בילויים ביום הבחירות, מבצעים ועוד, דוגמאות ופרטים על תחבורה ציבורית חינם

בילויים ביום הבחירות, מבצעי בחירות ונסיעה חינם ברכבת ובאוטובוסים

רק אחרי שתצביעו – הנה פרטים על הבילויים, המבצעים, וכמובן – תחבורה ציבורית חינם ביום הבחירות

תל מגידו
בילויים בבחירות - פיצוח חידות בתל מגידו. צילום: לוסי יוסף
תהיו חברים, שתפו את הכתבה

עוד יום בחירות לפנינו – וזו כמובן עוד הזדמנות לא רק לממש את זכותנו הדמוקרטית, אלא גם לבלות עם חברים או משפחה וגם לעשות קצת קניות בהנחה. השנה יום הבחירות הוא גם יומו הראשון של חודש נובמבר, אז הוא משתלב מצוין עם הסיילים של נובמבר.  אתם מחפשים שואב אבק, טלוויזיה, טלפון סלולרי, מיטה זוגית בהנחה או מזרון במבצע – תמצאו מבצעים על כל אלה ועל עוד אלפי מוצרים אחרים.

מי שמחפש בילויים ביום הבחירות ימצא גם הוא הצעות מעניינות, כמו הצבעה בספארי ועד כניסה חינם לחרמון.

אחד היתרונות שיש ליום השבתון של הבחירות על פני שבת הוא התחבורה הציבורית: קודם כל, פשוט מפני שהיא פועלת, ושנית, משום שהנסיעה ברכבת ובחלק מהאוטובוסים חינם. הנה הפרטים:

מבצעים ביום הבחירות

יום הבחירות הוא מועד טוב לקניות, שכן כל הקניונים וחלק גדול מהעסקים מציעים הנחות כאלה ואחרות. כאמור, המבצעים מקיפים את כל סוגי החנויות והרשתות, החל מהנחות על בתי מלון עד 35% הנחה בחלק מרשתות האופנה.

עם זאת, כדאי לזכור שכל החודש הזה צפוי להיות מלא במבצעים, כך שעדיך לנצל את היום הזה פחות לקניות ויותר לבילויים.

ההנחות יינתנו גם בחנויות פיזיות וגם אונליין, בין היתר באתרים כמו KSP או לאסט פרייס, אשר כאמור פותחים באותה הזדמנות חודש שלם של הנחות. בין היתר מובטחות הנחות על שעוני גרמין, מוצרי שיאומי, סמסונג ועוד.

תחבורה ציבורית ביום הבחירות

שירותי הנסיעה בתחבורה הציבורית הבינעירונית, וברכבת ישראל, יהיו חינם לכלל הציבור הרחב, החל מהשעה 20:00 ביום שלפני הבחירות (31.10.22) ועד לתום פעילות התחבורה הציבורית ביום הבחירות (1.11.2022). לרשימת קווי האוטובוס בינעירוניים הפתוחים לנסיעה בחינם, ניתן לפנות למוקד המידע של משרד התחבורה במספר 8787*. הנוסעים ברכבת יידרשו למשוך "כרטיס נסיעה יום הבחירות" במכונת הכרטוס האוטומטית או בקופות הנמצאות בתחנת הרכבת.

בילויים ביום הבחירות

מוזיאון תל אביב

מוזיאון תל אביב יהיה פתוח ללא תשלום ביום הבחירות – בין השעות 10:00-21:00. סיורים מודרכים על פי בחירת הקהל יתקיימו בתערוכות השונות.

רשות הטבע והגנים

רשות הטבע והגנים פותחת את כל האתרים. הכניסה בתשלום – אך בדרך כלל ללא תשלום נוסף על פעילויות בתוך הגן. בין הפעילויות שמציעה רשות הטבע והגנים: החוויה הרב חושית המלהיבה בחזיון האור קולי בגן הלאומי מצדה תחת כיפת השמיים ומול המצדה בלילה שלפני יום הבחירות, חווית בילוי בגן הלאומי אפולוניה המשלב שרידי ארכיאולוגיים בהם מבצר קדום המשקיף לים התיכון ומיצג חדש על קירות המצודה מהתקופה הצלבנית בגן לאומי מגדל צדק. כמו כן, ניתן להצטרף לסיור טבע חווייתי בערב הטבע שבשמורת הטבע עינות צוקים, ולגלות את הסודות העתיקים במוזיאון השומרוני הטוב.

