כיצד לבחור את פינת האוכל שלכם?

כיצד לבחור את פינת האוכל שלכם?

עגול, ריבועי או מלבני? מודרני או קלאסי? כיסאות אחידים או שונים זה מזה? הצצה אל השיקולים שמנחים אותנו כשאנחנו בוחרים שולחן אוכל

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

(תוכן מקודם)

ארוחה משפחתית זו הזדמנות נהדרת להתאסף סביב שולחן האוכל, אבל זו לא ההזדמנות היחידה. שולחן האוכל המודרני משמש את בני המשפחה להרבה יותר מאמצעי להגשת ארוחה. עבור רובנו, שולחן אוכל הוא רהיט רב-שימושי: לעתים הוא משטח עבודה להכנת עוגיות, לעתים מקום לנשנש משהו קטן, לעתים שולחן להכנת שיעורי בית ולעתים מקום נוח לשחק עליו טאקי או משחק זיכרון. לכן, כאשר בוחרים שולחן אוכל חשוב להסתכל על התמונה הרחבה ולהגדיר נכון את השימושים שלו, כדי שהבחירה תתאים למשפחה שלכם.

מתחילים במדידות

בואו נודה באמת, אנו לא יושבים סביב שולחן האוכל ברוב שעות היום, אך כשכן עושים זאת רצוי שיהיה לנו נוח ונינוח. לכן בראש ובראשונה שולחן אוכל צריך להיות פרופורציונלי לחלל. עבורכם המשמעות היא שתצטרכו להוציא את המטר ולעשות מעט מדידות. מדדו את מידות החלל המיועד לשולחן ולכסאות, וכך תוכלו להבין מה גודל השולחן הרצוי, אילו כסאות ישמרו על מרווח נכון וכיצד תוכלו להפיק את המרב מהחלל מבלי לחסום אותו.

בחירת הכיסאות

כיסאות לפינת אוכל הם גולת הכותרת של כל פינת אוכל ויש להם המון השפעה, גם על העיצוב וגם על תחושת הנוחות שלכם סביב השולחן. יש להבין שממש לא חייבים לקנות סט של שולחן וכסאות תואמים, אפשר בהחלט לשחק וליצור עיצובים מעניינים. אם בכל זאת אתם לא אוהבים הרפתקאות מיותרות ומעדיפים לשמור על סגנון קלאסי ומסורתי, מומלץ שהכסאות יהיו גם נוחים וגם מעוצבים, שיספקו תמיכה טובה לגב, ישאירו מספיק מקום לרגליים וכמעט הכי חשוב: שיהיו בגובה המתאים.

על טרנדים ואופנה

טרנדים הם נפלאים ומציעים באמת משהו חדש שלא יראו בכל בית. עם זאת, כאשר קונים שולחן או כיסאות לפינת אוכל שמתכתבים עם כל הטרנדים החמים של כאן ועכשיו, צריך לקחת בחשבון שיתכן שאותו טרנד יחלוף ויצא מהאופנה. ומה אז? האם תישארו עם השולחן? האם תצטרכו לקנות חדש? כל אלו הם דברים שרצוי וכדאי לשקול לפני שמתחייבים. אם אתם אוהבים שינויים ואין לכם בעיה להחליף את פינת האוכל אחת לתקופה, לכו על טרנדים עכשוויים.

עגול, מרובע או מלבני?

שולחנות אוכל מגיעים בדרך כלל באחת משלוש צורות – שולחן עגול, שולחן מלבני ושלחן ריבועי. רוב האנשים יודעים מה הם אוהבים, אבל מעבר להעדפות האישיות, יש צורך כמובן להתאים את השולחן לחלל הבית ולצרכים היומיומיים. מעבר לרצון לגוון, ישנם אילוצים כמו מקום מוגבל או היעדר מקום ייעודי לשולחן אוכל בבית.

שולחנות ריבועיים ועגולים לרוב יתאימו יותר לבתים קטנים, בעוד ששולחנות מלבניים יתאימו לחללים גדולים יותר. בכל מקרה, כדאי ורצוי שתשמרו לעצמכם את האפשרות לפתוח את השולחן בעת הצורך, כאשר אתם מארחים. כמו כן קחו בחשבון ששולחנות עגולים מאפשרים לכל היושבים לשוחח ביתר קלות.

כדאי לקחת בחשבון גם את שיטת הפתיחה של השולחן ולמדוד את המרחב שהוא אמור להיות בו, כדי לוודא שאפשר יהיה לשבת סביב השולחן גם כאשר הוא פתוח וגם כאשר הוא סגור.

לסיכום, על השולחן להתאים לצרכים שלכם, לאופן השימוש בו ולחלל שבו ימוקם. כדאי מאוד שלא להתפשר על איכות ועל אפשרות פתיחה. שולחן אוכל איכותי ונפתח יהיה שווה את ההשקעה וישמש את בני המשפחה עבור כל מטרה.




1
נגישות