כרטיסים לחרמון: כמה עולה כרטיס לחרמון ולרכבל? איך להשיג הנחות?

כרטיסים לחרמון: כמה עולה כרטיס לחרמון והאם אפשר להשיג הנחות?

מחפשים כרטיסים לחרמון? פואנטה בדקה כמה עולה כניסה, כמה עולה רכבל בחרמון, סקיי ריידר ומזחלת אקסטרים, ואפילו כמה עולה האוכל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

אם אתם מתכננים ביקור בהר המושלג היחיד בישראל, הכינו את הארנק. אמנם כעת אין צורך לקנות כרטיסים לחרמון, כי הכניסה חזרה להיות חינם, אבל על האטרקציות תשלמו. השונות כן תשלמו (למשל, על נסיעה ברכבל או הסקי ריידר – שיש בו עכשיו גם אפשרות לראות סרט במציאות רבודה). החורף הזה בחרמון היה קצר ויקר. הנהלת אתר החרמון הפסיקה לתת הנחות שהיו ניתנות בעבר, וכל מי שמגיע נאלץ לשלם מחיר מלא וגבוה. אם אתם כבר אורזים לכם תיק, הנה כל מה שאם צריכים לדעת על הזמנת כרטיסים לחרמון, כמה עולה כרטיס לחרמון וכמה עולות האטרקציות בחרמון בחורף 2022-2023.

רגע לפני כן, נזכיר כי העובדה שהאתר פתוח למבקרים, לא אומרת שמותר לגלוש. כאשר האתר פתוח לגולשים. ניתן להזמין סקי פס, ציוד גלישה וכניסה לאתר. כל אלה מצריכים הזמנה מוקדמת באתר האינטרנט (לא ניתן להשכיר ציוד באתר לגולש שלא רכש מראש חבילה הכוללת ציוד גלישה).

האתר ערוך לקליטת כ-450,000 מבקרים, מתוכם כ-50,000 גולשים. את המצב על ההר אפשר לראות באתר החרמון במצלמות המשדרות בשידור חי כל העת.

ביקור באתר החרמון – מה חשוב שתדעו?

אמנם בתחילת החורף הכניסה לאתר הייתה חינם, אך כעת הכניסה לחרמון בתשלום בערך עד חודש אפריל.

  • ההגדרה של של ילד היא מגיל 3 עד 12.
  • החניה חינם.
  • ניתן להזמין כרטיסים דרך האתר. מכירת כרטיסים באתר מתאפשרת בימים שהאתר פתוח למבקרים. בימי סערה האתר סגור ולכן אין אופציה לרכישה.
  • נגישות לנכים: בשנה שעברה הסתיים פרויקט נרחב באתר להנגשת נתיב העלייה לרכבל המבקרים, נבנתה רמפת עליה וירידה תקנית, בכל קרון קיימת אפשרות לעליה של שני כסאות גלגלים. באתר קופה אוטומטית נגישה, הקפיטריה נגישה והוכשרה יציאה למפלס העליון.

כמה עולה רכבל בחרמון+אטרקציה?

מחירי האטרקציות בחרמון – חוץ מהרכבל – הן 40 ש"ח לאטרקציה (סקי ריידר כולל סרט VR, מזחלת שלג או מזחלת אקסטרים). ניתן להוזיל מעט את ההוצאה אם קונים כרטיס משולב לרכבל + אטרקציה במחיר של 83 ש"ח.

כמה עולה כניסה לחרמון או כניסה + רכבל + אטרקציות בחורף 2023?

כאמור, בתחילת החורף ובסוף החורף הכניסה חינם. בשיא העונה כרטיסים לחרמון היו יקרים – לאחר העלאת מחירים מרגיזה שבוצעה השנה.

כרטיס כניסה לילד עלה 36 ש"ח ומחיר כרטיס לחרמון למבוגר עמד כבר על 42 ש"ח. זו השנה הראשונה שבה כרטיס לחרמון עלה יותר מ-40 ש"ח למבוגר, ומדובר בעליית מחירים מתמדת בשנים האחרונות – כפי שתראו בהמשך. מי שרצה לקנות כרטיס משולב שכלל כניסה לחרמון + רכבל + אטרקציה, שילם 115 ש"ח. כעת הכניסה לחרמון חינם, עד לשנה הבאה.

כניסה כניסה
+רכבל
רכבל  סקיי ריידר מזחלת אקסטרים מזחלת שלג רכבל
+אטרקציה
חינם
(במקום 36
לילד
ו-42 למבוגר)
87 54 40 40 40 83

פואנטה בטלגרם

כמה עולה בילוי משפחתי בחרמון – לפני הנחות?

כניסה כניסה + רכבל כניסה + רכבל + אטרקציה
2 מבוגרים ו-2 ילדים עד גיל 12 כעת חינם.
בעונה – 156
כעת – 204
בעונה – 348
כעת – 344
בעונה – 460
2 מבוגרים ו-3 ילדים עד גיל 12 כעת חינם.
בעונה – 192
כעת – 255
בעונה – 435
כעת – 430
בעונה – 575
2 מבוגרים ו-3 ילדים,
אחד מתחת לגיל 12
כעת חינם.
בעונה – 204
כעת – 255
בעונה 435
כעת – 430
בעונה – 575

חבל שלמרות שרבים מהמבקרים בחרמון מגיעים אל ההר המושלג בהרכב משפחתי, באתר החרמון לא מציעים כרטיס משפחתי מוזל.

הרכבל בחרמון

מי שלא ביקר בחרמון בשנים האחרונות, זוכר כנראה את הרכבל הישן. לפני 4 שנים הוא הוחלף וכעת יש בחרמון רכבל  קרוניות יחסית חדש שמזכיר את מה שאנחנו רואים בחו"ל באתרים רבים.

הרכבל החדש בחרמון
הרכבל החדש בחרמון. צילום: דפנה הראל כפיר

באמצעות רכבל הקרוניות תטפסו לפסגת החרמון, לגובה 2040 מ' מעל פני הים לתצפית מרהיבה. שימו לב שכדאי להיות לבושים היטב אפילו במזג אוויר לא מאוד קר, כי בפסגה תחושו מדי בהבדלי הטמפרטורות ובקור העז. אורך הרכבל 1250 מטר ומשך הנסיעה בו כחמש דקות לכל כיוון.

הרכבל פועל בכל עונות השנה וכולל 42 קרונות מרווחים המסוגלים להכיל עד 8 מבקרים, כולל נגישות לכיסאות גלגלים.

אטרקציות בחרמון – מה עוד חוץ מהרכבל?

כאמור, האטרקציה הכי מוכרת בחרמון היא הרכבל, אבל חוץ ממנה מוצעות לגולשים עוד 3 אטרקציות.

חשוב לדעת שכאשר נכנסים לאתר האינטרנט של החרמון, לא ניתן להזמין כרטיסים לאטרקציות בנפרד, אלא רק כרטיס לרכבל או לרכבל+אטרקציה. על ההר עצמו אפשר לקנות את הכרטיסים לאטרקציות בנפרד.

סקיי ריידר

סקיי ריידר בחרמון - מחיר כרטיס לחרמון ולאטרקציות
סקיי ריידר בחרמון. צילום: דביר להר

למי שרוצה לרחף קצת מעל הקרקע – ולא ברכבל, כדאי לעלות על הסקיי ריידר. זהו מתקן ישיבה מעגלי בגובה של כמה מטרים מעל הקרקע (מאובטח כמובן). השדרוג האחרון בסקיי ריידר בחרמון הוא האפשרות לחבוש משקפי מציאות רבודה (VR) ולצפות בסרט שמעשיר את החוויה. חוויית ה-VR כלולה במחיר הכרטיס.

  • גיל: 6 ומעלה
  • גובה: 1.20 מ' ומעלה
  • ילדים עד גיל 8 – בליווי מבוגר.

מזחלת שלג

בעוד שרכבל, מזחלת אקסטרים או סקיי ריידר הן אטרקציות שפתוחות גם למבוגרים וגם לילדים – מזחלת שלג מיועדת לילדים בלבד. במפלס העליון (בלבד) ישנו אזור ייעודי שבו ניתן לשכור מזחלת שלג.

  • גיל: עד גיל 12.
  • הגלישה מותרת בשטח המיועד לכך וביחידים בלבד.
  • לא ניתן להעלות מזחלת ברכבל.

מזחלות אקסטרים

מזחלת אקסטרים בחרמון
מזחלת אקסטרים בחרמון. צילום: דביר להר

את מזחלות האקסטרים לא כדאי להפסיד – לא משנה בני כמה אתם. מדובר למעשה במגלשות הרים (מי שביקר ביער השחור, באוסטריה ובאתרים אחרים באירופה ודאי מכיר אותן), שבהן גולשים ביחידים או בזוגות במורד ההר. ניתן לשלוט במידה מוגבלת במהירות, להאיץ או להאט, ויש כמה קטעים מהנים במיוחד שבהם מרגישים לרגע ממש בחו"ל…

כרטיסים לחרמון – כמה עולה כרטיס לרכבל ולאטרקציות השונות?

כאמור, כעת כבר צריך לקנות כרטיסים לחרמון וגן לאטרקציות שבתוך ההר. אפשר לקנות כרטיס לרכבל בלבד או כרטיס משולב.

בשנת 2021 מחיר כניסה למבוגר היה 39 ש"ח למבוגר ו-34 לילד (לעומת מחיר אחיד של 35 ש"ח בשנת 2020). מחירי האטרקציות השונות הן כ-40 ש"ח לכל אטרקציה (למעט הרכבל, שהוא יקר יותר). לכן, איך שלא מסתכלים על זה בשיא העונה, בילוי משפחתי בחרמון כרוך בהוצאה של מאות שקלים ואף יותר, בהתאם לפעילות שעושים על ההר. מומלץ מאוד לא לנסוע לשם בספונטניות אלא לחפש את ההנחות מראש.

באופן כללי, בשנת 2021 שינו באתר החרמון מדיניות התשלום, כך שמחיר הנסיעה ברכבל עלה, ואילו מחיר שאר האטרקציות לא השתנה ביחס לשנת 2020.

מחיר כרטיס לרכבל בחרמון

מי שמבקר באתר האינטרנט של אתר החרמון ישמח לגלות שמחיר כרטיס לרכבל השנה יותר זול מאשר בשנה שעברה. כמובן, הוא עדיין לא זול, במיוחד אם משפחה עולה בהרכב מלא: מחיר כרטיס הוא 51 ש"ח (לעומת 54 ש"ח בשנה שעברה).

זה המקום להזכיר שעד לפני כמה שנים כרטיס לילד לרכבל היה הרבה יותר זול מכרטיס למבוגר. בשנת 2019 בוטלו חלק מההנחות לילדים, כך שבמקום 38 שקל לכרטיס לרכבל לילד ו-43 שקל למבוגר, המחיר עלה ל-49 שקל לילד ולמבוגר כאחד. בשנת 2020 המחיר לרכבל עמד על 50 שקל לילדים ומבוגרים.

מחירי כרטיס לרכבל החרמון בשנים האחרונות

2018 2019 2020 2021-2022 2023
38 לילד 49 לילד 50 לילד 54 לילד 51 לילד
43 למבוגר 49 למבוגר 50 למבוגר 54 למבוגר 51 למבוגר

פואנטה בטלגרם

מחירי גלישה בחרמון

כאמור, אתר החרמון עדיין לא פתוח לגולשים. לאחר שהאתר ייפתח, במידה שאתם מעוניינים להגיע ולגלוש – אל תהיו ספונטניים. הכניסה אפשרית רק לגולשים אשר ביצעו הזמנה ורכישה מראש באתר האינטרנט. אין אפשרות רכישה לפריטים שלא נרכשו מראש ואין אפשרות זיכוי עבור חלק מהחבילה שלא מומש. לא תתאפשר השכרת ציוד (מלא או חלקי) לגולש אשר לא רכש מראש חבילה הכוללת ציוד גלישה. לא תתאפשר מכירת סקי פס לגולש אשר לא רכש מראש חבילה הכוללת סקי פס.

הבשורה המשמחת היא שהמחירים לא עלו מאז השנה שעברה.

עסקת סקי כוללת ציוד

עסקת סקי מתחילים פלוס

כניסה + סקיפס (ללא ציוד)

415 ש"ח 315 ש"ח 280

אתר החרמון – מחירי האוכל במזנונים

כמובן שאם אתם מגיעים עד החרמון אחרי נסיעה ממושכת ולפני נסיעה חזרה, תרצו כנראה גם לאכול משהו. כדי שתקבלו תמונת מצב מלאה על ההוצאה, מעבר לעלות כרטיסים לחרמון ולאטרקציות, הנה רשימת המחירים במזנונים בחרמון:

מחירים מזנוני אתר החרמון

  • קפה ומאפה 23 ₪
  • מאפים: 15 ₪
  • נקניקיה בלחמניה: 20 ₪
  • ארוחת נקניקיה, צ'יפס ושתייה: 40 ₪
  • ארוחת שניצלונים: 50 ₪
  • תירס: 10 ₪
  • מרק: 17 ₪
  • שוקו: 10 ₪
  • הפוך: 12 ₪
  • קפה אספרסו כפול: 10 ₪, קצר וארוך 8 ₪
  • תה: 8 ₪
  • פחית שתיה קלה: 10 ₪
  • בקבוק מים: קטן 8 ₪

באתר פועלות ארבע עמדות מזנונים: שתיים במפלס העליון ושתיים במפלס התחתון.

איך משיגים הנחות לחרמון?

כאמור, מבדיקת פואנטה כרגע נראה שאין הנחות על כרטיסים לחרמון, אבל צריך לבדוק זאת בזמן אמת מפני שיש שינויים כל הזמן. עקרונית, בשנתיים האחרונות החליטו באתר החרמון להפסיק את שיתופי הפעולה – מה שאומר שהבילוי היקר הזה לא ניתן להוזלה באמצעות כרטיסים בהנחה.

ההמלצה שלנו היא תמיד לבדוק אם יש הנחות לחרמון דרך:

  • חברת האשראי (בעיקר ישראכרט, מקס, כאל)
  • מועדוני הלקוחות של הבנקים (כמו פועלים וונדר, גודיז של לאומי)
  • מועדוני צרכנות (בהצדעה, ביחד בשבילך, שלך, הסתדרות המורים, קרנות השוטרים, רמי לוי, "חבר", הייטק זון)
  • אתר קופונים: גרופון, קופונופש.
  • באמצעות הזמנת לינה בנווה אטי"ב או במקומות לינה אחרים בצפון

היה לכם מעניין? לחצו כאן ופרגנו לנו בלייק. זה קל… 

תגובות: 0

נגישות