בנוסף, המבקרים באתרים יוכלו להצטרף להדרכות מקצועיות של מורי דרך בשיתוף משרד התיירות באתר הלאומי הקסטל ולהיחשף לסיפור המיוחד והמרגש של הקסטל, לגלות ולהתרשם מהיופי בעונת הסתיו של שמורת טבע החולה, ולקחת חלק בסיורים סביב עולם הנשרים בשמורת טבע גמלא ובסיור מודרך בעקבות ערכי המורשת בגן לאומי תל אשקלון.

חאן שער הגיא

לאחרונה פרסמתי כאן סקירה על חוויית הביקור בחאן שער הגיא – אתר חדש של רשות הטבע והגנים, שלטעמי הוא אתר חובה לכל ישראלי.

עמדת אלחוט במרכז מורשת חאן שער הגיא
עמדת אלחוט במרכז מורשת חאן שער הגיא. צילום: דפנה הראל כפיר

 

האתר מנציח את מורשת מבקיעי הדרך ומלווי השיירות לירושלים הנצורה במלחמת העצמאות, וזאת באמצעות מיצגים שמשלבים אביזרים וחפצים שנשמרו מאותה תקופה, סרטוני וידאו מרגשים ועדויות של לוחמים ושל אנשים שלא היו לוחמים אך התנדבו להוביל שיירות של מזון וציוד אל ירושלים הנצורה.

הביקור במרכז כולל 5 תחנות מרכזיות, בהן כן עמדות אינטראקטיביות: עמדת הקשר בה לומדים על התקשורת בעת מלחמת העצמאות ומפענחים הודעות מוצפנות, עמדת הנהג בה לומדים מה היו הסחורות שנשלחו לירושלים ועם מה התמודדו נהגי השיירות, ועמדת המפקד, בה מתבקשים המבקרים לקבל "תחת אש" החלטות בנוגע להובלת השיירות.

בנוסף, ישנה עמדת תחנה חווייתית המדמה נסיעה ברכב משוריין בדרך לירושלים בתקופת הלחימה, תוך האזנה לסיפורה המרגש של חובשת וגם מיצג סיום בו המבקרים יוכלו לבחור בערכים שמניעים אותם אל מול הערכים שהניעו את מלווי השיירות.

לפרטים נוספים – קראו את הכתבה חאן שער הגיא: שווה ביקור משפחתי בכל גיל.

גן החיות התנכ"י

בגן החיות התנ"כי מתכננים חגיגה דמוקרטית שבה תוכלו לבחור מיהי החיה שמסתווה הכי טוב, לאיזו חיה יש כוחות על ועוד. אחד הבוחרים יזכה בכרטיס כניסה זוגי לאקווריום ישראל.

פואנטה

הספארי – בוחרים לאיזה ארגון ייתרמו ההכנסות

בספארי ברמת גן עושים הפעם קצת מעבר לסתם בחירות. כל המבקרים יוכלו להצביע בקלפיות שונות – אב לא למפלגות לכנסת, אלא לארגונים שונים המגנים על בעלי חיים. כל ארגון מיוצג על-ידי חיה. כך למשל, אפשר לבחור בדובות הסוריות בו, בבט ומנטה. הדובות החומות הסוריות מייצגות את הקרן לשימור חיות בר ונכסי תרבות שפועלת בארמניה.
פתק לקלפי בספארי – צילום מתוך עמוד הפייסבוק
הספארי מתחייב לתרום חלק מהכנסותיו ביום הבחירות לארגון שמירת הטבע שייבחר.

המוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס

במוזיאון הישראלי לקריקטורה ולקומיקס בחולון יתקיימו סיורים מודרכים. התערוכות: "אסף חנוכה – האסטרונאוט המזרחי הראשון", "אזהרת צפייה", "גברים, גברים". שעות: 10:30 ו-12:30: עלות כניסה למוזיאון – 15 שקל לאדם.

 

תגובות: 0

נגישות