איך לבחור בצורה נכונה אופניים חשמליים?     

איך לבחור אופניים חשמליים בצורה נכונה?     

אופניים חשמליים הופכים ליותר ויותר פופולריים, אבל המגוון לא הופך את הבחירה לפשוטה יותר. אז מה צריך לקחת בחשבון ואיך לבחור בצורה נכונה אופניים חשמליים? החל מהסוללה ועד האחריות – הנה כמה נקודות שכדאי לקחת בחשבון

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

אופניים חשמליים הפכו לפריט מבוקש – מה שיוצר מצב של מגוון רחב ובלבול רב בקרב הקונים. כמו כל מוצר, חשוב לדעת איך לבחור אופניים חשמליים, לא רק מבחינת הסוג והדגם של האופניים החשמליים, אלא גם מבחינת מקום הקנייה ונותן השירות.

אמנם אופניים חשמליים הם מוצר אשר עובר שינויים ושדרוגים, אבל כללי האצבע שמלווים את בחירת האופניים לא משתנים ולכן מומלץ להכיר את הנתונים הטכניים השונים שיאפשרו לבצע השוואה נכונה.



אם מדובר בסוללה, למשל, חשוב לשאול על הקיבולת שלה ועל מספר מחזורי הטעינה שלה.

אם מדובר במנוע, חשוב להכיר את ההבדלים ולדעת שיש סוגים עיקריים של מנועים חשמליים לאופניים, הנבדלים ביניהם בעיקר במיקום המנוע: מנועי מברשות (Brush motors), ומנועים חסרי-מברשות (Brushless motors).

אם מדובר בלוח הבקרה, מן הסתם תיתקלו בלוח בקרה אנלוגי ובלוח בקרה דיגיטלי.

התייעצו עם אנשים שאתם סומכים עליהם

לאור הסיכונים בכבישים, אי אפשר להפריז בחשיבות ההתייעצות לגבי רכישה של אופניים חשמליים עם אדם שיוכל להמליץ איזה סוג של אופניים מתאים לצרכים שלכם ולהתאים עבורכם את האופניים הנכונים ביותר בשבילכם.

כאשר אתם מקבלים ייעוץ מהמוכרים בחנויות האופניים השונות, מומלץ שתבואו מראש עם ידע מהבית ותדעו לשאול את השאלות הנכונות. אמנם, לא כל מוכר ינסה בהכרח למכור את הדגם היקר ביותר, אבל מן הצד השני, הוא לאו דווקא יידע להתאים לכם את הדגם המתאים לדרישות הספציפיות שלכם.

תמיד מומלץ להתייעץ עם חברים שיש להם כבר אופניים ולשמוע מהן אם הם מרוצים, מהן נקודות התורפה ועל מה הם ממליצים לכם לשים דגש.

הגדירו מראש את התקציב שלכם

בדיוק כפי שיש מגוון רחב של אופניים חשמליים, ישנו מגוון רחב מחירים בתחום, ולכן חשוב לא לקנות בחנות הראשונה שאתם רואים, אלא לעשות סקר שוק מקדים – גם באינטרנט וגם בחנויות פיזיות, כדי להבין אילו דגמים תוכלו להתאים לטווח המחירים הרלבנטי לכם.

הנטייה הטבעית שלא רובנו היא להניח שדגם יקר יותר בהכרח ייתן את התמורה הטובה ביותר, אבל לא תמיד זה כך, וגם כאשר זה באמת המצב – שאלו את עצמכם האם אתם באמת זקוקים לכל מה שיש לדגם היקר יותר להציע.

אם משווים זאת לבחירת מכונית, הרי שלא כל אחד זקוק  לג'יפ 2018 עם 7 מקומות, וגם לא יכול להרשות לעצמו רכב כל כך יקר.

הכלל המנחה הוא לא להתפשר על בטיחות, ולחשוב גם במונחים לטווח ארוך – כלומר, לחפש מוצר אמין שידוע לכם כי אינו סובל מבלאי מהיר, שכן אין דבר מתסכל יותר מהוצאה נמוכה בהתחלה והוצאות בלתי נגמרות בהמשך על תיקונים.

ומה עם האחריות?

מעניין לעניין באותו עניין, בשלב הקנייה חשוב לברר גם על האחריות שניתנת לכם.

בדרך כלל האחריות נוגעת למערכת החשמלית של האופניים, ולא לשברים, בלמים או שברים. כפי שניתן להבין, יש פוטנציאל ללא מעט תקלות באופניים חשמליים, והאחריות לא כוללת את כולן – אך לפחות יכולה לחסוך במקרים מסוימים חלק מההוצאה.

בכל מקרה, חשוב לברר מי נותן את האחריות (היבואן או החנות?) וגם מי יהיה זה שיתקן את האופניים בעת הצורך (כמובן שחשוב שהוא יהיה טכנאי אופניים מקצועי).



תגובות: 0

נגישות