איך לבחור מחשב נייד? - פואנטה

איך לבחור מחשב נייד?

לא קל לבחור מחשב נייד – דווקא בגלל השפע והמגוון הרחב של יצרנים, גדלים ויכולות עיבוד. אילו שיקולים חשוב לקחת בחשבון?

איך לבחור מחשב נייד
צילום: iclipart
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

מי שמחפש אחר מחשב נייד, ולא מגיע עם רקע טכני או הבנה בתחום, עלול ללכת לאיבוד בין כל הסוגים, העלויות והמותגים של מחשבים ניידים. אם גם אתם נמנים על אותם האנשים, הנה מדריך אשר יסייע לכם לעשות מעט סדר ולבחור את המחשב אשר יענה על דרישותיכם וישרת אתכם בצורה הטובה ביותר.


סוגים שונים של מחשבים ניידים

ישנם מספר סוגים של מחשבים ניידים, כאשר ההבדלים ביניהם באים לידי ביטוי, בין היתר, בפרמטרים כמו משקל המחשב, גודלו, סוג המסך (מגע או לא) ורמת הביצועים שלו.

עם הסוג הראשון נמנים המחשבים הניידים הסטנדרטיים (אותם כולנו מכירים). מה שמאפיין את הסוג הזה של המחשבים הוא העובדה שמשקלם נע בין 2.5 ל-3 קילו, ורמת ביצוע משתנה הנעה בין רמה בינונית לגבוהה. טווח המחירים של מחשבים מהסוג הזה הוא רחב ומושפע רב של נתונים.

מחשבים ניידים דקים וקלים הם סוג נוסף של מחשבים, כאשר המאפיין העיקרי של מחשבים מהסוג הזה הוא משקלם הקל, אשר נע בד"כ בין 1.5 ל-2.5 ק"ג. מחשבים אלו נחשבים כבעלי ביצועים טובים במיוחד וכחלק מכך, עלותם גבוהה יותר בהשוואה לסוגים אחרים.

סוג נוסף של מחשבים ניידים הוא מחשבים היברידיים, כאשר מה שמייחד את המחשבים הללו הוא מקלדת שיכולה להתנתק או להתקפל – מה שמאפשר להשתמש במחשב גם כטאבלט.

ישנם עוד סוגים רבים של מחשבים, כאשר המטרה היא לא למהר לבחור מחשב רק בגלל שהוא חדשני או ייחודי, אלא לוודא שאותו מחשב אכן יספק את מלוא הדרישות והצרכים שלכם ממנו.

עוד הבדלים בין סוגי המחשבים השונים

ההבדלים בין סוג המחשבים הניידים באים לידי ביטוי במספר פרמטרים:

  • גודל המסך ואיכותו: גודל מסך מחשב נייד ינוע בין 11 ל-18 אינץ'. הרזולוציה משתנה גם היא, ובדרך כלל עולה ככל שגודל המסך עולה. מי שעובד הרבה בחוץ, כדאי שיתייחס גם לנושא הסינוור.
  • סוג המעבד: יש לזכור כי למעבד יש השפעה רבה על תפקודו של המחשב, משום שהוא קובע באיזו מהירות יפעל המחשב. איש מאיתנו לא מעוניין במחשב איטי וזוחל, ומצד שני, יש הבדל בין צורך של תלמיד בבית ספר יסודי לצורך של גרפיקאי. לכן, סוג המעבד, מהירותו ואיכותו הם שיקולים חשובים שצריכים להתאים לייעוד של המחשב הנייד, ומומלץ לשים דגש גם על נושא זה בעת בחירת המחשב.
  • יצרן: ליצרן יש גם השפעה על מערכת ההפעלה אשר תותקן על המחשב, מה שיהווה שיקול נוסף בבחירה.

מה מקבלים בעת הקנייה?

התשובה לשאלה מה תקבלו בעת קניית המחשב הנייד, תלויה מאוד בסוג המחשב אותו אתם רוכשים, סוג העסקה אשר מוצעת לכם והעומדים מאחוריה.

כך לדוגמה, ניתן לרכוש מחשב נייד עם מערכת הפעלה או בלעדיה. עלות המחשב ללא מערכת ההפעלה תהיה נמוכה יותר.

מחשבים ניידים מגיעים, כמובן, עם מטענים למחשבים ניידים, וחשוב לבדוק מה עלות המטען למחשב הנייד בנפרד – למקרה שתזדקקו למטען נוסף.

פרט נוסף שחשוב לשים עליו דגש בטרם רכישת המחשב, נוגע לתקופת האחריות שתקבלו בעבור המחשב ומה היא כוללת בתוכה.



תגובות: 0

נגישות