עסקים וקורונה: עמוד "זה העסק של כולנו" בפייסבוק מחבר עסקים קטנים וגדולים

עסקים וקורונה: עמוד "זה העסק של כולנו" בפייסבוק מחבר עסקים קטנים וגדולים

עמוד "זה העסק של כולנו" ישמש במה לעסקים קטנים ובינוניים. היוזמה של פייסבוק ולהב מיועדת לסייע לעסקים להיחשף לקהלים חדשים וליצור קשרים עם החברות הגדולות במשק

זה עסק של כולנו
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




מיזם מעניין לקידום עסקים קטנים הוקם השבוע ע"י פייסבוק ולהב. מדובר בקמפיין #זה_העסק_של_כולנו – שמטרתו לייצר קשרים עסקיים בין עסקים, קהילות וחברות גדולות במשק. משבר קורונה הוא משבר גלובלי, משבר בריאותי ומשבר כלכלי ענק – שבין קורבנותיו העיקריים הם העסקים הקטנים והבינוניים. להערכת ארגון להב, הכנסותיהם של עסקים קטנים ובינוניים צנחו בכ-80% מאז תחילתו של המשבר. לאור זאת, פייסבוק ישראל וארגון להב יצאו בקמפיין למען עסקים קטנים ובינוניים באמצעות הקמת עמוד ייעודי ששמו "זה העסק של כולנו". העמוד משמש במה עבור בעלי עסקים קטנים לקידום העסק שלהם, ויכול לשמש עבורם כנכס דיגיטלי.

כידוע, לאור התקנות לשעת חירום אשר אוסרות על פתיחת עסקים, בעלי עסקים עוברים כעת לפעילות אונליין שכוללת הרחבת אתרי האינטרנט, ייעוץ אונליין ושימוש נרחב בפייסבוק וברשתות חברתיות אחרות.

זה העסק של כולנו – כך עובד הקמפיין

כאמור, הרעיון בקמפיין הוא לשתף בין קהילות פייסבוק והחברות הגדולות במשק, לבין עסקים קטנים. השאיפה היא להפוך את המשבר להזדמנות עבור כל אותם בעלי עסקים קטנים ובינוניים ולאפשר להם להגיע לקהלים חדשים ואף לצמוח.

"התרגלנו שבלחיצת כפתור אנחנו יכולים להזמין מוצרים במחיר זעום מארצות המזרח, ובכלל להשתמש בשירותים תוצרת חוץ", אומר עו"ד רועי כהן, נשיא להב. "אין בכך פסול והתחרות טובה לצרכנים, אבל עכשיו יותר מתמיד מתחדדת ההבנה כי מדינה חייבת שתהיה לה עצמאות כלכלית בייצור ובמסחר. לכן, דווקא בעת הזו, בה המשק סופג מכה כלכלית אדירה, אנחנו צריכים לגלות סולידריות האחד כלפיי השנייה ולחזק את עצמנו כחברה. אני קורא לכולם לחזק את העסקים הקטנים בישראל. לצאת ולטייל בארץ היפה שלנו. לאכול במסעדות שלנו. ולרכוש מוצרים כחול לבן".

כ-61 קהילות פייסבוק, המייצגות למעלה מ-3 מיליון ישראלים נרתמו לקמפיין ויאמצו עסקים קטנים; ישלבו המלצות, ישתפו פוסטים ויעודדו קניה מעסקים קטנים ובינוניים כחול לבן.

פרסום עסקים

פייסבוק תקדם את הפוסטים ואת תכני העמוד עבור אותם עסקים ותקיים כנס דיגיטלי לכל בעלי העסקים הקטנים והבינוניים שימליצו עליהם בעמוד במטרה ללמדם איך להשתמש בנכסים דיגיטליים לטובת צמיחה ומכירות גם בעת של משבר

חברות מהמובילות במשק כמו קבוצת זאפ, בנק הפועלים ובנק לאומי כבר הודיעו כי יצטרפו לקמפיין ויאמצו עסקים קטנים ובינוניים. בנק לאומי ירתום את קהילת הפייסבוק שלו "דיגיטליות בעסקים – leumi" לטובת הקמפיין.

קהילות פייסבוק רבות, שמייצגות למעלה מ-3 מיליון ישראלים כבר הודיעו כי ייקחו חלק בקמפיין ויאמצו עסקים קטנים, יירתמו את חברי הקהילה לרכוש מאותם עסקים ויעלו פוסטים וסטוריז על עסקים אלו כדי לסייע להם להגיע לקהל יעד רחב ככל הניתן.

בין הקהילות משתתפות בקמפיין "זה העסק של כולנו"

  • קהילת אינסטגרם בישראל (15K)
  • סופרגילרז (92K)
  • אבא פגום (122K)
  • תיכוניסטים מצייצים (93K)
  • נשים מדברות נדלן (11K)
  • קומיונטי פוורד (3K)
  • הצודקת (99K)
  • מאמשפוחה (48K)
  • עושים ספורט (43K)
  • דרושים עבודות (250K)
  • עסקים בעוטף-קהילת מעוף לעסקים במרחב עוטף עזה (473)
  • טיקטוק ישראל (1087)
  • הגורו של יחסי הציבור-PRguru (כ-7.5K)
  • נשים אתיופיות מעצימות (15K)
  • מתולתלות (80K).

כוחה של קבוצת פייסבוק

מעל 4.5 מיליון ישראלים פעילים בקבוצה בפייסבוק. למעלה מ-140 מיליון עסקים קטנים ובינוניים ברחבי העולם משתמשים מדי חודש בכלים הקיימים על גבי הפלטפורמות של פייסבוק כדי להצליח, והיום יותר מתמיד, בין אם זה למצוא לקוחות חדשים, לגייס עובדים או לתקשר עם הקהילות שלהם.

עדי סופר תאני, מנכ"לית פייסבוק ישראל: "פייסבוק הוקמה במטרה לחבר בין אנשים ובעת משבר מטרה זאת מקבלת משנה תוקף. סולידריות היא ערך עליון, שנמצא בבסיס הווייתנו כישראלים וכחברה, והחלטנו להרים את הכפפה ולנסות לתמוך בעסקים ככל הניתן. אני גאה על שיתוף הפעולה עם ארגון להב ועל ההתגייסות המרגשת של קהילות פייסבוק רבות וחברות מהמובילות במשק לטובת הקמפיין ולמען חיזוק עסקים קטנים ובינוניים בישראל. זה באמת העסק של כולנו".

ויש גם תוכן וסרטוני הדרכה בווידאו

מעבר לשיתופי פעולה בעמוד #זה העסק של כולנו, פייסבוק מעבירה שם סרטוני הדרכה עם מידע מועיל במיוחד לעסקים. רוב עסקים הקטנים והבינוניים אמנם יודעים על קיומו של עמוד פיסבוק עסקי ועל האפשרויות לעשות פרסום ממומן בפייסבוק, אך חסר להם הרבה יידע מקצועי לגבי מודעות פייסבוק, בניית קהלים ועוד.

היה לכם מעניין? פואנטה עובדת קשה, אתם רק צריכים לעשות לנו לייק!

היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

עוד מידע על קורונה בפואנטה





תגובות: 0

נגישות