק"

משרד הבריאות: "אין אישור לפתיחת איקאה". מנכ"ל איקאה: "זו לא עברה על החוק"

במשרד הבריאות קבעו כי איקאה היא לא עסק חיוני. האם הרשת תנהג כמו מערכת החינוך החרדית ותפתח את שעריה, או תפעל בהתאם להנחיות הממשלה?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה




משרד הבריאות הוציא תגובה רשמית להחלטת איקאה לפתוח את חנויות הרשת. משרד הבריאות ניהל לאורך היום דיונים בנושא ולקראת ערב החליט כי הוא לא מאשר את הפתיחה. כפי שפרסמנו, איקאה טענה שקיבלה חוות דעת משפטית שמאפשרת לה לפתוח את החנויות, בטענה שהיא מוכרת מוצרים חיוניים לתחזוקת הבית. במשרד הבריאות אומרים כי מוצרי איקאה עונים להגדרה "חיוניים".

ואיך מגיבה איקאה? היום בראיון לחדשות 12 אמר מנכ"ל איקאה שוקי קובלנץ כי איקאה היא חנות רחוב ולכן אין שום בעיה חוקית שהיא תיפתח.

לדבריו, "פתיחת חנות איקאה היא לא עברה על החוק, אולם אנחנו ארגון שומר חוק. אם נבין שיש משהו חוקי בהחלטה, לא נפר את החוק".

קובלנץ טוען שלא ברור לא מדוע פתיחת הרשת במתכונת חלקית, שלא כוללת את מתחם הילדים ואת המסעדות, היא בעייתית.

למעשה, איקאה הייתה אמורה להיפתח כבר היום, אבל קיבלה רגליים קרות לאור תגובת משרד הבריאות.

נזכיר כי החלטת איקאה לפתוח את שעריה מעוררת כעס רב בקרב בעלי עסקים ובעלי חנויות שאסור להם לפתוח את שעריהם, או לחילופין מותר להם לפתוח ל-4 לקוחות בו זמנית לכל היותר. חנויות הרחוב נפתחו לאחר לחץ עז מצד בלי העסקים רק ביום ראשון האחרון, אך החלטת הממשלה לא כוללת את הקניונים, את החנויות בקניון ואת החנויות במתחמים פתוחים שכוללים יותר מ-20 חנויות (למשל שווקים או מתחמי ביג).

לתלמודי תורה מותר?

הניסיון מלמד כי מערכת החינוך פועלת כסדרה כבר כשלושה שבועות ושום קנס לא ניתן. לעומת זאת, במגזר החילוני פקחים ושוטרים מנהלים פיקוח צמוד ואכיפה הכוללת קנסות למפרי ההנחיות.

כעת צריכה איקאה להחליט אם לפתוח את החנויות בניגוד לעמדת משרד הבריאות – כפי שעושים תלמודי תרה ומוסדות חינוך חרדיים, או להישמע להנחיות.

תהיו חברים, שתפו את הכתבה! ואל תשכחו לפרגן לנו כאן למטה בלייק… 

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה



מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות