מי שמבקש לעסוק בתחום הייעוץ הפנסיוני, חייב ללמוד את התחום ולסיים את הבחינה בהצלחה. הנה כמה דברים שכדאי לדעת - פואנטה

מהי הבחינה בגמר פנסיוני ומהי חשיבותה בתהליך ההכשרה

מי שמבקש לעסוק בתחום הייעוץ הפנסיוני, חייב ללמוד את התחום ולסיים את הבחינה בהצלחה. הנה כמה דברים שכדאי לדעת

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

אם אתם מעוניינים להשיג רישיון לעסוק בשיווק או בייעוץ פנסיוני, או לחילופים ברישיון של סוכן ביטוח, תצטרכו לגשת לקורס גמר פנסיוני. קורס זה מועבר במסגרת לימודים בתחום שוק ההון והוא כולל בסיומו בחינות גמר בפיקוח של המפקח על ניירות הערך והביטוח, וזאת בהתאם לתקנות. בחינה זו היא הבחינה שמסיימת את הלימודים, ומי שצולח אותה יקבל אחר כבוד רישיון משווק פנסיוני.

נושא הפנסיה מעסיק בעיקר אנשים אשר חצו את גילאי הארבעים. לעתים קרובות, צעירים לא ממש מבינים את החשיבות הרבה של נושא זה. בסופו של דבר, כולנו נגיע לגיל פרישה, ועל כן כדאי מאוד להתייחס לפנסיה ברצינות הראויה. הנחת היסוד היא שבשנים הקרובות תגבר הדרישה ליועצי פנסיה וביטוח.

ביטוח… פנסיה… על מה מדובר?

על מנת לפעול בשוק הפנסיה, יש צורך בהכשרה יסודית ואת זאת ניתן להשיג רק במסגרת קורס ביטוח. מדובר בלימודים מקיפים, כאשר מתחילים מהיסודות הפשוטים ביותר ובהדרגה מגיעים לעומק הקורה.

הכלים שניתנים במהלך הקורס חשובים ויעילים ביותר, וכדאי לבחור במוסד לימודי מנוסה ומקצועי שיודע להעביר את החומר הדרוש בצורה נכונה.

בסופו של כל קורס כזה מתקיימת בחינה שמסכמת את כל החומר הנלמד ובוחנת את היידע שצבר כל תלמיד. בחינה זו נקראת גמר פנסיוני. המבחן חשוב ביותר ונערך תמיד על ידי המפקח על הביטוח.

הוא גם זה שמעניק לנו רישיון פורמאלי, כך שנוכל לעסוק בתחום של שיווק פנסיוני. היות שמדובר בבחינה ברמה גבוהה מאוד, היא כרוכה בלמידה של קורס גמר פנסיוני.

מה לומדים בקורס ביטוח

במהלך הקורס ניתן לקבל את כל הכלים הדרושים (תאורטיים ומעשיים) על מנת להבין באופן משמעותי את עולם הכספים והביטוח. הכשרתם של סוכני ביטוח היא הכשרה ממושכת, כך שכל תלמיד יוצא מהקורס עם ידע וגם ניסיון בסיסי שמאפשר לו להשתלב בתחום באופן מידי.

כל יועץ שיוצא אל שוק העבודה חייב להיות אובייקטיבי לחלוטין ולספק את כל המידע שיש לו, מבלי להסתיר או לנסות ללחוץ על לקוח.

זהו אחד הכללים החשובים ביותר וכך ניתן גם לצבור מוניטין חיובי בתחום זה. כל השפעה של שיקולים אחרים היא בבחינת גרימת נזק ללקוח וסביר להניח שהיא תזיק לשני הצדדים בעתיד.

חוסכים בעזרתכם

מקצוע יועצי הפנסיה הינו סוג של שליחות שבסופו של דבר תסייע מאוד לכל אדם במהלך הפרישה שלו. כאשר מדובר על אנשים מבוגרים שעבדו כל חייהם, ניתן לשער שהסדר פנסיה הוגן יסייע בפרישה קלה ותחילתה של תקופה חדשה ללא טלטלות.

שירות של יעוץ פנסיוני עוזר לבחון גם את הצורך בביטוחים אישיים נוספים מעבר לאלו שקיימים כבר. ביטוחים אלו נועדו בעיקר להגן על המבוטח ועל בני משפחתו ממצבים לא צפויים כמו נכות, מחלה או מוות.

את הלימודים ניתן ללמוד בכל אחת מהמכללות אשר מציעות קורסים בנושא זה, מומלץ לברר את כל הפרטים ולא להסתפק ברושם כללי. כדאי גם לבקר במכללות השונות על מנת להכיר את האווירה ששוררת בהם, שם אפשר לפגוש בוגרים שסיימו את הלימודים ולראיין אותם לגבי הלימודים במקום.

תגובות: 0

נגישות