פרסום בפייסבוק - הדרך היעילה לפרסום כל עסק בכל תקציב

פרסום בפייסבוק – הדרך היעילה לפרסום כל עסק בכל תקציב

יש ל מיני דרכים לפרסום בכלל ופרסום דיגיטלי בפרט, אז מה הופך פרסום בפייסבוק לאטרקטיבי ובמה הוא שונה משאר הדרכים?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

 

(תוכן מקודם)

כל מי שיש לו עסק יודע שפרסום הוא חלק הכרחי בניהול העסק כדי להגדיל את החשיפה ולהגיע לכמה שיותר לקוחות. יש מגוון אפשרויות פרסום, אבל אחת הנגישות ביותר היא פרסום בפייסבוק. עסקים רבים יכולים לפרסם את עצמם בפייסבוק באופן מוצלח ומיטיב, כיוון שאין הגבלה לסוג עסק שיכול לעלות "אונליין", ליצור לעצמו מודעה ולסחוף אחריו את הקהל הספציפי והנכון לו. רף הכניסה נמוך, וכל שנדרש זה לדעת למה העסק רוצה לפרסם את עצמו, את מי הוא רוצה למשוך ומה הוא רוצה לתת. כל השאר זו פשוט "עבודת רגליים".

פרסום בפייסבוק – אופי המוצר משפיע על קהל היעד

שיטת הפרסום בפייסבוק זהה לכל עסק, אבל קהל היעד כמובן משתנה. בית עסק שמוכר שירותי ייעוץ שונה מבית עסק שמוכר נעליים. מה שמבדיל ביניהם הוא המוצר – ובעקבות זאת קהל היעד שהם מכוונים אליו. בהתאם, גם משפך המכירות שונה. כאשר מוכרים דבר מה פיזי, ממותג, ידוע מראש, בתגית מחיר "סטנדרטית", שעלותה ברורה ומוסכמת מראש – כיוון שהערך די צפוי – כנעליים, משפך המכירות מתמקד במכירת סחורה פשוטה וידועה. זה יכול להיות קל בהרבה מאשר למכור דבר מה אבסטרקטי, שהערך שלו סובייקטיבי ומתאים רק לעיני המתבונן – כשירותי ייעוץ, מן הסוג שאפשר לקבל כנראה ממשרד הפרסום ירדן דיגיטל בענייני שיווק דיגיטלי.

להציג את הערך גם למי שטרם הכיר

למעשה, כאשר מוכרים שירותי ייעוץ – ייתכן כי פרסום בפייסבוק יכול להיות אפילו יותר רלוונטי, כי בניגוד לפרסום בגוגל – המודעות המפורסמות בפייסבוק, מוצגות לאנשים שאין להם בהכרח כוונת קנייה. הם לא שקלו אם לרכוש את המוצר או שלא. הדבר למעשה מאפשר להם להיחשף למוצר, לשירות, למסר שלו, מספר פעמים, כדי להתחיל להרהר ולתהות אם זה מתאים להם.

בכך הם עוברים מעין תהליך של התגבשות עם עצמם, ויכולים, גם אם באופן הדרגתי, להבין יותר ויותר את הערך של השירות המוצע להם. מבחינת העסקים שמציעים שירותי ייעוץ, פרסום בפייסבוק מאפשר להם להציג את השירות שלהם לקהל היעד הנבחר ולהיחשף בקרב קהל מסוים של אנשים.

לעקוב אחר הנתונים

החלק הכי טוב, או אחד החלקים הטובים בפרסום בפייסבוק, הוא שבית העסק יכול לראות כיצד הקהל שלו מגיב למודעות, האם הוא אהב את המוצר/שירות או לא, וכך לקבל משוב רלוונטי. בהתאם, בית העסק יכול לקבל החלטה אם לשפר את המודעות או לשנות את קו הפרסום, כדי לדבר יותר לליבו של מי שרוצה בשירות/מוצר.

מפרסמים שיודעים את עבודתם ומלאכתם, מקפידים לעקוב היטב אחר מידת המעורבות של האנשים כלפי המודעות המפורסמות בקמפיינים השיווקיים, כמו גם לראות באם תוצאות הקמפיין הושגו והושלמו. ניתוח התוצאות כולל בדיקה – האם יש מספיק לידים, האם מספר הלידים תואם את הציפיות והאם הם תורגמו למכירות. אם לא – מדוע לא? במידה מסוימת, זה כמו לאתר את הדליפה בצנרת.

הרעיון הוא לוודא שהפרסום מניב לעסק את מספר העסקאות המירבי, בין אם מדובר באנשים שישמחו לקבל נעליים איכותיות, ו/או אנשים שישמחו לדבר עם יועץ שבאמת יודע ומבין איך לעזור. פרסום בפייסבוק זו דרך לחבר בין תלמידים למורים, בין מעריצי אמת שמעריכים את המוצר – לבין מי שרוצה לתת אותו.

1
נגישות