לאכול נכון כדי לא לאכול אותה שוב

לאכול נכון כדי לא לאכול אותה שוב

השאלה איך לאכול נכון מלווה רבים מאיתנו. התשובה יותר פשוטה ממה שנדמה. הנה כמה הרגלים שכדאי לאמץ, במיוחד אם עברתם התקף לב או שאתם נדרשים לצנתור

לאכול נכון
תהיו חברים, שתפו את הכתבה




(תוכן מקודם) 

בעיות לב נמנות בין הבעיות הרפואיות הנפוצות ביותר בעולם המערבי, אם לא הנפוצות ביותר. הגורמים להן מגוונים ונובעים מגנטיקה, עישון, רמת כולסטרול גבוהה בדם ועוד. למי שכבר חווה התקף לב או נדרש לעבור צנתור, מומלץ מאוד לשנות הרגלים ולאמץ אורח חיים בריא שימנע את ההתקף הבא. בכתבה הבאה ניתן מספר טיפים בנושאי תזונה ואורח חיים בהקשר זה.

 לבבות ארטישוק במקום לבבות שוקולד

מי שלקו בעבר בליבם, או מיועדים לעבור צנתור (הליך רפואי לאבחון ולהרחבת עורקים המזרימים דם אל הלב, שנסתמו או הוצרו מסיבה זו אחרת), נמצאים בקבוצת סיכון ממשית לבעיות לב עתידיות. לכן, אימוץ אורח חיים בריא ונכון הוא עניין מהותי עבורם, ומה שיכול להיות ההבדל בין חיים ומוות. הדבר אמנם נכון לכלל האוכלוסייה אבל בפרט ובמיוחד לקבוצת סיכון זו.

כחלק מאורח החיים המיטבי למניעת אירועי לב, נדרשת דיאטה קפדנית ונכונה. התפריט האידאלי יכלול פירות, ירקות ודגנים מלאים מסוגים שונים. מומלץ לאכול מגוון גדול ככל הניתן של סוגי מזון אלו, ולא להיצמד לכמה ירקות ספורים. קיימים כמה ירקות ופירות ספציפיים שמחקרים מצאו כי הם תורמים ישירות לסיוע במניעת בעיות לב. ברשימה המכובדת הזאת ניתן למצוא אוכמניות, עגבניות ומוצריהן, תפוחים ובצלים.

לצד הכנסתם של אלו לתפריט, מומלץ להוציא ממנו מאכלים עתירי כולסטרול ולהפחית בסוכרים ושומנים. חשוב עם זאת עדיין להקפיד על אכילה של כל אבות המזון, על מנת לספק את כל הוויטמינים והמלחים הדרושים לגוף. לכן מדובר על הפחתה ולא ל הוצאה גורפת של רכיבים מהתפריט.          

 לא לטיגון, כן לאפייה

אפייה ובישול נחשבות לדרכי בישול בריאות יותר באופן משמעותי מטיגון, ולכן ההמלצה הגורפת היא להשתמש בהן ככל האפשר. שמן או מרגרינה, חומרי העזר לטיגון, עתירים בשומן טרנס ושומן רווי, אשר מזיקים לגוף ומגדילים את הפוטנציאל לאירועי לב לא רצויים.

אם כבר משתמשים בשמן, השמן המועדף הוא שמן זית בכבישה קרה. בכל מקרה, השימוש בו צריך להיות מבוקר, שכן גם הוא כמו שמנים אחרים מעלה את רמת הכולסטרול בצריכה מופרזת.

להיות עם היד על הדופק – בעיקר הדופק האישי

מדעי התזונה הם תחום מתפתח ללא הרף וכל רגע צצים בו מחקרים עדכניים ומדויקים יותר. חשוב להיות עם יד על הדופק ולשים לב מהן ההמלצות הנכונות ביותר לפי המחקר העדכני. נוסף על היותה תחום מתפתח, תזונה היא גם עניין אישי למדי. המלצות עבור אדם אחד אינן בהכרח טובות ומדויקות עבור אחר.

אף על פי שקיימות הנחיות כלליות בנושאי תזונה, מומלץ להיוועץ באיש מקצוע שיידע לבנות את התפריט הטוב ביותר עבורכם, על בסיס ההיסטוריה הרפואית וההרגלים שלכם.

 לא על התזונה לבדה

לבסוף, חשוב לציין שאימוץ אורח חיים בריא המונע אירועי לב לא עומד רק על ענייני התזונה. הם אמנם מרכיב חשוב ועיקרי בו, אבל לצידם כדאי מאוד להקפיד גם על פעילות ספורטיבית מבוקרת, הימנעות כוללת מעישון, והפתחה של מתח נפשי ככל הניתן.






מעוניינים לפרסם בפואנטה?
השאירו פרטים וקבלו דרך קיצור ללקוחות שלכם!

    1
    נגישות