התגובה לשופינג של בלאק פריידיי: מסיבות החלפת בגדים וסטיילינג אישי חינם

התגובה לשופינג של בלאק פריידיי: מסיבות החלפת בגדים וסטיילינג אישי חינם

אם נסחפתם לקדחת הקניות של נובמבר ואתם מצפים לבלאק פריידי כדי להעשיר את המלתחה, שימו לב לפתרון סביבתי וזול: מסיבת החלפת בגדים וסטיילינג אישי חינם בחנויות יד שנייה

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מה דעתכם על מסיבה? הכוונה היא למסיבת החלפת בגדים – וזו כנראה המסיבה הכי משתלמת שתהיו בה בקרוב, משום שתוכלו להביא אליה את הבגדים שאינכם משתמשים בהם, ולקבל חינם בגדים יפים אחרים. במסגרת יוזמת "מתלבשות על נובמבר" – מסיבות החלפת בגדים יתקיימו במקומות שונים, ואם בתחילה הרעיון נשמע מוזר, ברגע השני הוא כבר נשמע הגיוני מאוד. ולא רק מסיבות… יש יותר ויותר דרכים לרענן את המלתחה ולהצטייד בבגדים מבלי לקנות אותם, או לחילופין – מבלי לקנות בגדים חדשים. אחת היוזמות המעניינות של התקופה האחרונה מגיעה מחנות שבה לא קונים בגדים – אלא לוקחים אותם… מדובר בחנות יד שנייה של בגדים, הממוקמת בקניון הבא בראשון לציון, בקומה התחתונה ליד בנק דיסקונט. מומלץ להיכנס לעמוד של החנות בפייסבוק.

בזמן שהפלסטיק תופס כותרות כגורם מזהם, ובצדק, תעשיית האופנה עדיין לא מקבלת את "הכבוד" הראוי לה מבחינת ההבנה לגבי הנזק שהיא גורמת לכדור הארץ, ובעצם לנו – בני האדם. אין דרך אחרת לומר את זה – יש לנו יותר מדי בגדים. הרבה יותר מדי. הרבה יותר ממה שאנחנו צריכים והרבה יותר ממה שבני אדם בכל העולם צריכים, אפילו ביבשת אפריקה שלשם נשלחים בגדים ממוחזרים. נובמבר הפך לחודש שופינג, ואחד מאירועי השופינג הגדולים ביותר עדיין לפנינו – בלאק פריידי. במועד הזה יש אלפי מבצעים בכל הקטגוריות – החל מאלקטרוניקה ועד אופנה. האתרים הבינלאומיים וגם חנויות האופנה בארץ יוצאים בסיילים מטורפים שכמותם ראינו רק לפני מספר ימים (ב-11.11, יום הרווקים הסיני) וגם כמה ימים קודם לכם (במסגת שופינג.IL). תהיו בטוחים שנראה מבצעים דומים גם בדצמבר – הרי מדובר בסוף השנה… והשורה התחתונה היא שאנחנו לא מפסיקים לקנות בגדים – וגם לזרוק אותם.

הבגדים הזולים שאנחנו קונים בכמויות עצומות מוצאים דרכם אל מחוץ לארון כעבור מספר חודשים בלבד. אלה מאיתנו שטורחים ומשליכים את הבגדים לפחי המיחזור, מנקים אולי את המצפון, אבל לרוב אינם מודעים לכך שאפילו במדינות העניות בעולם כבר לא זקוקים לתרומת בגדים.

החלפת בגדים – למה לקנות אם אפשר להחליף?

אחד הפתרונות, כאמור, הוא לא להפסיק להתחדש – אלא לקנות בגדים יד שנייה או להחליף. מסיבות החלפת בגדים אינן דבר חדש, אבל נראה שהן תופסות תאוצה, לצד יוזמות אחרות. זה כמובן המקום להזכיר גם את רשת ביגודית של ויצ"ו: הביגודיות הן חנויות יד שנייה שלהן אפשר לתרום בגדים ואשר בהן נמכרים בגדים במחירים סמליים. מדובר ב-45 חנויות ביגודית הפועלות בכל הארץ, שמשמשות גם מקור טוב לתחפושות בפורים. רשימת הסניפים המלאה של ביגודית ויצ"ו נמצא בלינק הזה.

בינתיים,  שימו לב לאירועים שיוזם המיזם ההתנדבותי "מתלבשות על נובמבר" ולאירועים נוספים בזמן הקרוב:

 22.11.2019 – ייעוץ סטיילינג אישי

אם תמיד רציתן שסטייליסטית מקצועית תיתן לכן טיפים – זה היום שלכן. סטייליסטיות יתארחו בחנויות יד שנייה ברחבי הארץ וייתנו טיפים מקצועיים חינם איך לבחור את הבגדים המתאימים לכן (בלי לקנות בגדים חדשים!). מדובר ביום שישי בבוקר, כך שזו הזדמנות טובה לבילוי עם חברה… אלה החנויות שבהן יתקיים האירוע (יתעדכנו עוד בהמשך):

1) מושב צוחר | נאוה שלם Nava Shalem | הדנדש החדש
2) קרית אונו | הילה מעוז Hila Maoz | Brands&Again by meirav shetrit
3) תל-אביב | חנה גולדברג | Anita Vintage TLV – אניטה וינטג
4) תל-אביב | אביבית | קליפות יד שניה ווינטג' חידוש בגדים ואביזרים
4) כפר סבא | חגית לוי Hagit Levy | בילי‘ס – בגדי יד שניה ועוד
5) מושב גבעת שפירא | ליאת אליה
6) ירושלים | טליה פרץ Talya Perez | המציאון רשת חנויות יד שניה
7) יודפת | פאדיה טראבי Fadia Taraby | הגר- בוטיק יד שניה

פרטים בעמוד הפייסבוק https://www.facebook.com/events/975617716154587.

29.11.2019 – מסיבת החלפת בגדים כתחליף לבלאק פריידיי

השנה יחול הבלאק פריידיי בתאריך 29.11 –  ועל כן בתאריך זה תתקיים ביוזמת "מתלבשות על נובמבר" מסיבת החלפות גדולה בתל אביב. כעת מתארגנת יוזמה למסיבות החלפות נוספות בכל הארץ.

כאמור, הרעיון הוא להביא בגדים באיכות טובה ולקבל בגדים איכותיים אחרים – ללא תשלום ובלי לפגוע בסביבה.

פרטים נוספים בעמוד הפייסבוק https://www.facebook.com/events/2334404463537176.

29.11.2019 – מכירת בגדים יד שנייה

בלי קשר למיזם "מתלבשות על זה", מתקיימת בדיוק ב-29.11.2019 גם מכירת בגדים יד שנייה בתל אביב. ההבטחה היא לבגדים במצב מצויין, וינטג' ויד שנייה, של מותגים ורשתות כמו זארה, ברשקה, אמריקן איגל, מייקל קורס, ראלף לורן ו-H&M. בן יהודה 43, תל אביב.

6.12.2019 – אירוע בפארק המיחזור חירייה

בתום קדחת הקניות של נובמבר ורגע לפני הסיילים של סוף השנה, יתקיים ב-6.12. אירוע בחירייה, בשיתוף המרכז לחינוך סביבתי חירייה.

באירוע תתקיים הרצאה של אפרת יהל-פינגר, תחת הכותרת "קורבנות אופנה – המשבר הסביבתי ואני". בנוסף יתקיים סיור בפארק המיחזור.

מספר המקומות מוגבל.

פרטים נוספים בדף הפייסבוק https://www.facebook.com/events/484333845623910.

הנוסע המתמיד





דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות