מבצע הפחתת הקנסות הוארך בשלושה שבועות

מבצע הפחתת הקנסות הוארך בשלושה שבועות

עד כה שולמו 118,000 שקל ע"י כ-86,000 חייבים. אילו קנסות ניתן לשלם?

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

היום (15 במרץ) אמור היה להסתיים המבצע להפחתת חובות במרכז לגביית קנסות, אך ועדת החוקה של הכנסת אישרה את הארכתו בשלושה שבועות.

ככל הנראה, המבצע לא עמד ביעדים שהוצבו ופחות חייבים ניצלו את חלון ההזדמנויות להפחית את הקנס.

כ-300,000 ישראלים מוגדרים היום חייבים, ורק כ-86,000 מתוכם ניצלו את המבצע ושילמו קנסות מופחתים. מדובר בהיקף של 118 מיליון שקל מאז שהחל המבצע בנובמבר האחרון.

מדובר במבצע של המרכז לגביית קנסות אגרות, הפועל תחת רשות האכיפה והגבייה, וגובה חובות מסוגים שונים עבור משרדי ממשלה ורשויות השלטון, ביניהם דוחות משטרה מסוג ברירת משפט, קנסות בית משפט לתעבורה, קנסות בית משפט בהליך פלילי וקנסות מנהליים.

הפחתת החוב מגיעה עד 40%.

עו"ד ענת הר-אבן, היועצת המשפטית לרשות האכיפה והגבייה, אמרה היום כי ההערכות של הרשות באשר ליכולת הגבייה היו מופרזות: "מדובר בחובות של כ-3 מיליארד שקל לפני ההפחתה, וההערכות שנצליח לגבות מיליארד שקל היו מופרזות. בתחילה אנשים שילמו בקצב של 800,0000 עד מיליון שקל ליום, אבל הרבה חיכו לרגע האחרון וביומיים האחרונים שיעור התשלומים עלה ועמד על כ-9 מיליון שקל ליום. נכון לאתמול בערב, שולמו 118 מיליון שקל של כ- 86,000 חייבים מתוך 300,000 חייבים שהיו במרכז. המשמעות היא 30% מכלל החייבים, בעלי החובות הפעוטים".

האם שלושה שבועות יעשו את ההבדל? חברי הכנסת שנכחו בדיון היו מעדיפים ארכה ארוכה יותר. כך למשל, יו"ר הישיבה ח"כ אוסאמה סעדי (הרשימה המשותפת), שהיה מיוזמי החוק המקורי, אמר כי הוא מבקש להאריך את המבצע עד לאחר הפסח: "בעקבות הצלחתנו לבטל את הגבלת רישיון הנהיגה ואת החובה למבחן תיאורטי ומעשי למי ששילם את חובו, יחד עם האפשרות לשלם את החוב המופחת ולקבל את הרישיון, יש לחייבים תמריץ כפול לשלם. אני מקווה שנעבור את ה-100,000 שישלמו את חובם.

גם חברת הכנסת נורית קורן (הליכוד), העדיפה הארכה ממושכת יותר: "חשוב לתת לפחות עוד חודש וחצי לפחות, כי באמצע התקופה נכנס פסח בו לא עובדים. צריך להאריך ולאפשר לעוד אנשים להיפטר מהחוב שלהם ולחזור למסלול חיים רגיל. כמו כן, אבקש שתגבירו את הפרסום והיידוע על המבצע בתקופה זו".

ברשות האכיפה והגבייה, לעומת זאת, אמרו שדחייה ממושכת יותר לא תעשה את העבודה: "שרת המשפטים ביקשה הארכה קצרה. אנו סבורים שנכון לתת ימים ספורים נוספים לאלו שרצו לשלם חובם. אם נאריך לתקופה ממושכת יותר זה לא ישנה כי ידחו את התשלום שוב".

כיצד אפשר לשלם את החוב?

  • מזומן: בדואר, לאחר הצגת תעודת זהות או דרכון. אין צורך בשוברי תשלום.
  • בכרטיס אשראי: במוקד השירות הטלפוני 073-2055000 או *35592.
  • בכרטיס אשראי: באתר רשות האכיפה והגבייה (לחצו כאן למעבר לתשלום החוב).

 


היה לכם מעניין?
לחצו כאן  ופרגנו לנו בלייק. זה קל... 

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות