סקירה: סמסונג גלקסי Tab S6 - טאבלט מהיר עם מסך מוצלח. שווה את המחיר?

סקירה: סמסונג גלקסי Tab S6 – טאבלט מהיר עם מסך מוצלח. שווה את המחיר?

האם שווה להשקיע כ-3,200 שקל בטאבלט גלקסי TAB S6 של סמסונג, שמגיע עם עט מגע משודרג? סקירת אתר חדשות הצרכנות פואנטה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

לאחרונה השיקה סמסונג את הטאבלט גלקסי Tab S6, המגיע עם מסך בגודל 10.5 אינץ', מעבד חזק, עט מגע (S PEN), ושתי מצלמות אחוריות. ייאמר לזכות סמסונג שהיא מקפידה להשיק טאבלטים מבוססי אנדרואיד עם חומרה חזקה, מה שלא תמיד קורה אצל רוב היצרניות האחרות. ההשקעה של סמסונג באה לידי ביטוי גם במחיר די גבוה, כך שנשאלת השאלה האם התמורה מצדיקה את המחיר. נציין כי ככל שהסמארטפונים גדלים, ובמיוחד לאחר השקת הסמארטפון המתקפל גלקסי פולד והסמארטפון עם המסך הכפול LG G8X, יותר צרכנים מתלבטים אם בכלל להשקיע במוצר כמו טאבלט – אשר בסופו שלדבר אינו מהווה תחליף ללפטופ וגם לא לסמארטפון. בסמסונג ככל הנראה מבינים שכדי להשאיר את הטאבלט רלבנטי, היא צריכה להשקיע בחידושים ובאפשרות להפוך את המכשיר לתחליף לפטופ. את זה היא עושה בדגם הזה באמצעות שיפור ה-DEX – אבל בסקירה שלפניכם תגלו מהי נקודת התורפה כאן בישראל.

גלקסי Tab S6 – מסך

מדובר בטאבלט עם מסך Super AMOLED בגודל 10.5 אינץ'. המסך מספק חוויית צפייה מצוינת בווידאו, כך שמי שירצה להעביר את הזמן בצפייה בנטפליקס בהחלט ייהנה. הצבעים עשירים והרזולוציה עומדת על 1600 על 2560 פיקסלים.

גלקסי Tab S6 – מצלמה

בגב המכשיר מצויות שתי מצלמות – האחת של 13MP והשנייה של 5MP. המצלמה הקדמית היא של 5 MP.

התמונות באור יום מוצלחות, אך כמובן פחות מוצלחות מאלה שניתן היום לצלם בסמארטפונים עם 3 ו-4 מצלמות. התמונות בלילה מגורענות יחסית. בכל מקרה, עבור מי שאוהב לשחק עם המצלמות באייפד, יש אפשרות למיקוד חי.

גלקסי Tab S6 – חומרה, סוללה ופרטים נוספים

הטאבלט מגיע עם WiFi או בתצורת סלולר. המעבד ששילבה סמסונג בטאבלט הוא מעבד חזק – קוואלקום סנאפדראגון 855. נפח הזיכרון הוא 128 או 256 ג'יגה, עם יכולת הרחבה ל-1 טרה באמצעות כרטיס. בהשוואה לאייפד של אפל, זה יתרון משמעותי. למכשיר זיכרון פנימי של 6GB RAM.

סמסונג בחרה שלא לשלב כאן יציאה סטנדרטית לאוזניות. זה די מרגיז, וחבל שכך. לפחות היא מצרפת את האוזניות לערכה.

הסוללה חזקה – 7040mAh, אך פחות חזקה מזו שהייתה בדגם הקודם Tab S4, אשר עמדה על 7,300mAh והחזיקה שעה יותר. בבדיקת מעבדה שביצע אתר CNET, הטאבלט החזיק כ-11 שעות בשימוש של צפייה בווידאו.

גלקסי Tab S6 – עט מגע

כמו בגלקסי נוט 10, אשר נסקר במדור סלולר וטלוויזיה באתר פואנטה, גם כאן השימוש בעט מגע (S-PEN) הוא עניין של הרגל. סמסונג מבטיחה שהעט נוח במיוחד לכתיבה על המסך, והיא צודקת. עבור מי שיסתגל לכתוב פתקים והערות על המסך, מדובר במוצר מוצלח מאוד. העט כותב על המסך בצורה מדויקת, כאשר היתרון הוא שאפשר להפעיל את Samsung Notes במקביל למשל לסרטון, ואז לכתוב הערות לעצמכם תוך כדי הצפייה בסרטון. אפשר אפילו להגדיר את מידת השקיפות הרצויה.

גם כאן, כמו בגלקסי נוט 10, העט מתחבר למסך בבלוטות' ומאפשר שליטה מרחוק. תכונת ה-S Pen Air מאפשרת לשלוט בטאבלט בעזרת תנועות ידיים, למשל לצורך הצגת מצגות ולהפעיל סרטונים. גם כאן, זה עניין של הרגל – עד כמה משתמשים בתכונה הזאת.

החיסרון המשמעותי הוא במיקום של העט – סמסונג לא דאג עבורו לאחסון במגרעת ייעודית, כך שהמשתמש אמור להניח אותו בגב הטאבלט – שם הוא גם נטען. לטעמי, מדובר בפתרון מאוד לא מוצלח שעלול לגרום לעט ללכת לאיבוד, וכמובן לא מאפשר להניח את הטאבלט במצב שטוח לחלוטין.

גלקסי Tab S6 – שולחן עבודה (DEX)

אחד השדרוגים בטאבלט הזה אמור להיות בתכונת ה-DeX באמצעות כיסוי לוח המקשים הנייד – אבל החיסרון הוא שסמסונג לא מצרפת אותו לטאבלט, כך שצריך לקנות אותו בנפרד, והוא אפילו לא נמכר באתר של סאני – היבואנית הרשמית של סמסונג בישראל. עקרונית, תכונה זו מאפשרת למשתמש לקבל בטאבלט חוויה של מחשב איש, באמצעות לחיצה על מקש ייעודי לגישה מהירה ל-DeX.

גלקסי Tab S6 – השורה התחתונה

גלקסי TAB S6 הוא טאבלט מוצלח מאוד שנוח להשתמש בו וכיף לצפות באמצעותו בנטפליקס או בכל תוכן אחר. מחירו גבוה וכל עוד לא ניתן להשתמש בו בארץ כתחליף לשולחן העבודה במחשב, הוא לא באמת מהווה תחליף נוח ללפטופ. עבור מי שמחפש מסך איכותי וגדול לצפייה בסרטים, ו'או עט מגע שבאמצעותו הוא יכול לכתוב לעצמו הערות בפגישות, מדובר בהחלט בטאבלט טוב.
פואנטה





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות