מזמינים מוצץ מעוצב לתינוק שלכם? אזהרה: קיימת סכנת חנק

מזמינים מוצץ מעוצב לתינוק שלכם? אזהרה: קיימת סכנת חנק

המוצץ, הנמכר ברשתות החברתיות, מעוטר בחרוזים ומדבקות ומעוצב בהתאמה אישית

תהיו חברים, שתפו את הכתבה

מי שחשב לפנק את תינוקו האהוב במוצץ מגניב במיוחד, מוצץ בעיצוב אישי שעליו מודבקים חרוזים או מדבקות ואפילו שמו הפרטי, עלול לסכן את חייו. הממונה על התקינה במשרד הכלכלה והתעשייה מבקש להזהיר את הציבור מפני שימוש במוצצים מעוצבים. מדובר במוצר שלא נמכר ברשתות הפארם הגדולות, אך ניתן להזמינו דרך רשתות חברתיות ולקנותו בחנויות פרטיות. המוצץ, כאמור, מעוטר בחרוזים ומדבקות ומעוצב באופן אישי, בהתאם להזמנה. החרוזים והמדבקות מודבקים על המוצץ, אך עלולים להינתק ממנו בעת השימוש בו ולגרום לחנק של התינוק, עד כדי סיכון חיים.

בהודעה שפרסם היום משרד הכלכלה נכתב כי לפי דרישת התקן הישראלי הרשמי "מוצרים לשימוש ילדים וטיפול בהם – מוצצים לילדים ותינוקות קטנים" (ת"י 1157) – קישוט, עיטור והדבקה על גבי המוצצים אסורים בהחלט.

עוד נמסר שהמידע אודות המוצץ המעוצב התקבל מארגון "בטרם". עד כה, המוצץ אותר בחנות בבת ים. בדיקתו הצביעה על ליקויים רבים ועל אי התאמתו לדרישות התקן הרשמי החל עליו.

מוצצים מעוצבים

ייצורו ומכירתו של המוצץ הופסקו והוא נאסף מהמדפים, בהתאם לחוק התקנים. כנגד היצרן והמשווק ננקטו אמצעים מינהליים.

לפי חוק התקנים, על כל יצרן/יבואן/משווק/ספק לעמוד בהוראות התקן הרשמי על כל מוצר המחויב בכך. מי שאינו עומד בהוראות התקן הרשמי צפוי לסנקציות הן במישור המינהלי והן במישור הפלילי.

דפנה הראל כפיר
דפנה הראל כפיר היא עיתונאית צרכנות ותיקה עם 25 שנות ניסיון בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות ובדיגיטל. בין היתר, ערכה את מדור הצרכנות בגלובס, הגישה פינות צרכנות בכאן 11, בקשת 12 וברשת, הגישה את התוכנית "צבע הכסף" בקול ישראל ועוד...
תגובות: 0

נגישות