ביי ביי קטלוג איקאה - אחרי 70 שנה IKEA נפרדת מסימן ההיכר שלה

ביי ביי קטלוג איקאה – אחרי 70 שנה IKEA נפרדת מסימן ההיכר שלה

אם אתם מאלה שמדפדפים מדי פעם בקטלוג איקאה כדי לקבל רעיונות ושומרים את כל הקטלוגים – תאלצו להיפרד… רשת IKEA מחשבת מסלול מחדש

קטלוג איקאה
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




70 שנה לאחר שהושק לראשונה, קטלוג איקאה לא יודפס ולא יופץ יותר, גם לא באופן דיגיטלי. איקאה העולמית הודיעה היום, כי לאחר 70 שנות פעילות, העותק שהופץ בחודש ספטמבר שעבר, יהיה הקטלוג האחרון של הרשת השבדית, הן בגרסתו המודפסת והן בגרסתו האלקטרונית.

יותר מקטלוג שיווקי

יש לא מעט אנשים שעבורם קטלוג איקאה הוא פריט חובה בספרייה, לצד ספרי הקריאה האהובים עליהם. הקטלוג של הרשת השוודית הפך מזמן מחומר פרסומי מסחרי לספר עב כרס שאנשים משתמשים בו כל השנה לקבלת השראה ורעיונות, ולא רק כדי לבדוק מהם מחירי הפריטים השונים. יש אנשים פרטיים רבים, לצד מעצבי פנים ואנשי מקצוע, אשר שומרים את הקטלוגים של איקאה במשך שנים כחומר מקצועי.

איקאה גם ידעה לנצל את הקטלוג ואת הפופולריות שלו כדי להגיע באמת לכל בית בישראל ולמיליארדי בתים בעולם – כאשר למעשה הדפיסה אותו במיליארדי עותקים וחילקה אותו עד פתח הבית.
זה כמובן יוצר נזק סביבתי אדיר, אך מבחינת איקאה – התועלת הייתה ברורה – ולעזאזל בזבוז הנייר…

לפני מספר שנים החלה איקאה לפרסם קטלוג דיגיטלי במקביל לעותק המודפס, אשר חוויית הדפדוף בו הייתה אמורה להיות דומה ככל האפשר לדפדוף בקטלוג הנייר. בכך, היא סיפקה פתרון לדרישת הצרכנים לראות את הקטלוג באופן מיידי ונגיש אונליין במחשב או בטלפון.

כעת, כך אומרים ברשת, התנהגות הלקוחות וצריכת המדיה השתנו, והפופולריות של הקטלוג פחתה. בהתאם, קיבלה איקאה העולמית את ההחלטה לסיים בכבוד את המורשת של קטלוג איקאה.

ברשת אמרים כי בשנים האחרונות בחנה איקאה פורמטים חדשים להפצת תוכן הקטלוג. בשנים אלה נאספו ידע ותובנות, שאיקאה אינה חושפת בשלב זה.

> אוהבים מבצעים? הצטרפו לקבוצה הכי שווה בפייסבוק

"אנחנו לא מתחילים מאפס. שינינו היבטים רבים באינטראקציה עם הלקוחות שלנו, ואנו ממשיכים לעמול כדי למצוא דרכים חדשות להעצים את הידע, המוצרים והפתרונות הייחודיים של IKEA לבית, בדרכים, ערוצים ופורמטים חדשים", אומר קונרד גרוס, מנכ"ל Inter IKEA Systems B.V.

קטלוג איקאה 2021 מדגים – איקאה ישראל יקרה!

כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה בעת השקת קטלוג איקאה 2021, מספיק להציף באופן אקראי בפריטים שונים בקטלוג איקאה כדי להבין שהבעלים של איקאה ישראל משווקים לצרכנים הישראלים את מוצרי איקאה במחירים גבוהים יותר מאשר באירופה.

דוגמאות ניתן לראות בכתבה קטלוג איקאה 2021: הישראלים שוב משלמים יותר.

חנויות איקאה פתוחות – בניגוד להנחיות

כפי שפרסמנו כאן באתר פואנטה, רשת איקאה החליטה לפתוח את סניפיה בניגוד להוראות משרד הבריאות. חנויות איקאה פתוחות החל מ-6.12.20 בכל הארץ, גם אם במתכונת מצומצמת. רק הקומה הראשונה, המסעדות ומתחמי הילדים סגורים ולא ניתן לקנות ריהוט אלא "מוצרים חיוניים".

> היי, כדי להישאר מעודכנים – הצטרפו אלינו לטלגרם!

מיד לאחר הפתיחה, משרד הבריאות פנה למשטרה אשר נתנה קנסות לרשת – אך אפשר להניח שקנס של 5,000 שקל לרשת בינלאומית כמו IKEA זו בדיחה לא ממש מצחיקה.

צרכנים רבים מרוצים מהפתיחה ומגיעים לסניפים, בעוד שבקרב בעלי רשתות אחרים יש זעם על הפרת ההנחיות.

איסוף עצמי באיקאה בשיטת Click&Collect

לאחרונה מתאפשר גם איסוף עצמי באיקאה בשיטת Click&Collec – כלומר, הזמנה באתר ואיסוף עצמי מהסניף. אפשר גם לבצע הזמנה אונליין מאיקאה, אך מומלץ לקחת בחשבון את עלויות ההובלה הגבוהות. פרטים בכתבה איסוף עצמי מאיקאה בשיטת Click & Collect – כדאי לכם?

 

את הכתבה הזאת אתם חייבים לשתף, ואל תשכחו לפרגן לנו בלייק כאן למטה!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

קראו עוד חדשות צרכנות באתר פואנטה




מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!



     

    דפנה הראל כפיר
    דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
    תגובות: 0

    נגישות